چهارشنبه 9 فروردین 1396 - 0:28

حمله ناجوانمردانه به غلامرضا تاجگردون برای یک کار خوب! (+تصاویر)

گروه فرهنگی – جشنواره مشک و ملار در سال 95 به روال سال گذشته برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، برگزاری این جشنواره موجب حملات گسترده برخی از ائمه جمعه، فعالان سیاسی و برخی رسانه ها شده است.

با نگاهی به ماهیت این جشنواره و کنکاشی در تصاویر و منوی این برنامه به سادگی می توان دریافت که این برنامه فرهنگی – ورزشی که ریشه در فرهنگ پیشینیان این دیار دارد، آمده تا از به فراموشی سپردن پیشینه فرهنگی و در نتیجه بی هویتی جوانان این دیار جلوگیری کند.

بارها از تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی و در نهایت جنگ نرم که از تاکیدات مهم رهبری معظم انقلاب اسلامی است دم می زنیم اما جایی که قرار است به فرهنگ بومی و ایلاتی خود ارج بنهیم آن را تهاجم فرهنگی می نامیم و سوال این است که نسل جدید این کشور چگونه باید هویت فرهنگی خود را بشناسد؟

در حالی که برخی از مردم میلیون ها هزینه می کنند تا به کشورهای اطراف بروند و پول این مملکت را برای دیدن یک کنسرت هزینه کنند چرا از ظرفیت بومی خود استفاده نکنیم و با یک تیر چند نشانه نزنیم؟

هم فرهنگ این دیار را بازگو می کنیم، هم نشاط سالم اجتماعی ایجاد می کنیم، هم جاذبه فرهنگی و تفریحی ایجاد می کنیم و هم از مسافرت هایی که خود تولید تهاجم فرهنگی می کنند جلوگیری کرده ایم.

هر انتقادی به تاجگردون داریم داشته باشیم اما چرا یک کار خوب وقتی انجام می گرد و باهیچ موضوعی منافات ندارد سنگ اندازی کنیم.

اشتغال یک معضل است و البته نمایندگان به این مهم باید در جای خود پاسخ دهند، اما ربط مشک و ملار به بیکاری چیست.

مگر تمام روزهای سال این جشنواره برگزار می شود که عده ای بهانه مخالفت سر می دهند، حالا مگر کی بجای اشتغال حرف از مشک و ملار زد.

این جشنواره مدلی مناسب برای گسترش آن در تمام نقاط کشور برای آشناسی نسل های جدید انقلاب با ظرفیت فرهنگی گذشتگان خود است و این موضوع نه تنها منافاتی با دین ما ندارد که تلفیق آموزه های دینی و فرهنگ های بومی انقلاب بزرگ اسلامی ایران را بوجود آورد.

نمانیدگان البته جای نقد و پرسش دارند و باید هم این گونه باشد، اما وقتی یک کار خوب صورت می گیرد و نشاط حلال مردم را در پی دارد نباید از شادی مردم برای اختلافات سیاسی خشمگین شویم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=224139
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. همشهری گفت:

    شما دین شناس نیستی و نگو که با دین منافات نداره

  2. بویراحمد گفت:

    این کسانی که دم از دین شناسی میزنند خود از ناآگاهانند.شادی و خوشحالی مردم هیچ منافاتی با دین ندارد.متاسفانه افراطیون کشور مارا ویرانه فکری تبدیل کرده اند.تمدن و فرهنگ عظیم ایران قابل تغییر نیست.

  3. ایلدخت چرام گفت:

    دین نمیگه ابکا واضحک بلکه میگه اضحک وابکا ودین شناس واقعی میداند که اضحک وشادی مقدم بر گریه وتضرع در دین است وکار دکترتاجگردون هیچ منافاتی بادین داردودرود براین مرد فراملی

  4. روژان گفت:

    همشهری …سولت نیرسه راس بگی…

  5. ناشناس گفت:

    مگر اسلام با شادی صخیح و منطقی چون جشنواره مشک و ملار مخالف است؟ چرا هر موضوعی را به اسلام ربط می دهیم تا صهیونیسم از آن سوءاستفاده کند؟ زنده باد بهار زنده باد تاج ملت ایران

  6. سعیدی گفت:

    اتفاقا کار بسیار خوب و شایانی کردن، مردم جمع شدن دور هم، موسیقی محلی و سنتی این دیار نواخته شد، بازی های فراموش شده محلی ما، همین دور هم جمع شدن و شادی و عدم نیاز به تخلیه هیجاه در جای حرام و….تازه اگر منطق بود باید تقدیر هم می‌شد

  7. فرهنگی گفت:

    البته باید دید تفکر پنهانی که در پشت این همایش ها وچود دارد چیست به اعتقادبنده که تنها به خاطر علاقه در این چشنواره شرکت کرده بودم رضایت بخش نیود زیرا یزگزاری چشنواره فزهنگی بهتر است درون زا باشد نه تحمیلی ثانیا چرا سیاسیون در این جشنواره جای اهل قرهنگ راگرقته بودند ثالثا به اعتقاد بنده تنها پدیده ای که سیاسی بردار نیست و دیر یا زود خود را نشان خواهد داد فرهنگ است رابغا به اقای تاجگردون توصیه می کنم قرهنگ را نمیشود سیاسی کرد بیایید سیاستتان را فرهنگی کنید حامسا اگه میخواهی احساسات فرهنگی مردم را زخمی نکنی از سیاسیون در این جلسات به عنوان مجری استفاده تفرما اثر معکوس دارد سا دسا ما از هرگونه حرکت فرهنگی عیر سیاسی استقبال می کنیم همایشی که در ان تر یپونهای مذهبی کوبیده شوند به صلاخ این مردم نیست

  8. سي سخت گفت:

    در اين وانفساي مشكلات وافسردگي جامعه اين گونه برنامه هاي فرهنگي مي تواند علاوه بر ايجاد شادي ونشاط بعنوان يك جشنواره در سطح ملي وبعنوان يك پتانسيل جاذب گردشگري مطرح شود.
    كاش در ساير شهرستانها اين اتفاقات فرهنگي ويا مشابه آن تكرار گردد.

  9. منتقد گفت:

    چراائمه جمعه ويا منتقدين اين برنامه فرهنگي زماني كه جوانان بر اثر افسردگي ونبود نشاط در جامعه اقدام به خود كشي مي كنند رگ دينداريشان بيرون نمي زند. وآنان كه منتقد هستند آيا پيشنهادي هم براي نشاط روحي جوانان دارند .اين انتقادات را كه ميشنويم ناخوداگاه ياد فيلم مارمولك وجمله معروف پرستوئي ميفتد.

  10. بابک موسوی گفت:

    به نظر بنده یک روز برای این گونه مراسم ها مدت بسیار محدودی است و در سال یک دهه رو باید به این چنین جشنواره ای اختصاص داد.

  11. هدایت جهان آباد گفت:

    اتفاقا باید به تاجگردون تبریک گفت . باید کار او را ستود . خیلی از نمایندگان در این روزها در کیش و شمال و کشورهای خارجی مشغول لذت بردن از تعطیلات هستند و در کنار خانواده خوش می گذرانند . اما تاجگردون به عنوان یک عشایری زاده در کنار مردم پاسداشت جشنی را به جا می آورد که قدمت هزاران ساله دارد .اینقدر نخبگان و فرزندان خود را نابود نکنیم . من یک بویراحمدی هستم اما انصافا حیف است فرد عملگرا و توانمندی مانند تاجگردون اینقدر مورد حمله و هجمه ناجوانمردانه قرار گیرد . ظلم است فرزندان خوب و توانمند خود را اینطور نابود کنیم .

  12. داریوش گفت:

    من بدلیل مشکلات در برنامه مشک و ملار شرکت نکردم از سیاسیون هم نیستم اما احیای این فرهنگ های بومی و شاد کردن مردم را خیلی می پسندم این برنامه از طرف هر کسی برگزار شود خوب است و اقای تاجگردون اگر بانی هستند دمش گرم ایشان از مفاخر استان هست بعضی از دوستان بی انصافی می کنند .خدایی تاجگردون هیچ کاری برام نکرده و انتظار کار شخصی از وی ندارم .

دیدگاه شما