چاپ این برگه

طرز تهیه‌ی کبه حلب، یک غذای عربی+تصاویر

مجله بویر نیوز-کبه، یک نوع غذای عربی است که طرفداران زیادی دارد و شیوه‌ی پخت آن متفاوت است. امروز تصمیم داریم شما را با روش پخت یک نوع از این غذای خوشمزه، آشنا کنیم؛ کبه حلب! برای دیدن آموزش تصویری پخت این کبه و آشنایی با روش تهیه‌ی آن، با ما همراه باشید.

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده: نیم کیلو
برنج: سه پیمانه
سیب زمینی: سه عدد
آب: سه پیمانه
جعفری خرد شده: یک پیمانه
پیاز خرد شده: یک پیمانه
نمک، فلفل، زردچوبه، زیره: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه:

برنج را می‌شوییم، سیب زمینی‌ها را پوست گرفته و به قطعات کوچک، تقسیم می‌کنیم. سه پیمانه آب را بر روی سیب زمینی‌های خرد شده ریخته و آن را روی حرارت قرار می‌دهیم. وقتی آب سیب زمینی‌ها به جوش آمد، برنج را به همراه نمک و ادویه‌ها به آن اضافه می‌کنیم.

وقتی آب برنج و سیب زمینی خشک شد، حرارت را کم می‌کنیم و در ظرف را قرار می‌دهیم تا دم بکشد.

ماهی تابه را روی حرارت قرار داده، روغن را داخل آن می‌ریزیم. پیاز را کمی تفت داده و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می‌کنیم. تفت دادن را تا جایی ادامه می‌دهیم که آب گوشت خشک شود. نمک و ادویه را هم به آن اضافه می‌کنیم. در این مرحله، نوبت اضافه کردن جعفری خرد شده به همراه زیره است. در صورت دلخواه می‌توانید مقداری کشمش یا زرشک و یا مخلوطی از این دو را به مواد فوق اضافه کنید و طعمی متفاوت را تجربه کنید.

پس از اینکه برنج و سیب زمینی دم کشید، اجازه می‌دهیم خنک شود. در این مرحله به وسیله چرخ گوشت یا میکسر و یا هر وسیله‌ی دیگری، برنج و سیب زمینی را خوب له می‌کنیم تا به شکل خمیر درآید. این کار را می‌توان با دست نیز انجام داد و خوب مواد را ورز داد.

از مواد برنجی به اندازه‌ی یک نارنگی کوچک برداشته داخل آن را با مخلوط گوشت، پر می‌کنیم. آن‌ها را به شکل استوانه‌ یا دایره می‌پیچیم و سپس در روغن، سرخ می‌کنیم.

کبه‌ها را در ظرفی مناسب قرار داده و به دلخواه تزیین می‌کنیم.

طرز تهیه‌ی کبه حلب، یک غذای عربی