پنجشنبه 10 فروردین 1396 - 10:26

برف و باران در راه است؛ وضعیت آب و هوا و جاده های کشور در روزهای آینده (+تصاویر)

از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و تلاش می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، تلاش خواهیم داشت، برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان بگذاریم.

به گزارش «بویرنیوز»، اگر از جمله افرادی هستید که در نیمه شمالی کشور در سفر هستید و قصد بازگشت به شهر محل سکونتتان را در روزهای آتی دارید، بهتر است زمان سفرتان را کمی جلو بیاندازید چراکه سامانه بارش‌زایی به آسمان کشور وارد شده که رهاورد فعالیت آن، باران و برف (در مناطق کوهستانی و ارتفاعات) و در نتیجه مشکلات ترافیکی و افزایش احتمال خطرات جاده‌آی است.

پدید‌های جوی‌ای که بر اساس آگاهی از در پیش بودنشان، توصیه می‌شود برنامه ریزی برای برگشت، به ویژه برای عبور از جاده های کوهستانی و عوامل محدود کننده‌ای مانند بارش برف و لغزندگی جاده، کاهش دید به سبب بارندگی و مه آلود بودن، در شرایط مناسب انجام شود و همچنین با توجه به احتمال وقوع سیلاب، از برپا کردن چادر در حاشیه رودها و مسیلها خودداری شود.

آخرین وضعیت ترافیکی

بر اساس گزارش پلیس راهور، جز محور کرج-چالوس (در باند شمال به جنوب) که ترافیک پرحجم و البته روانی در آن گزارش می‌شود، سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.

این در حالی است که به مانند روزهای گذشته، کماکان برخی محورها در بعضی نقاط کشور به دلایل مختلف، از جمله شرایط جوی، مسدود می‌باشند. این محورها عبارتند از:
ترافیک نیمه سنگین:

*محور شمشک-دیزین در استانهای تهران و البرز
*محور پونل-خلخال در استانهای گیلان و اردبیل
*محور سرو آباد-پاوه در استانهای کردستان و کرمانشاه
*محور اولنگ-شاهرود در استانهای گلستان و سمنان
*محور فرعی سی سخت- پادنا در استان کهکیلویه و بویر احمد
*محور شیراز-جهرم در استان فارس
*محور فرعی گنجنامه-تویسرکان در استان همدان
*محور استهبان- نی ریز در استان فارس
*محور فرعی رودبار-کهنوج- قلعه گنج در جنوب استان کرمان
*محور امیدیه-دیلم در استان خوزستان

آخرین وضعیت آب و هوایی

با عبور سامانه بارشی از عرضهای میانی دریای خزر و گذر ناوه نسبتا ضعیف در مناطق میانی کشور و ترکیب این دو سامانه موجب بارش باران در نیمه شمالی کشور شده است که طی امروز و پنجشنبه در این مناطق بارش باران غالبا بطور پراکنده و در ارتفاعات کوهستانی البرز مرکزی بارش پراکنده برف تداوم خواهد یافت.

موج اصلی سامانه جنوبی تر از روز جمعه تقویت می شود و انتظار می رود از ظهر جمعه تا اواخر شنبه بارش باران و در ارتفاعات نیمه غربی البرز و مناطق شمالی زاگرس بارش برف، بارش باران توام با رگبار و رعدوبرق در غرب و جنوب غرب کشور را سبب شود. طی بعد از ظهر جمعه تا شنبه گذر این سامانه در برخی نقاط استانهای واقع در شمال غرب، مرکز، غرب، جنوبغرب و جنوب کشور همراه با رشد ابرهای جوششی توام با وقوع رگبار و رعدوبرق خواهد بود. در این شرایط با رشد متوالی سلولهای ابر تندری، وقوع سیلاب در مسیلها و مناطق مستعد محلی، رخداد تگرگ و و وزش باد شدید بسیار محتمل است. بر این اساس پیش بینی شرایط جوی به شرح زیر است:

پنج شنبه 96/01/10 : رگبار پراکنده باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد درمناطقی از لرستان، مرکزی، شمال اصفهان، خراسان جنوبی وارتفاعات البرز مرکزی در شمال قزوین، شمال تهران ، شمال سمنان، نیمه شرقی خراسان شمالی و شمال غرب خراسان رضوی و وزش باد شدید در حاشیه مرزی در شرق کشور در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان.

بعداز ظهر جمعه تا شنبه مورخ 11 و 96/01/12 : بارش باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد درکردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان، غرب مازندران همراه با بارش برف در ارتفاعات این استان ها، بارش باران گاهی با رگبار ورعد وبرق و وزش باد شدید درکرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویر احمد، غرب فارس و خوزستان و بتدریج از روز شنبه استان مرکزی و تهران.
انتظار میرود که از یکشنبه تا دوشنبه منطقه فعال بارش این سامانه عمدتاً محدود به دامنه های البرز از شمالغرب تا شمال شرق کشور شود و مطابق خروجی مدلهای عددی در استانهای آذربایجانهای غربی و شرقی ، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و همچنین دامنه های جنوبی البرز در استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران و برف تداوم خواهد یافت که بارش برف در ارتفاعات و جاده های کوهستانی البرز موجب لغزندگی در این مسیرها می شود.

آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ پنج‌شنبه دهم فروردین

وضعیت آب و هوایی استان های مختلف در ساعات آینده بدین ترتیب پیش بینی می شود؛

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=224248
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما