شنبه 2 اردیبهشت 1396 - 7:50

حمل سرباز‌های زخمی با هلی کوپتر بدون سرنشین+عکس

مجله بویر نیوز- امروزه کاربری پهپادهای نظامی صرفأ به ماموریت های شناسایی یا تهاجمی محدود نمی شود. در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود، پزشکان ارتش آمریکا به زودی قادر خواهند بود تا با استفاده از هلیکوپترهای بدون سرنشین، سربازهای زخمی را از میدان نبرد به بیمارستان منتقل کنند.

بخش پژوهش های پزشکی ارتش آمریکا به این پروژه به عنوان راهی جایگزینی برای هلیکوپترهایی که با هدایت خلبان، زخمی ها را از میدان جنگ منتقل می کنند نگاه می کند. این هلیکوپتر بدون سرنشین که DP-14 Hawk نام دارد دارای دو پره است و در عمل، ظاهری شبیه به هلیکوپتر شنوک دارد. این هلیکوپتر که به سادگی داخل ون جای می گیرد ،طی سی دقیقه برای پرواز به محل ماموریت آماده می شود.

گفته شده سرعت این هلیکوپتر به بیش از 130 کیلومتر بر ساعت می رسد و می تواند به مدت 2.4 ساعت، بار تا وزن 195 کیلوگرم را حمل کند. این هلیکوپتر به لطف سیستم های مسیریابی خود می تواند ماموریت اش را بدون دخالت انسان ها تکمیل کند.

فضای مفید داخل آن تقریبا دو متر است که برای حمل یک نفر، کافی است. البته کاربری های این هلیکوپتر به میدان جنگ محدود نیست و می توان از آن برای مقاصد دیگری همچون کشاورزی، امدادرسانی در بلایای طبیعی و خاموش کردن آتش در جنگل ها استفاده کرد. همچنین می توان از دو فروند از این هلیکوپتر برای حمل محموله های بزرگ استفاده کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=227203
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما