چاپ این برگه

پیشنهادات طب سنتی برای پاکسازی آرایش

مجله بویر نیوز- اگر می خواهید آرایش را از روی پوستتان پاک کنید بهتر است با محصولات طبیعی در این زمینه آشنا شوید. روغن زیتون بهترین گزینه برای پاکسازی پوست به شمار می رود، روغن کرچک و روغن جوجوبا نیز از خاصیت های بیشماری در این زمینه برخوردارند و باعث افزایش شفافیت و زیبایی پوستتان خواهند شد. افرادی که پوست خشکی دارند بد نیست به این بخش نگاهی بیندازند.

پاک‌کننده‌های آرایشی رایج که در همه فروشگاه به فروش می‌رسند، حاوی انواع چربی‌ها و کرم‌ها هستند. بیشتر این محصولات، با توجه به نوع پوست شما،‌ از دو طریق عمل می‌کنند: یا پوست را بیش از حد خشک می‌کنند، یا باعث چرب شدن بیش از حد آن می‌شوند. یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از چنین اتفاقی، استفاده از روغن‌های طبیعی برای پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست است.
ویژگی روغن‌های طبیعی این است که ‌منافذ پوستی را مسدود نمی‌کنند، آب مورد نیاز پوست را تامین می‌سازند و پوست را براق، سالم و نرم نگه می‌دارند. برای استفاده از این روغن‌های طبیعی، باید پنبه آرایشی (cotton ball) را به چند قطره از این روغن‌ها آغشته سازیم و بعد با کمک آن، آرایش را از روی پوست پاک کنیم. استفاده از این روش به‌طور منظم، مانع از پیری پوست می‌شود و درخشش پوست را هم افزایش می‌دهد. روغن زیتون، یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای همین منظور است، چون عناصر نرم‌کننده و ترمیم‌کننده مهمی دارد. به همین دلیل هم روغن زیتون یکی از بهترین گزینه‌ها برای پوست‌های خشک به شمار می‌رود. روغن کرچک (کاستور) و روغن جوجوبا هم بهترین انتخاب‌ها برای پوست‌های حساس هستند. روغن بچه نیز خصوصا برای پاک کردن ریمل مژه مناسب است که معمولا به‌سختی پاک می‌شود.