چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 - 13:09

استخدام 300 نفر در سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰ درصد آرد مورد نیاز برای تأمین نان و شیرینی استان توسط خود استان تولید می‌شود.

به گزارش “بویرنیوز”، جعفر گوهرگانی صبح امروز جمع خبرنگاران افزود: در سال جاری نیاز استان در حوزه آرد و نان و شیرینی ‌پزی از تولیدات درون استانی تأمین خواهد شد.

گوهر گانی تصریح کرد: با همه مشکلاتی که وجود داشت در دولت یازدهم بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بابت خریدتضمینی گندم پرداخت شده است.

وی بامقایسه عملکرد دولت قبلی با دولت یازدهم دربخش کشاورزی گفت: کل تولید دولت قبل در سال زراعی در استان کمتر از ۲۰ هزارتن بود اما هم اکنون در کهگیلویه به تنهایی بیش از ۲۰هزارتن گندم مازاد بر نیاز خریداری میشود و در این حوزه رشدی حدود ۳۵۰درصد داریم.

رئیس جهاد کشاورزی استان جذب تسهیلات بابت رونق تولید، سرمایه درگردش، مکانیزاسیون ماشین آلات، مراکز تولید بذر وخرید آن، استفاده از نیروهای فارغ التحصیل هر منطقه و آموزش های فنی را در رسیدن به این مرحله از پیشرفت و توسعه مهم عنوان کرد.

گوهرگانی با اشاره به کاهش بارندگی در سه سال اخیر تصریح کرد: با وجود کمتر بودن میزان بارندگی ظرفیت خرید گندم درکشور در سال ۹۲ قریب به ۴میلیون تن بود و در حال حاضر این رقم فراتر از ۱۴میلیون تن است.

رئیس جهاد کشاورزی استان از استخدام ۳۰۰ کارشناس کشاورزی در دولت یازدهم در این سازمان خبر داد.

گوهرگانی اظهار داشت: ۳۲ مرکز ترویج کشاورزی در استان فعال است و بنا داریم این مراکز را در مناطقی چون فیلگاه دهدشت افزایش دهیم.

وی گفت: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی در سال زراعی ۹۵-۹۶به ازای هرکیلوگرم ۱۳۰۰تومان، گندم دروم ۱۳۳۰تومان، کلزا ۲۷۸۳ تومان و نرخ خرید تضمینی جو نیز برای هر کیلوگرم ۱۰۳۰تومان می باشد.

وی افزود: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از ۱۶۰هزارتن گندم در استان تولید شود که از این مقدار ۱۰ هزارتن بعنوان گندم بذر و مزارع بذری خریداری و ۷۰هزارتن نیز گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خواهد بود.

گوهرگانی گفت: با هماهنگی های انجام شده با شرکت بازرگانی غله، بخش خصوصی، اداره تعاون روستایی و همچنین بانک کشاورزی در تسریع ثبت نام در سامانه و اخذ بهای محصولات کشاورزی هیچگونه مشکلی وجود نخواهد داشت.

گوهرگانی تاکید کرد: با کشاورزانی که به صورت عمدی و سهوی کاه و کلش مزارع کشاورزی خود را آتش بزنند نیز برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان سطح زیرکشت گندم دیم و آبی، و جو دیم و آبی در استان را به ترتیب ۸۲ هزار، ۲۴ هزار و ۲۰۰ هکتار و ۳۰ هزار هکتار عنوان کرد.

وی اظهار کرد : با برنامه ریزی دولت یازدهم برای اولین بار بخشی از گندم خریداری شده به کشورهای خارجی ازجمله کشورهای اروپایی صادر می شود و کشاورزان به هیچ وجه گندم نان و دروم را مخلوط نکنند زیرا این نوع گندم خریداری نخواهد شد.

گوهرگانی در پایان خواستار حذف دلال ها در خرید گندم شد و از همه دستگاه‌ها خواست تا تعامل خود را با جهاد کشاورزی افزایش دهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=228023
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ٣٠٠ نفر از آشنايان

  2. ناشناس گفت:

    از این 300 نفر چند تاشون قانونی استخدام شدند

  3. شهروند گفت:

    درود بر دكتر گوهرگاني به خاطر پيگيري هاي دلسوزانه ايشان براي جذب كارشناسان كشاورزي براساس قانون جذب 10000 نفر فارغ التحصيل بخش كشاورزي

  4. eh گفت:

    به امید فرارسیدن بهار طوفانی

  5. سرحال گفت:

    درود بر دکتر گوهرگانی که یادش در دلهای ناظرین ماندگار هست..سلامت باشن

  6. فرهاد گفت:

    درود خداوند بر دکتر گوهرگانی

دیدگاه شما