پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 - 22:26

برخورداری سه روستای محروم عشایری شهرستان بویراحمد به جاده

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سه روستای عشایری استان از داشتن امکانات اولیه محروم هستند، گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده سه روستای انجمن، دره جوجق و تنگ خشک زیلایی از نعمت جاده برخوردار می‌شوند.

به گزارش بویرنیوز، مجید علیپور در آئین آغاز عملیات اجرایی راه دسترسی سه روستای محروم عشایری در بخش مارگون اظهار داشت: سه روستای انجمن، دره جوجق و تنگ خشک زیلایی تاکنون از نعمت جاده دسترسی محروم بوده که با پیگیری‌های انجام شده این روستاها از نعمت محور مواصلاتی بهره‌مند می‌شوند.

وی عنوان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه ۴۲ خانوار با جمعیتی افزون بر ۲۳۰ نفر از نعمت جاده مناسب برای اولین بار برخوردار می‌شوند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سه روستای انجمن، دره جوجق و تنگ خشک زیلایی از توابع بخش مارگون بویراحمد از حداقل امکانات یعنی راه، آب شرب بهداشتی، برق و مدرسه محروم هستند به طوری که طوری که در فصل زمستان امکان تردد و حتی تهیه سوخت برای آنها وجود ندارند.

علیپور ابراز کرد: دانش‌آموزان این روستاها برای تحصیل در نزدیک‌ترین مدرسه مجبور به طی مسافت‌های طولانی در سخت‌ترین و صعب‌العبورترین مسیرهای کوهستانی و ارتفاعات هستند و گاها دختران به دلیل شرایط سخت ترک تحصیل تحصیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس گفته اهالی منطقه تمام مایحتاج خود را قبل از شروع بارندگی پاییزی باید تامین و با اولین بارش امکان تردد حتی پیاده روی هم وجود ندارد.

علیپور اظهار داشت: در کنار این شرایط سخت وجود رودخانه دائمی زیلایی که از دریاچه های ۱و ۲ می‌گذرد در بستر و کنار این استقرار گاه شرایط خاصی را پدید آورده که قابلیت تامین آب برای اراضی در شیب‌ها را دارد گرچه هیچ استفاده‌ای نشده اما در دو سال گذشته و در دولت تدبیر و امید امور عشایر استان با بررسی و قابلیت سنجی که انجام داده برنامه ریزی برای ساماندهی ساکنین منطقه را در دستور کار قرار داد.

وی عنوان کرد: ۱۸ میلیارد ریال برای پروژه شبکه انتقال آب کشاورزی مورزرد زیلایی اختصاص یافت که این پروژه هم اکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: پروژه جاده دسترسی سه روستای عشایری انجمن، دره جوجق و تنگ خشک زیلایی با اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیون تومان اجرایی می‌شود.

علیپور ابراز کرد: به طور حتم بعد از احداث جاده دسترسی امکانات دیگری شامل برقرسانی، بهسازی چشمه‌ها، تامین آب شرب و کشاورزی و همچنین احداث سرویس‌های بهداشتی در دستور کار قرار می‌گیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=228077
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما