پنجشنبه 14 اردیبهشت 1396 - 8:19

وزیر نیرو در یاسوج از کدام دستگاه کهگیلویه و بویراحمد تقدیر کرد(+عکس)

در آبرسانی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد یک “جهش فوق‌العاده” انجام شده است

وزیر نیرو برای افتتاح طرح های آبرسانی به شهرها و کلنگ زنی تصفیه خانه های شهری به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

به گزارش بویرنیوز، با وجود اختصاص برنامه ها به آبفای شهری و آب منطقه ای، وزیر قدردانی ویژه خود را از آّ و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد.

حمید چیت چیات در سخنان خود با اشاره به خدمات صورت گرفته در روستاها در دولت تدبیر و امید، تصریح کرد:

** براساس آمارها در چهار ساله فعالیت این دولت شاهد افزایش حدود 59 درصدی جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب این استان هستیم که رقم قابل توجهی است در روستاهای استان هم برای اولین بار فاضلاب روستایی تکمیل و به بهره برداری می رسد.

**در آبرسانی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد یک “جهش فوق‌العاده” انجام شده است و در سال 95 به تنهایی بیش از 2900 روستا در سراسر کشور از نعمت آب سالم برخوردار شدند.

**در دولت یازدهم 5 هزار و 200 روستا آبرسانی شده که 155 روستا متعلق به این استان بوده است.

به گزارش بویرنیوز، فیض الله پاسره در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: شاخص برخورداری از آب آشامیدنی سالم روستاهای این استان در دولت تدبیر و امید به 73.15 درصد رسیده است.

“فیض الله پاسره” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به آب روستایی دارد چراکه زیرساخت اساسی برای روستاها تامین آب است.

وی بیان کرد: این دولت از محل صندوق توسعه ملی 1700میلیارد تومان برای ایجاد مجتمع های آبرسانی اختصاص داد که از این میزان 38 میلیارد و 100 میلیون تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در همین راستا 18 مجتمع آبرسانی برای 473 روستای استان و 7 پروژه تک روستایی در نظر گرفته و عملیات اجرایی آنها شروع شده که این روستاها جمعیتی بالغ بر 107 هزار نفر معادل 30درصد جمعیت روستایی استان را دارند.

پاسره تصریح کرد: از این تعداد مجتمع و پروژه برخی به بهره برداری رسیده اند و برخی نیز بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با اشاره به قانون توسعه آب شهری و روستایی ادامه داد: دولت یازدهم شورای برنامه ریزی همه استانها را موظف کرد تا حداقل 10 درصد اعتبارات تملک دارایی های خود را به بخش آب روستایی اختصاص دهند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید 65 پروژه آبرسانی با اعتبار 24 میلیارد تومان در مناسبت های مختلف افتتاح و به بهره برداری رسید که 155 روستا با بهره برداری از این تعداد پروژه، بهره مند شدند.

پاسره تاکید کرد: شاخص برخورداری از آب آشامیدنی سالم که در ابتدای دولت تدبیر و امید 68درصد بود هم اکنون و در این دولت به 73.15 درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: 1676 روستای دارای سکنه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 1470 روستا دارای تاسیسات آبرسانی هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 206روستای استان بعلت دسترسی نداشتن به منابع تامین آب فاقد سیستم آبرسانی هستند که تنها 6 روستا از این تعداد بالای 20 خانوار اند و با بهره برداری از مجتمع های آبرسانی از نعمت آب برخوردار خواهند شد.

پاسره بیان کرد: 200 روستای فاقد آب این استان در حال حاضر بوسیله 11تانکر بصورت سیار آبرسانی می شوند.

وی افزود: طی دولت یازدهم در راستای تامین آب آشامیدنی سالم برای روستائیان استان 16 دستگاه الکترولیز نمک طعام با اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان نصب شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در راستای سالم سازی و ارائه آب با کیفیت بیشتر در استان، یک واحد آزمایشگاه با اعتباری بالغ بر 700میلیون تومان احداث شده که آماده افتتاح و بهره برداری است.

پاسره خاطرنشان کرد: 114 میلیارد و 300میلیون تومان برای آبرسانی روستایی موافقت نامه با تخصیص اعتبار 72 میلیارد و 300 میلیون تومان مبادله کرده ایم.

وی ادامه داد: هم اکنون 100پروژه فعال در حوزه آب روستایی  در استان کهگیلویه وبویراحمد فعال است که با اعتبارات تخصیص یافته در مجموع 600کیلومتر خط انتقال و لوله گذاری ایجاد شده، مخزن ذخیره آب با ظرفیت 22هزار متر مکعب و حفر 8 حلقه چاه صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با بهره برداری از این پروژه ها و اعتبارات اختصاص یافته از سوی دولت شاهد افزایش شاخص برخورداری از آب آشامیدنی سالم در روستاها خواهیم بود.

پاسره عنوان کرد: با توجه به تغییر اقلیم، خشکسالی ها، حفظ محیط یزست و بازچرخانی پساب فاضلاب روستایی از اولویت های دولت یازدهم است البته هم اکنون در ابتدای راه هستیم اما کارهای خوبی شروع شده است که طی هفته دولت شبکه جمع آوری فاضلاب روستای ” شوتاور” از توابع بخش چاروسا در شهرستان کهگیلویه افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی گفت: علاوه بر این عملیات اجرایی فاضلاب در دو روستای “تنگ گاری” بویراحمد و “طولیان” کهگیلویه با همکاری بانک توسعه اسلامی تا قبل از هفته دولت آغاز خواهد شد. همچنین مطالعات فاضلاب روستای “امامزاده جعفر” در گچساران نیز انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با توجه به داشتن چشم اندازهای طبیعی، مخاطرات زیست محیطی، ارتقاء سطح بهداشت، جمعیت بالا، بالا دست سد بودن و حفاظت از منابع آب در این روستاها فاضلاب ایجاد می شود.

پاسره اضافه کرد: تصفیه خانه سرفاریاب و روستاهای همجوار به منظور سالم سازی آب از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 200میلیون تومان آغاز شده  و در حال اجراست.

بر پایه این گزارش، در مجموع بیش از 2002 روستا با 56هزار مشترک تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=229605
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما