چاپ این برگه

پشت پرده خبر تعطیلی “داروگر” و “روغن جهان”

مسئول حقوقی شرکت داروگر ضمن تکذیب مجدد خبر تعطیلی این شرکت در مورد تعطیلی شرکت روغن جهان نیز اعلام کرد که چنین مسئله‌ای به هیچ وجه صحت ندارد و به زودی جذب ۱۰۰ نیروی جدید برای این شرکت در دستور کار است.

سلمان غلامیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه شرکت داروگر در مجموع شامل ۱۲ شرکت زیرمجموعه در بخش‌های غذایی، دارویی، بهداشتی و شوینده است، اظهار کرد: تمامی شایعات ایجاد شده پس از مصاحبه یکی از اعضای شورای سابق کارگری این شرکت است که ۱.۵ سال قبل به دلیل پرونده‌ای که برای وی باز شده بود، اخراج شد. این شخص مصاحبه و اعلام کرد که شرکت داروگر پلمب شده است، در حالی که مدیرعامل شرکت داروگر نیز اخیرا این مسئله را تکذیب کرد اما مجددا چنین شایعه‌ای مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت داروگر به دلیل حجم تولید بسیار بالا طی مدت یک سال و نیم کار مداوم نیازمند بروزرسانی دستگاه‌ها و به اصطلاح over hall آنها بود گفت: بنابراین از تعطیلات نوروزی استفاده کرد و از تاریخ ۱۳ تا ۲۴ فروردین ماه سال جاری تصمیم به تعمیر و بروزرسانی تجهیزات خود کرد و پس از آن نیز کلیه کارگران به کارهای قبلی خود مشغول شدند.

مسئول حقوقی داروگر با تاکید بر اینکه از شایعات پخش شده در برخی رسانه‌ها در شبکه‌های مجازی تعجب می‌کنیم، گفت: با نشان دادن چهار فردی که در مقابل کارخانه تجمع کرده‌اند، نمی‌توان خبر تعطیلی کارخانه را پخش کرد. پیش از نوروز سال جاری بود که هفت نفر از کارگران شرکت به دلیل تخلفات انضباطی با احضاریه و طبق قانون از کار اخراج شدند. آیا کنار گذاشتن هفت نفر از حدود ۴۰۰۰ نیروی کار این شرکت به معنای تعطیلی است؟

غلامیان همچنین ضمن رد خبر تعطیلی شرکت روغن جهان، خاطرنشان کرد: پیش از نوروز بحث‌هایی در مورد تعدیل نیروی این شرکت در زنجان مطرح شد که ما قصد داشتیم با بروزرسانی تجهیزات خود بحث over hall را در دستور کار قرار دهیم که حتی این مسئله نیز با وساطت مسئولان انجام نشد. علاوه این باید اعلام کنم که این شرکت نه تنها در حال فعالیت بوده بلکه قصد سرمایه‌گذاری و توسعه دارد و به زودی نیز ۱۰۰ نیروی کاری جدید را جذب خواهد کرد.