شنبه 19 فروردین 1396 - 23:24

آنچه در نشست دانشگاهیان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار گذشت

 گروه دانشگاه- عصر امروز نشست دانشگاهیان استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار به مناسبت دیدار نوروزی و همچنین ارائه عملکرد در سال گذشته برگزار شد.

محمودرضا رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج در این نشست با بیان برخی از دستاوردهای دانشگاه یاسوج در سال گذشته اظهار کرد: دانشگاه یاسوج که دانشگاه مادر در استان به شمار می‌رود متولی اصلی بخش آموزش است.

**صعود 10 پله ای دانشگاه یاسوج/ افتتاح پارک علم و فناوری

این مسوول دانشگاهی گفت: از مهم‌ترین دستاوردهایی که در سال گذشته داشتیم صعود 10 پله‌ای این دانشگاه در میان دانشگاه‌های جامع کشور بود به نحوی که از رتبه 24 به رتبه 14 کشور ارتقا یافتیم.

رئیس دانشگاه دولتی یاسوج افزود: در جشنواره نهم و دهم برترین فناوری نانو رتبه 18 را به خود اختصاص دادیم و همچنین بر اساس شاخص‌های اثربخشی جز یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان شدیم.

این مسؤول اظهار کرد: در جشنواره برترین‌های فناوری کشور تعداد 5 فناور برتر داشتیم و همچنین در جشنواره فارابی هم پژوهشگر برتر داشتیم.

رحیمی بیان کرد: عضو هیأت علمی ریاضی این دانشگاه جز برترین‌ها شد و شیمیدان جوان برتر کشور از دانشگاه ما معرفی شد.

وی گفت: راه‌اندازی پارک علم و فناوری استان را پی‌گیری کردیم و به زودی برنامه افتتاحیه آن را خواهیم داشت و مرکز رشد دانشگاه فعال شد و الان تعداد 33 واحد فن‌آور دارد.

این مسؤول گفت: از دیگر کارهای مهم این بود که از فضاهای دانشگاه به بهترین نحو استفاده کردیم و خوابگاه‌های خودگران حذف شدند و هزینه‌ها با این کار بسیار پایین آمد.

**اخذ مجوز دانشکده داروسازی

در ادامه این دیدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از کارهای مهم در حوزه پژوهشی اخذ مجوز قطعی راه‌اندازی مرکز گیاهان دارویی است که برای استان در حوزه گیاهان دارویی کاری مهم و اثرگذار به شمار می‌رود.

این مسؤول دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: راه‌‌اندازی آزمایشگاه تحقیقات سلامت از کارهای مهمی است که در دست اقدام است.

ایلامی بیان کرد: در حوزه معاونت آموزشی از کارهای مهم به رغم بسیاری از محدودیت‌ها این بود که تعداد 20 نفر از اعضای هیأت علمی پیمانی شدند و در این میان دو نفر استاد تمام شدند و تعداد 5 نفر دیگر هم دانشیار شدند که از دستاوردهای خوب سال گذشته بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع مسؤولان دانشگاهی و همچنین استاندار به اخذ مجوز برخی از دانشکده‌ها اشاره کرد و گفت: اخذ مجوز دانشکده داروسازی از دانشکده‌هایی است که استان نیاز مبرم به راه‌اندازی آن دارد.

این مسؤول اظهار کرد: پی‌گیری و راه‌اندازی دکترای تخصصی بیهوشی و روانپزشکی از دیگر اقداماتی است که دانشگاه علوم پزشکی پی‌گیری کرده است.

وی به کسورات و مطالبات همکاران خود در دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و گفت: مبلغ معوقات بسیار بالا بود که در سه ماهه آخر سال، 90 درصد آن‌ها پرداخت شد و همچنین در سال گذشته 170 نفر بازنشسته شده بودند که با پی‌گیری‌ها انجام شده بخش عمده‌ای از مطالبات آن‌ها پرداخت شد.

این مسؤول به برخی از اقداماتی که امسال در استان انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی بیمارستان‌های شهید دکتر جلیل و بیمارستان 96 تخت‌خوابی گچساران و 32 تختخوابی باشت و بهمئی از دیگر اقداماتی است که امسال انجام خواهد شد.

خادمی: خطر افراط‌گری را برای آنها گوشزد کنیم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید قبول کنیم سطح آگاهی مردم یکسان نیستند پس وظیفه دانشگاهیان است که نسبت به آگاه‌سازی اقشار مختلف مردم اقدام کنند.

سید موسی خادمی عصر امروز در جمع روسای دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مسئله انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: گزارش‌دهی و اطلاع‌رسانی در حوزه عملکرد دولت کم است و وظیفه دستگاه‌ها است که نسبت به اطلاع‌رسانی اقدام کند.

خادمی در ادامه گفت: نقش دانشگاهیان در این زمینه برجسته است و باید به خوب انتخاب کردن مردم کمک کنیم.

وی افزود: باید بپذیریم ۱۰ میلیون نفر بی‌سواد در کشور داریم و این خطر محسوب می‌شود و باید اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی کنیم و مردم را از خطر افراط‌گرایی و دیگر خطرات آگاه کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید با آگاه سازی مردم کمک کنیم که فریب شعارهای عوام‌فریبانه را در انتخابات نخورند تا بتوانند خوب انتخاب کنند و گاهاً با برخی شعارهای غلط فریب نخورند.

خادمی ادامه داد: این وظیفه بر عهده دانشگاهیان است.

وی افزود: انتخابات اوج مشارکت سیاسی است و نیاز است که کاری شود که مردم خوب مشارکت کنند و خوب انتخاب کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: آگاهی مردم یکسان نیست و باید این مسئله را بپذیریم، پس باید نکات لازم را به زبان مردم برای آنها تبیین کنیم و خطر افراط‌گری را برای آنها گوشزد کنیم و همچنین باید آنها را از وضعیت داخلی و خارجی کشور آگاه سازیم.

خادمی گفت: امیدوارم همه ما در مقابل آنچه وظیفه داریم و خداوند متعال و مردم و جامعه اسلامی عمل کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=225234
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عدالت گفت:

    احتمالا جناب دکتر ایلامی تشریف نبردند هنوز بیمارستان امام سجاد یاسوج که مردم به علت کمبود تخت بیمار داخل راهرو سر تخت دراز کشیده یه سر بزنید وضعیت اوراژنس ها ببینید شعار دادن دیگه بسه فکر نکنم اعضای خانواده شما در یاسوج به پزشکان مراجعه کنند قطعا همینطور هست.

دیدگاه شما