چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 - 16:36

هفته یاسوج برای اولین بار درمرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

گروه فرهنگی- شهردار یاسوج از برگزاری هفته یاسوج از 9 تا 15 اردیبهشت 96 خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، محمد علی جاوید در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این خبر اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ شهر یاسوج، هفته و روز نکوداشت این شهر برگزار می شود.

شهردار یاسوج گفت: سال گذشته برگزاری روز یاسوج با انتقاداتی از جمله مصادف بودن 15 اردیبهشت با روز شیراز همراه بود که باید بگویم در ایران ما 1380 شهر داریم و اگر بنا باشد هر روز به یک شهر اختصاص یابد باید سال به 1380 روز برسد و عملاً این قبیل نامگذاری ها محلی و نه ملی است و مثل بقیه شهرها ما نیز محلی ثبت کردیم.

جاوید افزود: یکی از شاخصه های خوب یاسوج طبیعت آن است که در اردیبهشت به اوج خود می رسد و یکی از دلایل نکوداشت یاسوج در این هفته، اوج زیبایی شهر در این زمان است که برگ افتخاری برای مجموعه کنونی شهرداری یاسوج است.

وی ادامه داد: افتتاح بزرگترین پارک شهر یاسوج، میدان بزرگ همایش های شهر با ظرفیت 30 هزار نفر، پارک چشمه نباتی، کلنگ زنی بزرگترین پارک یاسوج در فضای 70 هکتاری از پل شهید اورنگ تا امامزاده مختار، افتتاح سایت جایگاه دفن زباله و مواردی از این دست از جمله برنامه های ویژه هفته یاسوج است.

جاوید با اشاره به افتتاح بزرگترین مرکز اجتماعات کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: این مرکز با گنجایش قریب به 30 هزار نفر برای اجتماعات سیاسی، فرهنگی، ورزشی، مذهبی و برگزاری جشن های ملی و مذهبی و مواردی از این دست با بهترین موقعیت مکانی و بهترین فضای دسترسی با پارکینگ های مناسب بزودی در اختیار شهروندان گرامی است.

شهردار مرکز استان بیان کرد: دفن بهداشتی زباله ها از دیگر خواسته های بحق شهروندان است که در این مرحله سایت جایگاه دفن زباله را افتتاح میکنیم و بنا داریم کم کم به سمت جذب سرمایه گذار برای احداث کارخانه بازیافت بهداشتی برویم.

جاوید به سوال پرسش مهر شهرداری هم اشاره کرد و گفت: 1000 اثر به دبیرخانه شهرداری ارسال شد که این آثار را برای داوری به یکی از دانشگاه های معتبر فرستادیم و قطع به یقین در راستای توسعه از این ایده ها بهره خواهیم گرفت و همچنین به 15 نفر از بهترین پیشنهادات جوایز نفیسی داده می شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=228031
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما