یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 - 9:35

یک آمار جالب از فعالیت فیزیکی مردم کهگیلویه و بویراحمد!

ایران در ردیف کشورهای کم تحرک جهان قرار دارد؛ برای اثبات این موضوع البته چندان نیازی به مرور آمار و یا نمودارها نیست، مرور برنامه های روزمره ما ایرانی ها و جای خالی برنامه منظم ورزشی خود گواهی این معضل است، 50 درصد ایرانی ها با چاقی و فشار خون دست و پنجه نرم می کنند و همین میزان نیز مبتلا به دیابت؛ هر چند که معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز، با استناد به آمارها، ایرانی ها را در زمره کم تحرک ترین کشورهای دنیا عنوان می کند.

به گزارش «بویر نیوز»، در بخشی از مطلب اصفهان زیبا آمده است: این کم تحرکی البته فراگیرتر شده و به کودکان و نوجوانان هم سرایت کرده و مدارس نیز با پدیده کم تحرکی و اضافه وزن دانش آموزان مواجه هستند. در استان اصفهان نیز، آخرین نتایج طرح پژوهشی وزارت بهداشت در استان در سال گذشته از کم تحرکی 89.8 اصفهانی ها خبر می دهد.

آنگونه که پیش از این رییس مرکز مدیریت بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت، خبر داده 40 درصد ایرانیان 15 تا 64 سال تحرک کافی ندارند. احمد کوشا در گفت و گو با ایرنا همچنین اظهار داشت: مطالعات موجود در وزارت بهداشت نشان می دهد که میزان تحرک و ورزش در بین ایرانیان سیر نزولی دارد و هر سال کم می شود.

کوشا همچنین گفت: در سال 87 حدود 38 درصد ایرانیان کم تحرک بودند،این میزان در سال 88 به 39 درصد و در سال 90 به 40 درصد رسید و بعد از آن نیز مطالعه جدیدی درباره میزان تحرک ایرانیان انجام نشده است.

مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: بیشترین میزان تحرک در بین ساکنان استان کهگیلویه و بویر احمد گزارش شده که میزان کم تحرکی در آن 20.4درصد است یعنی 79.6درصد افراد در این استان تحرک کافی دارند.بعد از آن نیز استان مازندران با 22.4 درصد و لرستان با 27.9 درصد کم تحرکی در رتبه های دوم و سوم از نظر فعالیت فیزیکی مناسب در کشور قرار دارند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=227623
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یاسوج گفت:

    احسنتو
    واقعا توی این مو رد از اول اولیم نه از آخر باز خدا راشکر
    دست نماینده محترم بویر احمد درد نکنه خسته نباشی حاجی

دیدگاه شما