جمعه 22 اردیبهشت 1396 - 20:16

پایان مناظره سوم/ روحانی: آقای قالیباف تخصص شما لوله کردن است/ قالیباف: آقای روحانی چون زمین گرفتید نمی‌توانید با فساد برخورد کنید/ رییسی: زبان کردی را خدا آزاد کرد/ جهانگیری: هر چیز جز خانه‌ای که دارم، مال آقای قالیباف

به گزارش بویرنیوز، بخش دوم آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد. در این بخش هر نامزد به یک سوال که براساس قرعه کشی انتخاب شده بود پاسخ داد.

** سوال از قالیباف درباره ارتقای بهره‌وری در حوزه کشاورزی

قالیباف در پاسخ به این سؤال که برنامه دولت شما برای ارتقای بهره‌وری در حوزه کشاورزی چیست؟ گفت: بنده جلسه قبل قولی به مردم دادم، معتقدم شفاف‌سازی مهمترین موضوع برای رشد اقتصادی است.

وی گفت: من گفتم همه ما اموال خود را بر اساس قانون اعلام کنیم، البته قانون می‌گوید باید اموال خود را به قوه قضائیه اعلام کنیم اما من معتقدم مردم هم باید بدانند؛ کل دارایی خودم و بستگانم را در کانال تلگرامی‌ خودم گذاشته‌ام تا معلوم شود دارایی من کجاست.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد، بسیاری از کارها حل می‌شود.

قالیباف ادامه داد: برای امنیت غذایی حتی با محدودیت‌هایی که در حوزه آب داریم، باید به سمت خودکفایی اقلام غذایی برویم که سیاست‌های کلان، این مسئله را روشن کرده مخصوصاً برای روستاها با همین نگاه، صنایع کوچک و خانگی این کار را انجام می‌دهیم و اشتغال ایجاد خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: البته تا زمانی که مبارزه با فساد و رانت حل نشود، در حوزه کشاورزی، صنایع و تولید به نقطه خودکفایی نمی‌رسیم و نمی‌توانیم صادرات داشته باشیم.

** سوال از هاشمی طبا درباره اصلاح نظام مالیاتی

سیدمصطفی هاشمی طبا نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که برنامه شما جهت اصلاح نظام مالیاتی و حمایت از تولید و اشتغال در کشور چیست، اظهار داشت: ابتدا لازم می بینیم مخالفت خود را نسبت به اعلام دارایی نامزدها مطرح کنم چرا که اولا این اعلام به مردم قانونی نیست و دوم اینکه ملاک فقیر بودن و دارا بودن در انتخاب رئیس جمهور شاخص نیست.

وی ادامه داد: از نامزدهای انتخاباتی که می خواهند در عوض اعلام دارایی های خود بگویند چه کسانی و به چه میزان هزینه های ستادهای انتخاباتی آنها را تامین کرده اند.

هاشمی طبا افزود: ما در خصوص مالیات ها باید درآمدهای واقعی افراد را شناسایی کنیم، حدود ۴۰ درصد کسانی که مالیات پرداخت نمی کنند در زمره مالیات دهندگان قرار ندارند لذا باید سیستم مالیاتی کشور را از اساس اصلاح کنیم.

** سوال از میرسلیم درباره رشد شرکت‌های دانش‌بنیان

میرسلیم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه دولت شما برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب و کار چیست؟ گفت: باید رابطه صنعت و دانشگاه را برقرار کنیم، ما توانستیم هسته علمی را در صنعت ایجاد کنیم.

وی افزود: هسته فناوری را در دانشگاه ایجاد کردیم با استفاده از دانشجویان جوانی که آماده بودند با همکاری استادانشان در زمینه صنعت چاره‌جویی کنند و دولت باید از اینها پشتیبانی کند.

این نامزد انتخابات گفت: متاسفانه دولت یازدهم در این زمینه فرصت را پیدا نکرد یا فرصت را سوزاند، همین فرمانده محترم اقتصاد مقاومتی استفاده نفرمودند و ما جوانان را از دست دادیم برای رشد صنعت کشور.

وی گفت: وقتی که این کار انجام نشد جوانان ما با حضور در خارج از کشور و در شرکت‌هایی که رقیب ما هستند مشغول به فعالیت شدند.

**سوال از جهانگیری درباره ارتقای کیفیت صنعت خودروسازی

جهانگیری نیز در پاسخ به این که چه طرح و برناشمه‌ای برای شکوفایی درون‌زا و ارتقای کیفیت صنعت خودروسازی ملی در کلاس جهانی دارید؟ ،گفت: من قبل از سوالم عرض کنم که آقای قالیباف شما ظاهرا آمده بودید اینجا که یک عده را تخریب کنید اما به شما اطلاعات غلط می‌دهند. من باز ادب به خرج می‌دهم و نمی‌گویم شما دروغ می‌گویید.

وی افزود: اگر من جز خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنم دارایی دیگری داشتم برای شما. آقای قالیباف تهمت نزنید. ادب، اخلاق و صداقت چیز خوبی است و آن را رعایت کنید. زندگی من از کاغذ سفیدتر است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: راجع به مسائل اقتصادی شعار ندهید. آقای قالیباف ملت ایران از این شعارها گوششان پر است. با برنامه بگویید چه کار می‌کنید، نه اینکه فقط شعار بدهید.

وی افزود: صنعت خودرو یکی از صنایع پیچیده است و باید از قطعه‌سازی، تحقیق و توسعه‌ با برندهای معتبر دنیا مشارکت کرده، در ایران تولید و به بازارهای جهانی صادر کنیم.

** سوال از روحانی درباره فرصت‌ها و تهدیدات رشد نقدینگی

روحانی نیز در پاسخ به این سوال که فرصت‌ها و تهدیدات رشد نقدینگی چیست؟‌ اگر رئیس جمهور شدید در زمینه مدیریت و مهار آن چیست؟، گفت: آقای رئیسی می‌گوید من چرا در ماه‌های آخر برای افتتاح به استان‌ها رفتم و به جایش می‌گویند رفتید و مصوبه را گذراندید.

وی افزود: ما مصوبه را چهار سال پیش گذاشتیم، شما ظاهراً با مسائل قانونی آشنا نیستید.شما یک قاضی محترم هستید، شما اینطوری به مردم تهمت می‌زنید؟

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: چرا اتهام می‌زنید بدون دلیل، بدون دادگاه؟ هرکس هر تخلفی کرده باید با اشد مجازات با آنها برخورد کرد.

روحانی ادامه داد: شما اگر با فساد مخالفید در پرونده ۱۲ هزار میلیاردی که یک طرفش آن قاضی بود که عزل شد یه طرفش همکار شما بود که فرار کرده و یک طرفش هم الان در ستاد انتخاباتی شما هستند. من نمی‌خواستم اینها را بگویم ولی شما این مسئله را آغاز کردید.

** سوال از رئیسی درباره مقابله با فساد اداری

روی برنامه های ما کار کارشناسی شده. مالیات را ساماندهی خواهیم کرد و از قاچاق کالا که توسط دوستان برخی از دولتمردان انجام می شود جلوگیری می کنیم.

اگر از هزینه های اضافی و روحیه اشرافیگیری جلوگیری شود، می شود اشتغال ایجاد کرد.

یارانه ها را می توانیم برای اقشار ضعیف سه برابر کنیم. بخشی از آن را که دولت انجام داده و ما بخش دیگر را هم تامین می کنیم.
آقای روحانی در جلسه ای که در دفتر شما با حضور مقامات قضایی برگزار شد چرا شما مساعدت نکردید به فساد نزدیکترین افراد اطراف شما رسیدگی شود؟

آقای روحانی، روحیه ضدفساد من را هم شما و آقای جهانگیری خیلی خوب می شناسید.

در مسائل بین الملل جز برجام، اطلاعات کافی داریم و اطلاعاتم کمتر از شما و آقای جهانگیری نیست. چرا می‌خواهید تحقیر کنید.

تضمین آزادی ها وظیفه هر دولتی است. مگر شما زبان کردی را برای کردها آزاد کردید. خدا آزاد کرد. قانون اساسی آزاد کرد.
ما معتقدیم شهروند درجه یک و دو سه نداریم. دولت موظف است به هشتاد میلیون نفر خدمت کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=231028
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ایده گفت:

    امروز روحانی و جهانگیری عااااااااااااالی بودن…احسنت

  2. جهان اباد گفت:

    امام رضا را بگذارید برای شیعیان

دیدگاه شما