شنبه 9 اردیبهشت 1396 - 0:15

تحلیل عملکرد شورای شهر یاسوج از نگاه نفر اول انتخابات/ زمانی: مرکز استان به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده

برای اولین بار پس از قریب به گذشت 50 سال از عمر یاسوج برای اسکان مسافران نوروزی و گردشگران مشکلی نداشتیم/ کارخانه بازیافت زباله شهرستان بویراحمد ایجاد می شود…

گروه اجتماعی – مبلمان شهری، توجه به حاشیه های شهر یاسوج و توسعه این مناطق، ساماندهی زباله ها، ارتقاء کیفیت و سرعت پروژه های شهری و توجه به نقش زنان و ارتقاء فرهنگ شهر نشینی را شاید بتوان از مهم ترین خواسته های شهروندان از اعضای شورا و شهردار دانست.

به گزارش «بویر نیوز»، در همین رابطه و برای روشن شدن سوالات و خواسته های مخاطبان گرامی سراغ خانم دکتر “زهرا زمانی”؛ نفر اول شورای شهر یاسوج رفتیم و در مصاحبه ای مفصل به دغدغه های شما پرداختیم که در ادامه آمده است.

بدون فوت وقت سراغ سوالات بریم، رویکرد شما در شوای شهر چه بوده؟

ضمن عرض سلام و خداقوت به همه شهروندان عزیز یاسوجی و مخاطبان فرهیخته بویر نیوز، خوب بنده افتخار خدمت گذاری به مردم شریف شهر یاسوج را برای حدود 4 سال داشتم و در همه این مدت ابتدائاً به شناسایی دردها و بعد با کمک و همراهی مردم و ایده های خوب شهروندان به درمان پرداختم، بدیهی است کسی نمی تواند ادعای انجام 100 درصد ایده آل را بدهی اما تا حد توانم سعی کردم در توسعه متوازن شهرم نقش ایفا کنم.

مهم ترین اقدام شورای چهارم را چه می دانید؟

در دوره شورای چهارم، شاید به جرات بگویم نظارت دقیق و ظریف بر عملکرد شهرداری و در کنار آن تلاش برای توسعه زیرساخت های شهری، مبلمان شهری و توجه به نیازهای کارگران خدماتی را در دستور کار داشتیم و بعنوان مثال در یک مورد خوشبختانه میبینیم الان پرداخت حقوق پاکبابان شهر یاسوج از تاخیر 7 تا 11 ماهه به 1 ماه رسیده است و به دنبال کاهش بیش از پیش این تاخیر در پرداخت حقوق ها هستیم.

برخی از شهروندان می گویند ایده نوین و جدید از شورای چهارم ندیدیم، نظر شما در این باره چیست؟

ببینید هر کس به فراخورد نگاه و تخصصی که دارد به مسائل نگاه می کند و همه نظرات قطعاً قابل احترام و ارزشمند و قابل طرح و بررسی است، باید خدمتتان عرض کنم که درد بسیار است و درد آشنا کم!

در این چهارسال، بنده به اتفاق همکارانم در مجموعه شورای شهر و شهرداری یاسوج طرح های خوبی در زمینه مبلمان شهری تدارک دیدیم، از آسفالت معابر مهم تا تعریض خیابان ها، ساخت پارک های بزرگ، پارک های محله ای، توجه به فضای سبز، ساماندهی پارک ها و احداث و ساماندهی سرویس های بهداشتی، روشنایی معابر، ساماندهی حمل زباله و مواردی از این دست را به مجموعه شهرداری منتقل کردیم و امروز شهروندان میبینند، مرکز کهگیلویه و بویراحمد به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و با وجود کاهش برخی اعتبارات، امروز مردم شاهد سرسبزی و سازندگی ملموس شهر یاسوج نسبت به گذشته هستند.

با این وجود معتقدیم هنوز درخواست های زیادی به ویژه مراکز حاشیه شهر یاسوج دارند که منطقی و به جا است و ما هم پیشنهاداتی برای بهبود شرایط زندگی این عزیزان داده ایم.

خانم “زهرا زمانی” به عنوان نماینده بانوان و منتخب رای اول مردم در شورای چهارم چه کار و ایده ای در خصوص توسعه شهر داشته؟ برای بانوان چیکار کردید؟

خب بنده لیاقت انتخاب برای خدمت گذاری مردم شهر در شورای چهارم را با کسب بیشترین رای داشتم و از همان ابتدا نیز فارغ از هرگونه زد و بندی و صرفا با  دید خدمت به همشهریان وارد شورا شدم.

در این دوره بحمداله توفیقاتی در راستای خدمت گزاری به مردم شهرم داشتم از جمله راه اندازی مرکز رسیدگی به امور زنان بد سرپرست و بی سرپرست، طرح پارک ویژه بانوان برای اولین بار در یاسوج، بلندگوی بانوان در کمیسیون  فرهنگی و اجتماعی شورا و تلاش برای احقاقا حقوق بانوان در این مجموعه و مواردی از این دست که در ادامه بیشتر به آن میپردازم

در زمینه پیگیری مطالبات شهروندان از حوزه شهرداری چیکار کردید؟

مهم ترین برنامه ای که از ابتدا پیگیری کردم، برون سپاری خدمات شهرداری برای ارتقاء کیفیت و سرعت کارها و حذف گلوگاه های فساد بودم که خداراشکر به سرانجام رسید.

اتمام پارک بانوان، مشکلات معیشتی کارگران خدماتی، توجه به امور بازاریان و مطالبه عمومی مبنی بر توسعه و مبلمان شهری از جمله عمده خواسته هایی بود که تا سرحد توان برای آن تلاش کردم و معتقدم خدمت رسانی به مردم کار تعطیل برداری نیست و باید توسط همکاری و همگامی هم مسئولان و هم مردم محقق می شود.

تا چه اندازه سعی کردید از ظرفیت مردم و سازمان های مردم نهاد در توسعه شهر بهره بگیرید؟

خب من خودم در بسیاری از تشکل های غیر انتفاعی و مردم نهاد از جمله انجمن های خیریه، اهداء عضو، سمن های محیط زیست و … عضو هستم و همیشه با حضور در این سازمان ها سعی کردم از نظرات و ایده های مردم بهره ببرم چرا که اصولاً اعتقاد دارم کار باید گروهی و مشارکتی باشد تا به نتیجه دلخواه برسد.

همچنان در یاسوج و اطراف آن گلایه هایی از وضع آسفالت، معابر و نبود پارک محله وجود دارد، تا چه حد برای مرتفع کردن این خواسته ها مصمم بودید؟

معتقدم مردم و شهروندان لایق بهترین ها هستند، خوشبخانه با وجود کم شدن برخی منابع و حتی عدم تحقق برخی بودجه های شهرداری ابتدا پیش بینی درآمدهای پایدار برای شهرداری و در مرحله بعد تلاش برای توسعه و مبلمان شهری در دستور کار مجموعه شهرداری قرار گرفت، نهضت پیاده رو سازی، آسفالت، روشنایی معابر، پارک، تجهیز پارک های مرکزی و محله ای، زیباسازی فضای شهری و مواردی از این دست در حال انجام است و انشالا با بهبود منابع بودجه ای این خدمات به همه نقاط شهر و حاشیه آن گسترش پیدا می کند و ما هم از جانب مردم نهایت تلاشمان را برای پیشبرد این امور به کار میبندیم.

تا چه حد کمبود منابع و اعتبارات بر کند شدن روند توسعه یاسوج اثرگذار بوده؟

خب متاسفانه همانطور که شما گفتید،  با وجود کاهش بودجه نسبت به دوره های گذشته اما خدمات هیچ گاه تعطیل نشد و با مدیریت شهرداری شاهد تداوم کارهای عمرانی در سطح شهر هستیم.

هم اکنون و با وجود همین کاهش منابع که اشاره کردم، شاهدیم پس از گذشت  و قریب به 50 سال از عمر شهر یاسوج، برای اولین بار در سال اخیر برای اسکان مسافران و گردشگران با مشکلی مواجه نبودیم و انشاء الله در آینده نزدیک جزیره زیبایی در وسط رودهای بشار و مهریان را به نظاره خواهیم نشست.

یکی از معضلاتی که شاید بارها بحث آن بوده، زباله ها هستند، چه تدبیری برای دفن بهداشتی زباله و ساماندهی آن انجام دادید؟

خب مستحضرید برای اولین بار تفکیک زباله از مبدا در سال جاری عملیاتی شد و این شروع کار است.

در وهله بعد شهرداری یاسوج ایجاد سایت دفن زباله را در برنامه خود قرار داده و در اردیبهشت با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست شاهد کلنگ زنی سایت جایگاه دفع زباله خواهیم بود.

قویاً اعلام می کنم که شهرداری یاسوج در راستای عمران همه جانبه شهری گام های مهم و اثرگذاری برداشته است و بزودی پس از ایجاد سایت دفن بهداشتی زباله مذاکره با بخش خصوصی برای ایجاد کارخانه بازیافت زباله را به عنوان یک ضرورت شهر و حتی شهرستان بویراحمد به یاری خدا عملیاتی می کند.

در گفت و گوهای بعدی با نفر اول شورای شهر مرکز کهگیلویه و بویراحمد، به مطالب جالب تری هم از توسعه عمران و هم فرهنگی شورا و پیش بینی از انتخابات شورای شهر پنجم شهر یاسوج خواهیم پرداخت.

به گزارش بویرنیوز، شما هم میتوانید سوالات و خواسته های خود را در بخش نظرات برای ما ارسال کنید تا با دسته بندی آنها از موکلان شما در شورای شهر جویا شویم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=228079
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. راحیل گفت:

    موفق و پیروز باشید

  2. سعید گفت:

    زنده باد دکتر زمانی ب امید موفقیت شما

  3. ناشناس گفت:

    زنده باد خانم دکتر زهرا زمانی،ما بانوان به شیرزن دلیری مثل شما افتخار میکنیم،درود بر شما پاینده باشی

دیدگاه شما