پنجشنبه 24 فروردین 1396 - 0:23

نظر نماینده بویراحمد درباره تیم مدیریتی جدید علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد (+عکس)

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید نمود: طرح تحول نظام سلامت از افتخارات بسیار خوب دولت تدبیر و امید است که باید از آن صیانت و حمایت شود.

به گزارش بویرنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ غلام محمد زارعی روز چهارشنبه در دیدار با دکتر ایلامی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و اعضای هیات رئیسه این دانشگاه صراحتا از تلاش های دولت در زمینه اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت قدردانی نموده و با بیان اینکه حجم کار در دانشگاه های علوم پزشکی به چند دلیل بسیار بیشتر از گذشته شده است، ادامه داد: «اولین دلیل  مهم، ماموریتی است که دولت برای حوزه بهداشت و درمان در این دوره قائل بوده و دیگری طرح تحول نظام سلامت که از افتخارات بسیار خوب این دولت به لحاظ تلاش برای رفع چالش ها، گرفتاری ها، مشکلات و کاستی های فراوان موجود در حوزه بهداشت و درمان بوده است».

این نماینده مجلس مجددا تاکید نمود: «در این راستا دولت با نگاهی بسیار خوب، دقیق و هوشمندانه به درمان این مشکلات پرداخت و در این راستا نیز بسیار خوب عمل کرد».

وی افزود: «به دنبال این حرکت قابل تقدیر، حجم کار در حوزه بهداشت و درمان افزایش یافته و دانشگاه های علوم پزشکی متحمل زحمات و تلاش های زیادی شدند که از همه این عزیزان قدردانی می کنم».

وی به وضعیت گذشته حوزه سلامت در استان نگاهی انداخته و مجددا تاکید نمود: «زمانی ما در این استان و در حوزه بهداشت و درمان با مشکلات بسیار زیادی از جمله نداشتن نیروی انسانی متخصص بومی مواجه بودیم و به خاطر همین مشکلات نیز خدمات رسانی و انجام امور مردم با مشکلات و سختی هایی رو به رو بود، اما هم اکنون اولین نعمتی که داریم، وجود نیروی متخصص بومی در استان است که ظرفیت های بسیار مهمی برای استان و دانشگاه هستند».

زارعی با عنوان اینکه با گسترش جمعیت در زمینه افزایش خدمات در فضاهای درمانی همواره با مشکل مواجه بوده و هستیم، عنوان نمود: «ما براین باوریم که در شرایط موجود و با توجه به هماهنگی که در کشور وجود دارد به سرعت می توانیم مشکلاتی که در دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد- بالاخص از نظر کالبدی و فضاهای فیزیکی را ان شا الله حل کنیم».

وی همچنین عنوان نمود: «دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر آموزش که نقش کلیدی و پایه ای در حوزه تربیت نیروی انسانی در بخش های مختلف این دانشگاه  دارد، از نظر سلامتی، درمانی و بهداشتی جامعه ای بسیار گسترده است».

زارعی افزود: چون با این طیف وسیع و فراگیر مواجه هستید، نقش شما در رضایتمندی و عدم رضایت مندی بیش تر از سایر دستگاه های دیگر می تواند خود را نشان بدهد؛ بدین جهت در حوزه انجام امور مردم ارزیابی عملکرد برای خدمات رسانی مردم، این مهم را  یکی از برنامه های محوری دانشگاه قرار دهید تا میزان رضایتمندی را در سطح بالا و مطلوبی شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه افزایش این رضایتمندی می تواند افتخاری برای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، نظام و دولت باشد، تاکید نمود: «با همه تنگناهای مالی که وجود داشت، اگر شرایط بین المللی به آن شکلی که الان -حداقل است- پیش نمی رفت براساس برنامه زمانبندی دشمنانمان باید در سال 96، فقط می توانستیم 200 هزار بشکه نفت به فروش برسانیم».

زارعی ادامه داد: اما  خوشبختانه سیاست های فعال دیپلماسی کشور، هم اکنون ما را در مرحله ای قرار داده است که بیش از 2.5 میلیون بشکه نفت عرضه می کنیم و تمام نفتی که ما بر روی دریا به صورت آماده تولید کرده ایم و در کشتی ها در حال ارائه و عرضه بود، تماما در حال فروش هستند.

وی مجددا به اجرای طرح تحول نظام سلامت گریزی زد و گفت: «با این تنگناهای مالی که داشتیم، دولت شجاعت به خرج داد، مجلس نیز همکاری کرد و به عنوان یک مسئله اصلی و اساسی بحث تحول سلامت را در دستور کار قرار داد و باید ما در اینجا به رضایتمندی حداکثر برسیم».

وی نظم بخشی و انسجام بخشی به مجموعه مدیریتی و کارکردی دانشگاه علوم پزشکی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در تمام دنیا سیستم های مدیریتی به سمت سیستمی شدن پیش می رود و روش های سنتی منسوخ می شود، دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ تنوع مسئولیت، آموزش، بهداشت و درمان و بخش های مختلف می تواند به عنوان پیش رو و پیشران حوزه سیستمی شدن کارکرد ادارای و مدیریتی خودش باشد که در دانشگاه علوم پزشکی این مسئله اتفاق بیفتد.

وی در پایان ضمن قدردانی مجدد از تلاش های صورت گرفته دکتر ایلامی، سرپرست دانشگاه عنوان نمود:  امیدوارم دانشگاه علوم پزشکی در دوره جدید با اعضای هیات رئیسه فعال و قوی و با مجموعه موجودی که در اختیار دارد، بتواند بهره وری را در دانشگاه علوم پزشکی به نحو شایسته ای ارتقا دهد و به یک روش سیستمی و منسجمی در حوزه های مدیریتی و کارکردی در دانشگاه دست پیدا کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=225777
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    بخدا ایلامی هم هیچ کاری نمیکنه برای ویزیت یک پزشک متخصص باید یک شب درکلنیک شهید مفتح مردم بخوابند صبح که میشه تاز میگنه فلان متخصص نیست

  2. طوفان گفت:

    کارهای زارعی خیلی کلیدی و مفید است

  3. احسان گفت:

    بویرنیوز عزیز با تشکر از شما
    اولا که در حالیکه این گزارش را روابط عمومی خودشون تهیه کرده اما حاج زارع یک کلمه هم از سرپرست جدید و تیمش تعریف نکرده دوم اگر می خواست دستاوردهایی علوم پزشکی را بگه کافی بود در سایت بویرنیوز ناگفته های دکتر یزدانپناه را می خواند تا متوجه بشه که این همه پروژه و امکانات مربوط به تیم مدیریت قبلی دانشگاه بوده سوم اینکه جناب زارع خیلی زود متوجه خواهد شد که در تغییر ریاست علوم پزشکی و معاون درمان اشتباه بزرگی شد و دودش به چشم مردم خصوصا بویراحمد و کهگیلویه می رود.

  4. ا. کشاورز گفت:

    زارع فقط به اونها توصیه کرد و اصلا تایید نکرده که و هیچ نظر خاص و تخصصی هم که نداده!
    منظور روابط عمومی از این گزارش چی بوده!
    خوب می گفت دیدار فلان و بهمان انجام شد.
    زارع خودش هم می دونه که امیدی به این تیم جدید نیست و بهمان خاطر اصلا ازشون تعریف و تمجید نکرده.
    فقط از طرح تحول سلامت تشکر کرده.

  5. س گفت:

    درود بر زارعی وایلامی عزیز

  6. پرستار گفت:

    تیم جدید هیچ تعریفی نداره. متاسفم

دیدگاه شما