چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 - 11:25

افزایش 3 برابری اعتبارات عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز، حسن نوروزی اظهار داشت: کل اعتبارات تملک و دارایی‌های کهگیلویه و بویراحمد در سال 91 هزار و 800 میلیارد ریال بوده که در سال 96 به هفت هزار و 930 میلیارد ریال رسید.

وی تصریح کرد که شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد درحالی‌که در سال 91 تنها مجاز به توزیع و تصمیم‌گیری راجع به یکهزار و 800 میلیارد ریال بودجه بود اما در سال 96 میزان بودجه‌ای که این شورا در استان می‌تواند بین شهرستان‌ها و مناطق مختلف توزیع کند به رقمی افزون بر هفت هزار و 930 میلیارد ریال رسیده است.

نوروزی یادآور شد که سهم استان از کل اعتبارات عمرانی دولت در سال 92 حدود 62 صدم درصد بوده که در سال 96 به 1.7 دهم درصد رسیده است.

وی ادامه داد که کل بودجه عمرانی مصوب در بودجه 96 در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیش از سه برابر رشد نسبت به سال 92 رقمی افزون بر 12 هزار میلیارد ریال است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت که در سال 91 کل بودجه عمرانی این استان اعم از استانی و ملی سه هزار و 420 میلیارد ریال بود که در سال 95 با بیش از 2 برابر رشد به رقمی افزون بر هفت هزار و 320 میلیارد ریال رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت که سازمان‌ها و شرکت‌های اقتصادی وابسته به دولت شامل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد برکت و سازمان اقتصادی کوثر در سه سال اخیر 14 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری اقتصادی و عمرانی در این استان انجام داده‌اند.

نوروزی اظهار داشت که مهمترین این سرمایه گذاری‌ها کمک 2 هزار میلیارد ریالی وزارت نفت برای ساخت راه‌های ارتباطی در مناطق نفت خیز کهگیلویه و بویراحمد شامل جاده باباکلان – گچساران و بی بی حکیمه – گچساران است.

وی افزود که در همین راستا وزارت نفت 520 میلیارد ریال برای ساخت زمین‌های ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داد که از این میزان 280 میلیارد ریال مربوط به سال‌های 1394 و 1395 و 240 میلیارد ریال نیز جزء تعهدات سال 1396 است.

وی، توفیقات حاصل شده در زمینه رشد قابل محسوس اعتبارات عمرانی که منجر به توسعه و رشد همه جانبه در استان شده را نتیجه توجه و اهتمام ویژه دولت به استان‌های محروم، همدلی، هماهنگی و هم افزایی مجموعه مدیریت استان با مجمع نمایندگان و رهنمودهای نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=228021
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما