چاپ این برگه

سخنان انتخاباتی رئیس کل دادگستری و فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد

نشست ستاد پیشگیری و پیش‌بینی از جرائم و تخلفات انتخاباتی در سالن دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش «بویر نیوز»، فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌ها به مسائل امنیتی ورود پیدا نکنند.

مهدی انصاری در این نشست اظهار کرد: اهمیت امنیت از دیدگاه اسلام برای همگان آشکار است.

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در تمامی زمینه‌ها نیاز به امنیت داریم، گفت: همه ما باید بکوشیم که امنیت پایدار در جامعه ایجاد شود.

انصاری در ادامه با بیان اینکه در دوره کنونی شاهد سه قدرت سیاسی، مادی و رسانه‌ای هستیم، گفت: امروزه در محلی زندگی می‌کنیم که همانند ساختمان شیشه‌ای است و حرکت ما را رصد می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر رسانه‌ها در بیان مطالب و روایت حفاظت و حراست نکنند چه بسا بحران ایجاد می‌شود، گفت: آگاهی‌بخشی به جامعه کار آسانی نیست لذا انتظار می‌رود که رسانه‌ها به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

فرمانده ارشد انتظامی کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از همراهی خوب اصحاب رسانه اذعان کرد: در ایام نوروز نیروی انتظامی استان بهترین همسویی را با رسانه‌ها داشت لذا از تمامی رسانه‌های استان اعم از مکتوب و مجازی و صدا و سیما تشکر و قدردانی می‌کنم.

انصاری در ادامه با بیان اینکه برخی رسانه‌ها در زمان بروز حوادث بزرگنمایی می‌کنند، گفت: متاسفانه با چنین بزرگنمایی در بروز حوادث امکان فرار فرد خاطی صورت می‌گیرد.
وی با بیان این‌که رسانه‌ها به مسائل امنیتی ورود پیدا نکنند، گفت: تنها راه خروج از بحران ذهنی برای ترویج یک روایت شفاف ‌سازی است و از ابهام سازی و دو پهلو حرف زدن خودداری کنند.

انصاری تصریح کرد: برای تأمین امنیت مردم با هیچ کس تعارف نمی‌کنیم.

 برخورد جدی دستگاه قضا با جرائم انتخاباتی

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر سایت‌ها و رسانه‌ها نظارت داشته باشد، بر ضرورت توجه و مدیریت صحیح فضای مجازی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی نیز در جلسه پیشگیری از حرائم و تخلفات انتخاباتی، اظهار کرد: علی‌رغم همه هجمه‌های علیه نظام جمهوری اسلامی اما امنیت در کشور برقرار است.

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تیزبینی و مدیریت مقام عظمای ولایت و فداکاری سربازان امام زمان و نیروی انتظامی و ارتش امنیت اجتماعی و فیزیکی را در جامعه برقرار کنند.

وی رسانه را زبان چشم و زبان گویا و امین مردم عنوان کرد و بیان داشت: موارد باید توسط رسانه ها به صورتی منتقل شود که چهره نظام خدشه دار نشود.

این مسوول با بیان اینکه دشمن همواره در کمین بوده و منتظر فرصتی برای ورود به کشور است، یادآور شد: نباید اجازه دهیم روزنه‌ای برای ورود دشمن به کشور پیدا شود.

وی رسانه را قوی‌ترین بازوی امنیت در جامعه بیان کرد و افزود: رسانه‌ها نخبگان مردم بوده و باید مدافعان خوبی در این عرصه باشند.

ضرورت مدیریت فضای مجازی

مزارعی با اشاره به انتشار برخی اخبار در فضای مجازی، بیان کرد: گاهی اوقات دیده شده که اخباری که صحت ندارد و یا کذب هستند در فضای مجازی منتشر می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر سایت‌ها و رسانه‌ها نظارت داشته باشد، بر ضرورت توجه و مدیریت صحیح فضای مجازی تاکید کرد.
وی برقراری امنیت اجتماعی را نیازمند عزم همگانی دانست و گفت: باید همه دست به دست داده و آرامش جامعه را رقم بزنیم.

مزارعی در ادامه با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات پیش رو، اظهار کرد: باید اخلاق مداری، ادب و نزاکت به صورتی ویژه در این ایام برقرار شود.

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر انعکاس صحیح گفتمان‌ها در انتخابات، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در برخورد با جرائم انتخاباتی جدی و در چارچوب قانون عمل می‌کند.

وی عدم تخریب و توهین به کاندیدا، دوری از افترا زدن، عدم تخریب چهره‌های نظام و رعایت قانونمداری را از مهم‌ترین وظایف اصحاب رسانه در این ایام عنوان کرد.

مزارعی یادآور شد: امیدواریم با آماده‌سازی فضای مناسب برای برگزاری انتخاباتی آرام بتوانیم استان را بیش از پیش در کشور معرفی و زمینه سرمایه‌گذاری  در حوزه‌های مختلف مانند گردشگری را برای ارتقای اقتصاد استان فراهم کنیم.