چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 - 21:44

قالیباف از روحانی عذرخواهی کند

وزير دادگستري امروز با حضور در جمع خبرنگاران در حياط هيات دولت، به ادعای کشف قاچاق در خانه یک وزیر واکنش نشان داد.

وزير دادگستري امروز با حضور در جمع خبرنگاران در حياط هيات دولت، به ادعای کشف قاچاق در خانه یک وزیر واکنش نشان داد.
به گزارش بویرنیوز،به گفته وي، روز چهارم ارديبهشت ماه گزارشي به نيروي انتظامي لواسانات داده شد که البسه‎اي مشکوک به قاچاق وارد خانه‏اي شده است. نيروي انتظامي از دادستاني اجازه بازرسي گرفته و وارد پارکينگ خانه مذکور شده و البسه را بازديد مي‎کند. صاحب کالا هم مورد سوال قرار مي گيرد و مي گويد که اين اجناس خارجي به شکل قانوني و با پرداخت عوارض وارد کشور شده است.
وي با اشاره به تعطيلي روز پنجم ارديبهشت همزمان با مبعث پيامبر، ادامه داد: روز ششم ازديبهشت گزارش اين بازديد و سوال از صاحب کالا به مقام قضايي داده مي‌شود. مقام قضايي ذيل اين گزارش پاراف مي کند که با توجه به توضيح صاحب کالا و اينکه گفته است عوارض گمرکي پرداخت شده، بدون اعلام راي، نفيا يا اثباتا موضوع به سازمان تعزيرات ارجاع شود.
پورمحمدي افزود: اما روز شنبه 9 ارديبهشت در ساعت 19:27 خبري با عنوان “کشف محموله مشکوک به قاچاق در منزل يکي از وزرا” روي خروجي يکي از سايت‎ها قرار گرفت. اين در حالي است که هيچ پرونده اي به وزارت دادگستري ارائه نشده بود. مضاف بر اينکه نيروي انتظامي هم گزارشش را روز 11 ارديبهشت به سازمان تعزيرات ارائه داد!
پورمحمدي با بيان اينکه پس از آن محل مذکور با حضور مديرکل تعزيرات، فرمانده نيروي انتظامي منطقه و معاون گمرک بررسي شد، خاطرنشان کرد: صاحب کالا اعلام کرد که نمايندگي يک شرکت خارجي را داشته و مغازه اش در حال حاضر تعطيل شده است. از اين رو موقتا تا ايجاد جاي ديگر، البسه را در اين محل نگه داشته است.
به گفته وي، از گمرک هم سوال شد و اين نهاد روز گذشته رسما پاسخ داد که ارزش کل محموله وارداتي 232 ميليون تومان بوده و 150 ميليون عوارض گمرک نيز پرداخت و ترخيص شده است. مقداري از اين کالا فروش رفته و ارزش کالاي باقي مانده در محل نيز حدود 109 ميليون تومان است.
وزير دادگستري تاکيد کرد: قاضي موضوع را بررسي کرده و نهايتا حکم به رفع پيگرد و آزادي کالا داده است.
وي در واکنش به اينکه قاليباف به عنوان يکي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در برنامه گفت و گوی ویژه خبري به اين موضوع اشاره کرده بود؛ نيز گفت: متاسفانه بدون اینکه بررسی صورت بگیرد این اتهام وارد شد و این مسلما یک خلاف شرع بين است. نسبت دادن چنین مطلبی به وزرا و فرزندان آنها؛ خلاف مسلم قانون است. به جای اینکه از آقای رئیس جمهور بخواهند که عذر خواهی کند؛ ایشان باید از مردم و هیات دولت عذر خواهی کند.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=229579
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما