جمعه 11 فروردین 1396 - 6:28

عامل ایجاد سرطان در افراد!

ما همیشه دوست داریم به خودمان بقبولانیم که همه چیز، از جمله آینده خود را در کنترل داریم؛ بنابراین تصور خام ما این است که اگر هر روز سی دقیقه ورزش کنیم، غذای سالم بخوریم، از سیگار و الکل پرهیز کنیم و آرامش روحی لازم را داشته باشیم، زندگی سالم طولانی‌مدت عاری از سرطان ما تضمین‌شده خواهد بود.

اما نتایج یک پژوهش جدید که در نشریه ساینس منتشر شده، نشان می‌دهد در مورد بیماری سرطان همه این اقدامات پیشگیرانه در ۲۹ درصد موارد از سرطان جلوگیری می‌کند و در ۶۶ درصد موارد سرطان گریبان اشخاصی را می‌گیرد که سبک خوبی از زندگی دارند! ۵ درصد موارد هم ژنوم ایجادکننده سرطان از پیش در ما وجود دارند و علیرغم تبعیت یا عدم تبعیت از یک سبک زندگی خوب، شخص همچنان سرطان خواهد گرفت.

تحقیق جدید در مرکز پژوهش سرطان کیمل در جانز هاپکینز انجام شده و در آن روی ۱۷ سرطان مختلف در ۶۹ کشور دنیا، مطالعه صورت گرفته است.

این تحقیق نشان می‌دهد که جهش‌های ژنتیکی تصادفی در جریان نسخه‌برداری از DNA حین تقسیم سلول‌ها، عامل بیشتر موارد سرطان است؛ هرچند همیشه حین نسخه‌برداری ژنتیکی، خطاهایی اتفاق می‌افتد و بیشتر این خطاها مشکل‌زا نیستند، در مواردی هم جهش‌ها یا موتاسیون‌های ایجادکننده سرطان، تصادفی رخ می‌دهند.

البته باید تصریح شود که نباید از نتایج این مطالعه سوء برداشت شده و این طور تلقی شود که به خاطر تصادفی بودن کلی بیشتر موارد سرطان، ما باید سبک خوب زندگی را دیگر دنبال نکنیم، چون با این کار همان طور که گفته شد می‌توانیم جلوی ۲۹ درصد موارد سرطان را بگیریم. اما خب، باید توقع خودمان را پایین بیاوریم و بدانیم که همه تلاش‌های ما نمی‌توانند سلامت طولانی‌مدت‌مان را تضمین کنند.
یک پزشک

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=224358
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما