شنبه 12 فروردین 1396 - 1:00

پیام شهردار یاسوج به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران

شهرداریاسوج گفت: 12 فروردین ماه سالروزهمه پرسی قانون اساسی جمهوری اسلامی وروز تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی است .

به گزارش بویرنیوز ؛ مهندس محمد علی جاوید روز شنبه به مناسبت 12 فروردین ماه روز جمهوری اسلامی افزود: 12 فروردین سمبل ایستادگی یک ملت در برابر سلطه گری، دیکتاتوری و تحقق مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: 12 فروردین بیانگر دور اندیشی حضرت امام خمینی(ره) بود که با انتخاب نظام جمهوری اسلامی، خواست مردم و مبانی شرعی دین اسلام هر دو مورد توجه قرار گرفت.

وی اظهارداشت: رای مردم در سال 1358 به نظام جمهوری اسلامی نشان داد که ملت ایران به خوبی پیام انقلاب اسلامی در جهت مبارزه به مستکبران جهان و حق خواهی از مستضعفان را درک کرده است.

وی ادامه داد: مردم با رای به جمهوری به اسلامی در حقیقت برای خود عزت، سربلندی، آزادی بیان در چهار چوب قانون و اصول انقلاب و استقلال بر مبنای شعار ‘نه شرقی و نه غربی’ را به ارمغان آوردند.

شهرداریاسوج گفت: برگزاری انتخابات مختلف در طول انقلاب اسلامی نشان می دهد که اصل جمهوریت در نظام اسلامی به نحو مطلوب مورد توجه قرار گرفته است و مردم به درستی با حضور در پای صندوق های رای نقش خود را در توسعه کشور با مشارکت حداکثری ایفا می کنند.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک الگوی حکومتی در دنیا مطرح می شود زیرا دو عنصر جمهوریت و اسلامیت را به نحو مطلوب در کنار یکدیگر قرار داد.

وی تصریح کرد: با گذشت بیش از 38 سال از تشکیل نظام جمهوری اسلامی هنوز هم مردم با حضور در پای صندوق های رای در تعیین سرنوشت کشور مشارکت دارند که این موضوع نشان می دهد مردم برای تحقق آرمان های انقلاب ایستادگی می کند.

در 12 فروردین ماه سال 1358، مردم ایران با رای اکثریت (98،2 درصد) تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران را به طور رسمی تایید کردند و این روز به نام روز جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=224580
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما