چاپ این برگه

دانشمندان، رشد سرطان روده بزرگ را متوقف کردند

مجله بویر نیوز- پژوهشگران استرالیایی یک روش انقلابی جدید برای توقف رشد سرطان‌های روده بزرگ و شکم یافته‌اند که می‌تواند منجر به تولید یک داروی ضد سرطان جدید در سه سال آینده شود.

ماتیاس ارنست (Matthias Ernst) از «موسسه تحقیقات سرطان اولیویا نیوتن-جان» (Olivia Newton-John Cancer Research Institute) تشریح کرد که سلول‌های سفید خون که ماکروفاژ نامیده می‌شوند، می‌توانند به بهبود زخم و سلول‌های آسیب دیده در بدن کمک کنند.

به گزارش هرالد سان؛ اما در عین حال، برخی از این سلول‌های سفید خون که حاوی یک پروتئین به نام «سلول کیناز خون‌ساز» یا همان سلول کیناز هماتوپوییک (HCK) هستند، می‌توانند توسط سلول‌های سرطانی دزدیده شوند و به عنوان سوخت و غذای سرطان مورد استفاده قرار گیرند.

ماتیاس ارنست افزود: فعالیت بیشتر HCK در یک ماکروفاژ باعث تغذیه و رشد بیشتر سلول سرطانی و در نتیجه بقای بیشتر آن می‌شود.

دکتر ارنست معتقد است که با این حال، مسدود کردن پروتئین HCK می‌تواند از پیشرفت سریع‌تر سلول‌های سرطانی جلوگیری کند.

به گزارش News.com.au، وقتی که محققان از یک مولکول دارو مانند، برای مسدود کردن این پروتئین در بدن حیوانات استفاده کردند، رشد سرطان موجود در شکم و روده بزرگ (کولون) متوقف گردید و همچنین شکل‌گیری سرطان‌های جدید نیز، در بدن این حیوانات آزمایشگاهی کاهش یافت.

دکتر ارنست گفت: کشف ما می‌تواند به طور بالقوه، یک روش جدید و مکمل برای شیمی درمانی و ایمنی درمانی (ایمونوتراپی) باشد و به عنوان یکی از گزینه‌های درمانی در سرطان‌های دستگاه گوارش ارائه شود. این روش با توجه به مقاومت انواع سرطان‌های روده بزرگ (کولون) در برابر اغلب درمان‌های ایمنی درمانی (ایمونوتراپی)، بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین در ادامه گفت که مسدود کردن پروتئین HCK، تا سه سال آینده برای انجام آزمایشات بالینی، آماده‌ خواهد شد و حتی ممکن است، از این روش برای درمان سایر سرطان‌ها استفاده شود. وزیر بهداشت استرالیا این روش درمانی را یک «تحول انقلابی» با «پتانسیل نجات جهان هزاران نفر» نامیده است.