چاپ این برگه

ضربه ای جبران ناپذیر به آبروی مردم کهگیلویه و بویراحمد (+جزئیات و عکس)

گروه اجتماعی – ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری امسال حواشی بسیار زیادی داشت و نام نویسی افراد عجیب و غریب بسیار پر رنگ بود.

به گزارش «بویر نیوز»، شاید بتوان گفت عجیب ترین کاندیدای ریاست جمهوری، فردی بود که با زیر شلواری وارد وزارت کشور شد و نه تنها بخاطر ظاهرش بلکه بخاطر سخنانش که با کمال اعتماد به نفس درباره گرازها و خطری که انسان را تهدید می کند، سخن می گفت.

وی سید علیرضا علوانی نام دارد و به گفته خودش مکانیک خودرو است.

علوانی ابتدا با زیر شلواری وارد وزارت کشور شد! اما به دلیل نداشتن ظاهر مناسب از ساختمان وزارت کشور خارج شد و کت و شلواری که همراه خود در یک چمدان آورده بود را به تن کرد تا به وی اجازه ورود به وزارت کشور داده شود و کار ثبت نام را انجام دهد.

پس از ثبت نام علوانی صحبت های وی درخصوص گرازها، طبیعت، هوا و برق داشت و مدعی شد تا 5 سال آینده برق در کشور نیست و نسل آدم ها از بین می رود!! و وی می تواند کاری کند که کشور از این آسیب در امان بماند!؛ فیلم این بخش از اظهارات وی در شبکه های صدا و سیما و فضای مجازی بارها بازنشر شد.

همچنین عکسی از وی با بنری عجیب نیز در فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی بارها دست به دست شد.

تقریبا هیچ خبرگزاری، سایت، کانال و گروهی در فضای مجازی از پوشش حاشیه های حضور این فرد در وزارت کشور غافل نماند و حتی سایت های فارسی زبان خارج از کشور نیز به پوشش اخباری مربوط به وی پرداختند.

شروع فعالیت های تبلیغی برای رهبری طبیعت!

علوانی که در اظهارات سراسر عجیبش خواستار برچیدن ریاست جمهوری و جایگزینی سمت رهبری طبیعت بود، با پایان ثبت نام ها حاشیه هایش تمام نشد.

برعکس افرادی که بخاطر فیگور گرفتن جلوی خبرنگاران، لباس خاص، کروات، کت قرمز، کیف صورتی و یا سخنان عجیبشان چند ساعتی در کانون توجه قرار گرفتند و به همان سرعت از یاد رفتند، اما علوانی در این چند روز بر سر زبان ها بود و کلیپ مصاحبه های خبرنگار (نما) ها که مامور حاشیه نویسی بودند، دست به دست می چرخد.

با این حال این پایان ماجرا نیست و فعالیت هایی در قالب گروه ها و کانال های تلگرامی با محوریت این فرد و سخنان عجیبش شروع شده است.

بد ماجرا آنجاست؛ که بسیاری از اعضای گروه کار را از طنز و حتی هجو گذرانده اند و به توهین در قالب شوخی روی آورده اند و مشخص نیست اگر به همین ترتیب پیش برود کار به کجا ختم می شود!

     (تصاویری از گروهها و کانال های تلگرامی با عنوان گراز!)

همه مقصریم!

اما باید درخصوص چرایی ظهور این پدیده ها در جامعه تامل کرد؛ مردم کشور ما نشان داده اند علاقه مثال زدنی به طنز و موضوعات اینچنینی دارند که در همین راستا  هر چند وقت یکبار پدیده ای در شبکه های مجازی ظهور می کند که مثال های آن کم نیست اما در این مورد بخصوص شاید رسانه ها  و بخصوص صدا و سیمای ملی از همه مقصرترند.

وقتی بخش های مختلف خبری مکررا به صحبت ها و حرف هایی بی سر و ته فردی می پردازند که نشانی از منطق در سخنانش نیست، دیگر از مردم عادی و جوان های بیکار و دنبال سوژه خنده نباید انتظار فراتری داشت که فالور چنین شخصیت هایی نباشند!

انتقاد از صدا و سیما البته آب در هاون کوبیدن است، اما همه آنهایی که در شبکه های اجتماعی تصاویر و آمار پیشرفت و میزان توسعه یافتگی سایر کشورها را دست به دست می کنند یقینا می دانند، مردم آن کشورها بیکار ننشسته اند و بجای طنز و لودگی، فرهنگ کار را در خود تقویت می کنند و این پیام را فراموش نمی کنند که برای اصلاح و رشد هر جامعه ای باید هر کس از خودش شروع کند.

پای آبروی مردم یک …

بدترین بخش قضیه اینست که اظهارات و اقدامات زننده این فرد و اینچنین افرادی به نام مردم شهر، استان و حتی یک قوم تمام می شود و آبروریزی آن ابعاد وسیعی دارد.

بی شک کسانی هم که خواسته یا ناخواسته در این کمپین ها به اینچنین موضوعات و مطالبی دامن می زنند، در این بی آبرویی سهیم هستند.

ای کاش این افراد از خود بپرسند جرم سایر همتباران که در گوشه و نقاط کشور زندگی می کنند، چیست که بواسطه این رفتارهای غیرمسئولانه باید نیش و کنایه های سخره آمیز سایر هموطنان را تحمل کنند.

این موج هم روزی آرام می شود اما چیزی که از آن می ماند، سرافکندگی و ننگی ناصواب بر مردمی است که به مهمان نوازی، شجاعت، صداقت و دلیری زبانزد هستند و خود را میراث دار آریوبرزن ها می دانند.

ای کاش مسولان انتظامی و قضایی که مدام از رصد فضای مجازی و برخورد با هنجار شکنان سخن می گویند، سریعتر دست به کار شوند.