پنجشنبه 24 فروردین 1396 - 15:05

نشست داغ شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد/از سوالات جالب آیت الله ملک حسینی از مدیران تا حواشی استخدام آموزش و پرورش!

گروه اقتصادی- نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار اقتصاد مقاومتی در استانداری برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز آیت الله ملک حسینی در این نشست با اشاره به این گفته مقام معظم رهبری که فرمودند “اینک دشمن ما را وارد جنگ اقتصادی کرده است”، افزود: مقاومت و پایداری بر آرمان‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره می‌تواند انسان را به اهدافش برساند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: ما تحریم‌ها را به فال نیک می‌گیریم تا از درون تقویت شویم و بنیان یک اقتصاد درون‌زا را بنا کنیم و جامعه ما به مقاومتی پایدار در مقابل هر لرزه‌ای برسد.

ملک‌حسینی بیان کرد: اگر امروز قدرت اقتصادی به نام آمریکا و غیره وجود دارد، بی‌شک همین الگوی اقتصادی مقاومتی البته به صورت رقیق در آن کشورها اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از نظریه‌های حقوقی، فقهی، اصولی، فلسفی و منطقی یک تئوری محض است بنابراین در متن نظریه بودن خود دفن می‌شوند، اما نظریه اقتصاد مقاومتی یک تئوری محض نیست و این مرد متفکر یعنی مقام معظم رهبری با آموزه‌های دینی و تجربه‌های سیاسی و اقتصادی که داشت به این نظریه رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی شبیه اقتصاد ریاضتی و اقتصاد یارانه‌ای نیست، بلکه یک الگوی جامع است که حتی قابل انتقال به کشورها و مجامع دیگر هم هست، این الگو بی‌شک چون از ناحیه ولی انقلاب و رهبر نظام ارائه شده ‌همه ما در برابر آن مسئول هستیم و باید تلاش کنیم آن را بفهمیم و با برطرف کردن موانع و تحقق آن تلاش کنیم.

ملک‌حسینی به مسئولیت دولتمردان برای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره داشت و ابراز کرد: وظیفه ما مدیران در این موضوع مدیریت، زمینه‌سازی، ظرفیت‌سازی و هدایت است و در زمان حاضر نیز وقت آن نیست که بگوییم چه می‌شود انجام داد یا چه باید انجام داد، بلکه باید بگوییم چه کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سوال و جواب باید برای مصالح و پیشرفت باشد و نه مچ گیری و تخریب و “خدا لعنت کند کسی را که به قصد مچ گیری و بی آبرویی شخصی سوال می پرسد” ادامه داد: در رابطه با اینکه تاکنون چه اقداماتی در استان انجام شده است، سؤالاتی وجود دارد که خواهان پاسخ آنها از سوی مدیران در جلسات آینده هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اقتصاد مقاومتی برای ما بایسته‌هایی داشته و رکن رکین این اقتصاد مقاومتی به‌ویژه در سال جدید تولید ملی است، سؤالی که در این رابطه وجود دارد این است که آیا در راستای این تولید ملی حمایت‌های لازم قضایی و غیره صورت می‌گیرد؟

ملک‌حسینی گفت: یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی تولید است که باید با سرمایه ایرانی انجام شود و مدیران باید پاسخ دهند که آیا حمایت از این موضوع صورت گرفته و آیا موانع از پیش روی تولیدکنندگان برداشته شده است؟

وی با اشاره به رئیس سازمان صدا و سیمای استان ابراز کرد: اگر قرار است تولید در نگاه جامعه اهمیت پیدا کرده و تولید ملی بر واردات ترجیح پیدا کند، آیا در جهت گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی تلاشی صورت گرفته است؟

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: صاحبان سرمایه بدانند که باید تولید را بر سایر عرصه‌ها مانند خدمات و غیره ترجیح دهند و مدیران پاسخ دهند که آیا آموزش لازم به مردم در خصوص اقتصاد مقاومتی انجام شده است و آیا برای افزایش بهره‌وری که از الزامات تقویت تولید ملی است کاری صورت گرفته است؟یا صرفا کارهای روتین گذشته انجام شده است؟

ملک‌حسینی بیان کرد: بعضی از محصولات تولیدی استان ما در دنیا موفق است، باید بررسی شود که آیا تلاش کردیم برخی تولیدات دیگر استان که ظرفیت لازم را دارند بتوانند در سایر کشورهای دنیا قابل ارائه باشند؟

وی با اشاره به سفر هیئت تجاری استان به یکی از ایالت‌های روسیه در سال 94 و سفر هیئت روسی به استان ما در سال 95، گفت: مسئولان باید به این پرسش پاسخ دهند که آیا این ارتباطات ادامه یافت و به چه نتیجه‌ای رسید؟

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: به دور از منطقه بازی‌ها و سیاست‌بازی‌ها بدانیم که جزئی از ایران هستیم و خدمت به استان ما خدمت به یک استان تمام شیعه و خدمت به آبروی اسلام در تاریخ است و اگر صادقانه و هدفمندانه عمل کردیم می‌توانیم در مقابل تاریخ پاسخگو باشیم.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به شیوع برخی رفتارهای بیماری زا در استان اشاره کرد و گفت: امروزه ریشه خیلی از بیماری ها در فرهنگ و رفتار افراد نهان است.

آمارهای نگران کننده در حوزه سلامت و درمان

ایلامی گفت: برخی آمارها از جمله افزایش ایدز و هپاتیت و … زنگ خطری برای استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد است و همین امر لزوم حساسیت همه دستگاه ها و خود مردم را می طلبد.

رئیس آموزش و پرورش استان هم از برگزاری همایش تقدیر از خیرین مدرسه ساز گفت و به انتقادات در خصوص استخدام های این سازمان پاسخ داد.

پاسخ مدیرکل آموزش و پرورش به حواشی یک استخدام!

زارع پور گفت: مجوز استخدام در دانشگاه فرهنگیان داده شد که سهم استان ما 162 نفر بود وکه در نهایت از مجموع شرکت کننده ها 545 نفر به مرحله مصاحبه رسیدند.

وی گفت: مصاحبه را با وسواس خاص و بدون حتی 0 درصد خطا انجام دادیم و سهمیه 30 درصدی بنیاد شهید و 3 درصدی بهزیستی را هم تماما اجرا کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: مراحا استخدام بدون هیچ خطایی انجام شد و البته برخی ها به سهمیه خانواده های شهدا و ایثارگران اعتراض هایی داشتند، که خب این جزو قانون است.

 

در پایان این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد از لزوم بیان خدمات دولت که خدمات نظام به مردم است گفت و تصریح کرد: باید زمینه نشاط و شور و شعف در جامعه ایجاد شود، باید امید را به مردم هدیه داد.

خادمی گفت: اقدامات خوبی در دولت شده که نتایج ملموس آن قطعا کمی دیرتر به عامه مردم می رسد.

وی خاطر نشان کرد: رشد 2 رقم و تورم تک رقمی برای اولین بار در ایران در این دولت اتفاق افتاد و این دست آمارها باید به خوبی برای جامعه تبین شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=225910
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فوق لیسانس بیکار گفت:

    جناب اقای ملک حسینی ، استاندار محترم ،نماینده مجلس و مدیر کل محترم اموزش و پرورش لطفا دلتان به حال برادران و خواهران تحصیل کرده استان بسوزه . چرا طی دو ازمون استخدامی اموزش و پرورش در سال ۹۴ و سال ۹۶ علیرغم کمبود معلم بخصوص در مقاطع ابتدایی کمترین سهمیه استخدامی را در کشور داشتیم . ایا از ده هزار و ششصد نفر مورد نیاز سهم ما ۱۵۰ نفر در کشور بود!! امیدوارم پایگاه خبری بویر نیوز به این مطب به صورت اختصاصی بپردازد. با تشکر

  2. کوه گفت:

    در این چهار سال هیچ گونه استخدام صورت نگرفته وهیچ گونه خبر خوشی نشنیده ایم

دیدگاه شما