شنبه 26 فروردین 1396 - 19:52

پرسپولیس قهرمان لیگ برتر فوتبال شد

تیم پرسپولیس با برتری مقابل ماشین‌سازی سقوط این تیم و قهرمانی خودش در شانزدهمین دوره لیگ برتر را قطعی کرد.

به گزارش «بویر نیوز»، پرسپولیس در دیدار هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر به مصاف ماشین‌سازی تبریز رفت و در دیداری که از ساعت 17 امروز (شنبه) در ورزشگاه یادگار امام (ره) آغاز شده بود با نتیجه 2 بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت. سرخپوشان با این پیروزی قهرمان لیگ برتر شانزدهم شدند.

با این نتیجه پرسپولیس سه هفته مانده به پایان لیگ با 62 امتیاز قهرمانی خود را در لیگ برتر قطعی کرد. پرسپولیسی‌ها آخرین بار در لیگ هفتم قهرمان شده بودند تا 9 سال انتظار آنها برای قهرمانی به پایان برسد. ماشین‌سازی هم که این فصل به لیگ برتر آمده بود، با شکست در این بازی سقوطش قطعی شد.

علی علیپور در ثانیه 29 بازی و مهدی طارمی در دقیقه 69 از روی نقطه پنالتی گل‌های پرسپولیس را به ثمر رساندند.

ترکیب ماشین‌سازی: سیدمهدی اسلامی، ادسون هنریکه، سعید مهدی‌پور، امین حاج محمدی، امین قاسمی‌نژاد، کاخبر کاکاشویلی، سعید قائدی‌فر، حمید علی‌عسگری، محمد رحمتی، حامد پاکدل و عزیز ابراهیم‌اف.

ترکیب پرسپولیس:علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، سروش رفیعی، مهدی طارمی، کمال کامیابی نیا، حسین ماهینی، محمد انصاری، صادق محرمی، وحید امیری، علی علیپور و محسن مسلمان.

نیمه اول
دقیقه یک: مهدی طارمی با دروازه‌بان ماشین‌سازی تک به تک شد که نتوانست این موقعیت را تبدیل به گل کند. توپ برگشتی را وحید امیری به علی علیپور پاس داد و این بازیکن به راحتی و در ثانیه 29 بازی گلزنی کرد تا پرسپولیس شروعی طوفانی داشته باشد.

دقیقه 5: وحید امیری در موقعیتی مناسب وارد محوطه جریمه ماشین‌سازی شد که ضربه او را مهدی اسلامی دریافت کرد.

دقیقه 6: داور مسابقه به صادق محرمی از تیم پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

دقیقه 7: مهدی طارمی در محوطه جریمه ماشین‌سازی کاخبر را از پیش‌رو برداشت و در شرایطی که می‌توانست با پاس رو به بیرون علیپور را با دروازه خالی روبه‌رو کند، تصمیم گرفت توپ را به دروازه‌بان ماشین‌سازی بکوبد تا این موقعیت سرخپوشان میدان از دست برود.

دقیقه 9: ماشین‌سازان در جواب حملات پرسپولیسی‌ها توسط حامد پاکدل اقدام به شوتزنی به سمت دروازه بیرانوند کردند که توپ با فاصله به بیرون رفت.

دقیقه 26:‌ محسن مسلمان از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 30: وحید امیری از سمت چپ توپ خوبی را به مهدی طارمی پاس داد که این بازیکن پس از تعلل در زدن ضربه، در نهایت توپش را به بیرون زد.

دقیقه 38: مهدی طارمی از داخل محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که این بار هم مهدی اسلامی موفق شد توپ او را مهار کند.

نیمه دوم
دقیقه 46: حسین زرگر که قضاوت این بازی را بر عهده داشت، با شروع نیمه دوم جای خود را به پیروز سیف‌الله‌پور داد. او به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد.

دقیقه 50: حامد پاکدل در موقعیتی تک به تک با بیرانوند می‌توانست گل تساوی را برای ماشین‌سازی به ثمر برساند که دروازه‌بان پرسپولیس موفق به مهار توپ شد.

دقیقه 52: حسین ابراهیمی جای محمد رحمتی را در ترکیب ماشین‌سازی گرفت.

دقیقه 57: حامد پاکدل که شدیداً از ناحیه سر مصدوم شده بود جای خود را در ترکیب ماشین‌سازی به شهاب زاهدی داد.

دقیقه 57: ارسال روی دروازه پرسپولیس با خروج بیرانوند همراه بود که توپ را دفع کرد و در ادامه پیش از رسیدن ابراهیم‌اف به توپ، مدافعان پرسپولیس توپ را دور کردند.

دقیقه 60: ارسال وحید امیری روی دروازه ماشین‌سازی با ضربه سر خطرناک مهدی طارمی همراه بود، اما توپ به تیر دروازه برخورد کرد و تبدیل به گل نشد.

دقیقه 68: علی علیپور در محوطه جریمه توسط هنریکه متوقف شد که داور کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 69: مهدی طارمی ضربه پنالتی را برای پرسپولیسی‌ها تبدیل به گل کرد.

دقیقه 70: فردین عابدینی جانشین عزیز ابراهیم‌اف در ترکیب ماشین‌سازی شد.

دقیقه 71: سامان نریمان‌جهان جای محسن مسلمان را در ترکیب پرسپولیس گرفت.

دقیقه 75: احسان علوان‌زاده جانشین وحید امیری در ترکیب پرسپولیس شد.

دقیقه 88: حمیدرضا علی‌عسگری در موقعیتی تک به تک قصد باز کردن دروازه پرسپولیس را داشت که بیرانوند موفق شد توپ او را مهار کند.

دقیقه 89: سروش رفیعی جای خود را در ترکیب پرسپولیس به حمیدرضا طاهرخانی داد.

دقیقه 90: حمیدرضا طاهرخانی در محوطه جریمه ماشین‌سازی می‌توانست برای پرسپولیس گلزنی کند که اسلامی توپ او را گرفت.

دقیقه 3+90: ارسال روی دروازه ماشین‌سازی با ضربه سر مهدی طارمی همراه بود که توپ به تیر دروازه برخورد کرد. در برگشت هم پرسپولیسی‌ها نتوانستند توپ را تبدیل به گل کنند.

منبع: تابناک

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=226271
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پرسپولیس گفت:

    قهرمانیمون مبارررررررررررک

دیدگاه شما