چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 - 20:59

کلنگ زنی طرح آب‌رسانی به 4 شهر کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر نیرو

سید موسی خادمی عصر چهارشنبه در آیین کلنگ زنی طرح آب‌رسانی به چهار شهر چرام، دهدشت، سوق، لنده و روستاهای این مسیر اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و تاکید رئیس جمهوری این طرح در سال 95 و 96 در ردیف بودجه‌ای قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پس از 15 سال از اجرای سد کوثر مردم این استان از حق آب شرب محروم بودند بیان کرد: با اجرای این طرح آب شرب پایدار چهار شهر و 325 روستا تأمین خواهد شد.

خادمی اظهار کرد: با توجه به تنش آبی در این شهرها نیاز است دولت در تسریع اجرای این طرح همکاری کند.

در این طرح تأمین آب آشامیدنی به میزان یک هزارو 700 میلیون متر مکعب برای جمعیتی بالغ بر 152 هزارو 220 نفر در این چهار شهر پیش بینی شده است.

علاوه بر تأمین آب شرب این چهار شهر آب 350 روستا در مسیر این طرح با جمعیتی بالغ بر 87 هزارو 700 نفر نیز تأمین خواهد شد.

اعتبار این طرح یک هزارو 760 میلیارد ریال اعلام شده است و  75 کیلومتر خط انتقال و 68 کیلومتر جاده دسترسی بخش هایی از عملیات این پروژه است.

در این طرح هشت باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت 50 هزار و 500 متر مکعب و چهار واحد ایستگاه پمپاژ نیز پیش بینی شده است.

در ادامه این آئین وزیر نیرو اظهار داشت: طرح آب‌رسانی به چهار شهر دهدشت، چرام، لنده و سوق از طرح‌های مهم کشور درزمینهٔ تأمین آب است.

حمید چیت چیان عنوان کرد: با دستور رئیس جمهوری در سفر به استان اجرای این پروژه برای تأمین آب چهار شهر اجرایی شده است.

وی افزود: آب‌رسانی به شهرهای دهدشت، سوق، چرام و لنده از محدوده تصفیه خانه خیرآباد گچساران در مجاورت سد کوثر اجرایی خواهد شد.

چیت چیان گفت: تأمین آب شرب به میزان یک هزار و 700 میلیون مترمکعب برای جمعیتی افزون بر 152 هزار نفر در این چهار شهر پیش بینی شده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: علاوه بر تأمین آب شرب این چهار شهر آب 350 روستا در مسیر این طرح با جمعیتی بالغ بر 87 هزارو 700 نفر نیز تأمین خواهد شد.

چیت چیان اعتبار این طرح را یک هزارو 760 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: طول خط انتقال این طرح 75 کیلومتر و جاده دسترسی به طول 68 کیلومتر است که در در این طرح هشت باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت 50 هزار و 500 متر مکعب و چهار واحد ایستگاه پمپاژ نیز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به وجود سد مارون در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون از این سد مردم استان بهره چندانی نبرده‌اند.

وی اظهارکرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده طرح‌های آبی در استان کهگیلویه و بویراحمد با تأمین اعتبار روند اجرایی آنها شتاب بیشتری خواهد گرفت.

چیت چیان عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های دارای منابع آبی مهم کشور است که باید از این ظرفیت برای توسعه آن نیز استفاده شود./ایرنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=229564
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما