پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 - 1:40

جدیدترین مواضع جلیلی علیه روحانی و ولایتی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تولید و اشتغال امروز یک ضرورت جامعه است.

به گزارش تسنیم، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در گردهمایی هواداران حجت‌الاسلام رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: 4 سال از انتخابات سال 92 گذشت، این افتخار تفکر انقلابی است که به رای مردم احترام می‌گذارد و منتخب مردم را محترم می‌شمارد.

وی افزود: 4 سال تجربه‌ای را ملت ما پشت سر گذاشت. امروز یکی از بهترین فرصت‌ها برای ملت ماست که پس از 4 سال به ارزیابی وعده‌ها بنشیند.

جلیلی تصریح کرد: 4 سال پیش ضمن اینکه به رای مردم احترام گذاشتیم، به منتخب مردم تبریک گفتیم و برای او در مسیر انقلاب اسلامی برایش آرزوی موفقیت کردیم، اما گفتیم که کارمان تازه شروع شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه تفکر انقلابی، تفکری است که در نگاهش کار و تلاش متوقف نمی‌شود، اظهار داشت: تا مادمی که انقلاب اسلامی است، تفکر انقلابی هم ادامه دارد. ما 4 سال را پشت سر گذاشتیم و امروز فرصت مناسبی است که با نگاه به 4 سال گذشته برای 4 سال آینده ملت ما مجدداً تصمیم بگیرند، صحنه انتخابات از این جنبه برای ما موضوعیت دارد.

وی اضافه کرد: تفکر انقلابی با شور انقلابی صحنه انتخابات را نه صحنه‌ای برای جنگ روانی، بلکه به صحنه‌ای برای چالش عقلانی تبدیل می‌کند، تفکر انقلابی صحنه انتخابات را صحنه‌ای برای اغوا نمی‌خواهد، بلکه آن را صحنه‌ای برای استدلال و اغنا می‌داند.

جلیلی تاکید کرد: تفکر انقلابی می‌خواهد بگوید که اگر ملت می‌خواهد تصمیم جدیدی بگیرد، نه براساس ترس از موهوم‌های آینده، بلکه برای درس از 4 سال گذشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز فرصت خوبی است که ملت ما در صحنه انتخابات وعده‌ها، بیم‌ها، تدبیرها و امیدها را محاسبه کند، اظهار داشت: امروز سوال این است که تدبیرهایی که ادعا می‌شد، کدام یک از آنها به فرجام مطلوب رسیده؟ اگر درک صحیحی از 4 سال گذشته نداشته باشیم، نمی‌توانیم برای 4 سال آینده تصمیم صحیح بگیریم.

وی افزود: در انتخابات مردم به دنبال یک پاسخ صحیح برای حل مشکلاتشان هستند، کسانی که بیان می‌کردند اگر می‌خواهید مشکلات حل شود راه آن این است که ما برویم با برخی از قدرت‌های دنیا تعاملات و معاملاتی داشته باشیم تا به طبع آن مشکلات حل شود، البته این را افراد خاصی مطرح نمی‌کردند، بلکه افرادی نه تنها از سوی رقیب ما آقای روحانی، بلکه افرادی چون آقای ولایتی نیز آن را مطرح می‌کردند.

جلیلی با تاکید بر اینکه تفکر انقلابی هیچ‌گاه مردم را متهم نمی‌کند، اظهار داشت: بلکه تفکر انقلابی می‌گوید شاید ما ایرادات و ضعف‌هایی داشتیم که آنچه را حق می‌دانیم را به مردم برسانیم و اغنا ایجاد کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تفکری که مدعی بود با این مسیر و تعامل با خارج می‌توان مشکلات را حل کرد کارنامه‌اش امروز در برابر ماست، ما در بررسی این کارنامه نمی‌خواهیم افراد را محکوم کنیم، بلکه می‌خواهیم مسیر انقلاب را در مسیر بالنده خودش قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید در چنین گردهمایی‌هایی ارزیابی دقیقی از 4 سال گذشته داشته باشیم، افزود: ما امروز باید ببینیم که آنچه که گفته شده، چرا محقق نشده و چه چیزی می‌تواند پاسخ معتبر به مردم باشد، باید ببینیم هزینه‌هایی که قرار بوده کاهش پیدا کند چه شده که با بتن‌ریزی نه تنها کاهش نیافته، بلکه این هزینه‌ها افزایش نیز یافته است.

جلیلی اضافه کرد: امروز آنهایی که برجام را راه‌حل مشکلات می‌دانستند اذعان کرده‌اند طرف مقابل به بر چیدن برجام اعتقاد پیدا کرده است؛ کسانی که گفتند می‌خواهیم رفاه مردم را با برجام رقم بزنیم امروز بگویند در مسیری که وجود داشت، کشاورزی، صنعت و مسکن چه ارمغانی برای مردم آورده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به جوانان انقلابی و پیروان پیرو انقلاب، گفت: از شما می‌خواهم که صحنه انتخابات را به چالش عقلانی تبدیل کنید و اجازه ندهید کسانی موج سواری کنند، با برخی از جملات که عاری از صحت است به مردم راه‌حل‌هایی القاء کنند که بعد از 4 سال مشخص شود درست نبوده است.

وی تاکید کرد: ما به منتخب مردم در 4 سال پیش گفتیم هر کمکی از دست‌مان بر بیاید برای پیشبرد انقلاب اسلامی انجام می‌دهیم.

جلیلی حل مشکلات مردم را در گرو تلاش، زحمت و رویکرد صحیح دانست و اظهار داشت: اگر دولتی مسکن مهر را راه‌اندازی می‌کند ممکن است دولتی روی کار بیاید و آن را قبول نداشته باشد، اما نمی‌تواند در کشوری که سالی 800 هزار ازدواج دارد، آن طرح را تعطیل کند و بعد از 3 سال بگوید که موضوع دیگری را می‌خواهیم کلید بزنیم.

وی تولید و اشتغال را ضرورت امروز جامعه دانست و اظهار داشت: مردم باید بدانند که تغییر و تحولی قرار است با نگاه انقلابی اتفاق بیفتد. ما در انتخابات باید این را بیان کنیم که اگر قرار است از کسی حمایت کنیم، بعد از او چه اتفاقی می‌افتد.

جلیلی ادامه داد: ما آقای رئیسی را اصلح می‌دانیم و از ایشان حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم روند انقلاب را دنبال کند و انشاءالله به این روند ادامه می‌یابد.

جلیلی اضافه کرد: اینکه مردم را از تهدیدات موهوم می‌ترسانند درست نیست، زیرا آرامش مردم این است که شغل‌شان را از دست ندهند، اینها آرامش مردم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: امروز کسانی بیان می‌کنند که بهترین وضع، همین وضع موجود است و باید به سراغ برجام‌های 2 و 3 برویم، اما ما معتقدیم که با وضع موجود نیز می‌توانیم گام‌های بزرگتر برداریم تا به موفقیت‌های بیشتری برسیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=228044
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما