یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 - 23:28

زمان‌ پخش مناظره‌های زنده انتخاباتی (+جزئیات)

در ویژه‌برنامه انتخابات که قرار بود از ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما آغاز شود، مراسم قرعه‌کشی ضبط و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به‌طور مستقیم انجام شد.

به گزارش «بویر نیوز»، ویژه‌برنامه مراسم قرعه‌کشی ضبط و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با نیم ساعت تاخیر و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران با حضور نمایندگان شش نامزد تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان آغاز شد.

نمایندگان شورای نگهبان، وزارت کشور و علی عسگری (رییس سازمان صداوسیما)، نماینده شورای نظارت بر صداوسیما و دادستان کل کشور نیز در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای برنامه آیاتی از کلام‌الله مجید پخش شد.

براساس اعلام مجری برنامه این برنامه، هر نامزد انتخاباتی ۵۵۵ دقیقه برای گفتگوهای رادیویی، ۵۵۵ دقیقه برای گفتگوهای تلویزیونی به علاوه زمان مناظره‌ها زمان خواهد داشت. در مجموع هر نامزد ۱۱۱۰ دقیقه فرصت خواهد داشت که با احتساب مناظره‌ها هر نامزد ۱۴۷۰ دقیقه فرصت تبلیغات رادیویی و تلویزیونی خواهد داشت.

علی عسگری (رئیس سازمان صداوسیما) با بیان اینکه موسم انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، جشنواره ملی و دموکراسی اسلامی مردم‌سالاری دینی است و امیدواریم نتایج آن پربار برای ملت باشد، افزود: رسانه ملی باتوجه به رسالت ذاتی خود و تجربه طولانی در سنوات گذشته قصد دارد خدمات کافی را به همه کاندیداها برساند و تسهیل‌گر تبلیغات شود تا ملت ایران بهتر با نامزدها آشنا شوند و نامزد دلخواه خود را انتخاب کنند و به او رای دهند.

وی با بیان این مطلب که؛ ما افتخار داریم در خدمت ملت ایران باشیم و جا دارد ملت تمامی شریف ایران با شور و اشتیاق وارد میدان شوند و کاندیدای واقعی خود را بشناسند، افزود: همانطور که معلوم است رسانه ملی مشرب بی‌طرفی و عدالت رسانه‌ای دارد و قرعه‌کشی امشب برای همین منظور است و زمان برنامه کاندیداها مشخص می‌شود.

عسگری گفت: امیدواریم همه نامزدها که هرکدام از تسهیلات برجسته ملت ایران هستند، متکی بر اخلاق انتخاباتی باشند و به قولی در این رقابت‌ها بدرخشند و طوری عمل کنند که تراز ملت ایران را بالا ببریم تا شان ملت ایران در منطقه و در بین همسایگان و هم در ابعاد جهانی بالا رود و ملت ایران درخشش بیشتر از گذشته از خود بروز بدهد.

محمدجعفر منتظری (دادستان کل کشور) نیز در سخنانی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دو اصل اساسی است. نخست اسلام و معارف آسمانی قرآن و اهل بیت (ع) و دوم مردم سالاری که ترکیبی است از مردم سالاری دینی. یعنی اساس نظام بر این دو پایه نهاده شده است. اساس و پایه دین که مجموعه‌ای است از فضایل و اخلاق انسانی و اسلامی و پایه‌ی دیگر مردم. یعنی حضور تاثیرگذار مردم در مدیریت و سرنوشت کشور.

دادستان کل کشور با اشاره به اهمیت انتخابات افزود: اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در این است که مردم می‌خواهند عالی‌ترین مدیر اجرایی کشور را برای مدت ۴ سال برگزینند. مدیران اجرایی انتخابات ریاست جمهوری وظیفه دارند در چارچوب قوانین و مقررات مربوط زمینه سالم و پرنشاط این گزینش و این انتخابات را فراهم کنند. مدتهاست که مدیران اجرایی در جهت فراهم کردن زمینه انتخابات پرافتخار تلاش می‌کنند و امشب برنامه رسمی قرعه‌کشی برای استفاده از رسانه‌های ملی یعنی صدا و سیما در این مکان برگزار می‌شود. طبعا قانونگذار محترم که چنین قانونی را وضع کرده و اجازه داده به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری معنا و مفهوم آن این است اولا از هزینه‌های میلیونی خودداری کنند.

وی افزود: بهترین وسیله برای معرفی نامزدها؛ صداوسیما و همچنین رسانه‌های مکتوب، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی است. این کمیسیونی که مسئولیت قانونی را برعهده دارد که برنامه استفاده از رسانه ملی را برای نامزدها به صورت یکسان فراهم کند، ضوابط را مشخص کرده و امیدواریم نامزدهای محترم و ستادهای انتخاباتی و همه کسانی که دل در ارتقای کشور و عزت و شرف ملی دارند تمام تلاش خود را به کار بگیرند که یک انتخابات سالم و پرنشاط برگزار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نامزدها از این فرصت ارزشمند حداکثر استفاده را ببرند و در برنامه‌های متنوع و گوناگون خود که با یک نظر باز ازسوی مسئولان فراهم شده بتوانند نظرات و برنامه‌های خود و ریل‌گذاری برای مدیریت ۴ ساله کشور را به مردم معرفی کنند. انتظار از نامزدها که همه از شخصیت‌های فرهیخته هستند هم این است که در برنامه‌های مختلف و متنوع اعم از صحبت با مردم، مناظره و حضور در مجامع و پاسخ به سوالات رعایت نکاتی که مورد تاکید مقام رهبری و قانونگذار و آحاد ملت است را بکنند.

وی در پایان تاکید کرد: رعایت مر قانون و اصول اخلاق اسلامی در انتخابات اصل است و انتظار ما این است که ستادهای نامزدها به گونه‌ای عمل کنند که تخلفی از آنها گزاش نشود. البته وظیفه برخورد با تخلف هم پیش‌بینی شده و ستادی با ریاست دادستان کل کشور پیش بینی شده که بر تخلفات نظارت دارد. امیدواریم با حضور حداکثری مردم و بدون تخلف شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و دشمن شکن باشیم.

در ادامه این برنامه شمارگان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری برای انجام قرعه‌کشی اعلام شد.

به حسام الدین آشنا نماینده حسن روحانی عدد ۱۵ تعلق گرفت.

به علی نیکزاد نماینده ابراهیم رئیسی عدد ۱۲ تعلق گرفت.

به سیدمحمود رضوی نماینده باقر قالیباف عدد ۱۳ تعلق گرفت.

به نماینده مصطفی میرسلیم  عدد ۱۴ تعلق گرفت.

به ابوالقاسم خوشرو نماینده اسحاق جهانگیری عدد ۱۶ تعلق گرفت.

به مهدی فراهانی نماینده مصطفی هاشمی طبا عدد ۱۱ تعلق گرفت.

قرار است برنامه مناظره‌ها از روز ۶ تا ۲۷ اردیبهشت ماه از شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون پخش شود.

مهم‌ترین بخش برنامه‌های صداوسیما برای کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری به مناظره‌های زنده اختصاص دارد که زمان دقیق پخش آنها از شبکه‌‌های مختلف سیما اعلام شده است.

زمان دقیق پخش مناظره‌های زنده کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری به شرح زیر است:

** جمعه 8 اردیبهشت با موضوع اجتماعی – اقتصادی

** جمعه 15 اردیبهشت با موضوع سیاسی

** جمعه 22 اردیبهشت با موضوع اقتصادی – اجتماعی

مناظره‌های زنده کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری در زمان‌های مقرر ساعت 16 از شبکه اول سیما به روی آنتن می‌رود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=227824
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما