پنجشنبه 24 فروردین 1396 - 15:10

راهکار نماینده بویراحمد و دنا برای رفع تبعیض و محرومیت در کشور/چرایی وجود استان های ضعیف و محروم همچون کهگیلویه و بویراحمد!

گروه سیاسی- جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا و با حضور مدیران کل دستگاه ها در استانداری استان برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، غلام‌محمد زارعی در این نشست ضمن بیان اینکه امروز بحث اقتصاد مقاومتی به عنوان استراتژی اصلی برای اقتصاد کشور مطرح است.، تصریح کرد: موضوعی که همواره در کشور ما مطرح بوده عدم توازن و نابرابری، بحث مناطق محروم و برخوردار و توسعه یافتگی و کمتر توسعه یافتگی بوده ‌که با نگاهی به ماهیت اقتصاد مقاومتی به این نتیجه می‌رسیم که یکی از اهدافی که در این ایده موفق وجود دارد پاسخ به این دغدغه‌ها است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کشور ما ظرفیت‌های بالقوه گوناگونی دارد و عدم سرمایه‌گذاری متوازن به نوعی عدم توازن در کشور و تبدیل برخی مناطق به مناطق برخوردار و برخی دیگر به مناطق کمتر برخوردار منجر شده است.

فقر و محرومیت ها نشان عدم توازن است

زارعی گفت: اقتصاد مقاومتی در درون خود این نگاه دقیق را دارد که ظرفیت‌های بومی را با کمک ظرفیت‌های ملی فعال کند که در صورت تحقق این امر، عدم توازن دیگر معنا نداشته و ما می‌توانیم به یک برخورداری عادلانه برسیم.

وی با تأکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد باید تلاش کند از اقتصاد مقاومتی بهره لازم را ببرد، ابراز کرد: اقتصاد مقاومتی از همه مهم‌تر نیازمند نگاه جامع بوده و یکی از راه‌های عملیاتی شدن آن این است که نگاه بخشی جای خود را به نگاه عمومی و جامع بدهد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به موضوع بهره‌وری در حوزه کارکرد و راندمان عمومی اشاره داشت و گفت: یکی از شاخص‌های منفی ما، در حوزه بهره‌وری کارکنان دولت است که اقتصاد مقاومتی در این حوزه هم قابل تفسیر و عملیاتی شدن بوده و اگر بهره‌وری افزایش یابد یکی از کارکردهای اقتصاد مقاومتی معنا پیدا می‌کند.

راه کار زارعی برای رفع محرومیت در برخی استان ها

زارعی افزود: در سالی که به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده است، اگر اهداف این پیام به درستی تبیین شود بسیاری از موانع و مشکلات رفع می‌شود.

وی بیان کرد: آزمون و خطا در اقتصاد مقاومتی معنا ندارد و این نظریه مجموعه‌ای از علم، دانایی، بصیرت و پاسخ به بیماری‌های مزمن اقتصادی ما است و امیدواریم این شعار به درستی جامه عمل پوشانده شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران در همه نظام‌های سیاسی المان‌های تفکر حاکم بر آن نظام هستند و باید خود را ملزم به پیگیری قوانین آن نظام بدانند، گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات، از مدیران استان به‌ویژه دستگاه‌های خدماتی می‌خواهیم مردم را در این مقطع فراموش نکرده و در این مدت نیز با خوشرویی به آنها خدمات ارائه دهند تا با نشاط پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=225914
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یاسوج گفت:

    افرین واقعا چند نفر اینجوری نظر بده استان همیشه مرحوم برای همیشه برخوردار میشود
    واقعا امیر کبیری

دیدگاه شما