سه شنبه 5 اردیبهشت 1396 - 22:07

نقش برجام در رشد اقتصادی کشور از زبان فاطمه حسینی

يك عضو فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي به ثمر نشستن برجام را در رشد اقتصادي كشور موثر دانست و گفت كه بهبود روابط بين الملل زمینه را برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم كرده است.

به گزارش بویرنیوز، سیده فاطمه حسینی در گفت و گو با ايسنا، با اشاره به تاثیر برجام بر رشد اقتصادی کشور گفت: بدون شک اهتمام رئیس جمهور و مجموعه دولت در خصوص به ثمر رساندن برجام تاثیرات بسیار مثبتی در رشد اقتصادی کشور داشت و بالارفتن میزان فروش نفت به جز در سایه برجام و اقتدار مدیران نفتی کشور در عرصه بین المللی امکان پذیر نبود.

وي افزود: همه به یاد دارند که قبل از برجام میزان فروش نفت ما به چه حدی رسیده بود و امكان وصول همان درآمدها به موقع هم وجود نداشت واین که ما توانستیم سهم خود را از بازار نفت به جایگاه معقول برسانیم از نتایج مهم ديپلماسي هسته اي و بعد از آن ديپلماسي نفتي دولت بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه‌های دولت در زمینه اشتغال نیز گفت:گام اول که دولت به صورت جدی برداشته است بهبود روابط درسطح بین الملل و خط بطلان كشيدن بر پروژه ایران هراسی در دنیا و نشان دادن روحیه صلح و تفاهم ملت بزرگ ایران به همه جهانیان بود که به درستی نیز اتفاق افتاد و زمینه را برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم كرد .

حسيني ادامه داد: در گام دوم بعد از ثبات و رشد اقتصادی حاصله و عبور از بحران های مختلف، زمان به ثمر رساندن اهداف نهایی و ایجاد اشتغال در کشور است زیرا بر پایه زمینه های ایجاد شده می توان به این مهم دست یافت.

وي اضافه كرد: نیاز امروز كشور وعده های تقسيم قطره اي ثروت نیست بلکه برداشتن گام هاي محكم براي اصلاح ساختار اقتصادي و برنامه ریزی هدفمند براي خلق ثروت ملي و مديريت زاينده آن است تا از اين طريق با محروميت زدايي توسعه پايدار اقتصادي محقق گردد.

اين نماينده اصلاح طلب مجلس خاطرنشان كرد: مردم ما دیگر تحمل فضای یارانه ای که به نابودی اقتصاد مملکت بیانجامد را ندارند بلکه از دولت آینده رشد متوازن و حفظ ثبات به دست آمده را می‌خواهند، ثباتی که در این دولت به درستی اتفاق افتاد و از آن در جهت ایجاد زمینه حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق و رشد کارآفرینی استفاده شد.

حسینی در پايان توجه دولت به شرکت‌های دانش‌بنیان را قابل تقدير دانست و گفت: کلید حل مشکلات اشتغال کشور در سایه توجه به کارآفرینی است و برنامه‌هایی که دولت در این زمینه دارد اگر در دولت بعد نیز دنبال شود شاهد كاهش بيش از پيش نرخ بيكاري خواهيم بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=228007
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما