دوشنبه 7 فروردین 1396 - 19:27

عملیات کلنگ زنی بیمارستان چرام / بنیاد برکت صفر تا 100 احداث ساختمان بیمارستان را پذیرفت/ استاندار: پیمانکار سراغ منابع مالی را فعلا از ما نگیرد(+ عکس)

عملیات کلنگ زنی بیمارستان چرام با حضور دکترایلامی، سرپرست دانشگاه علم پزشکی استان، استاندار، نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و همچنین جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز؛ این پروژه بیمارستانی که قرار است هزینه احداث ساختمان آن را بنیاد برکت پرداخت نموده و بخش دیگر شامل تاسیسات و تجهیزات نیز بر عهده وزارت بهداشت است، در میان استقبال مردم شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلنگ زنی بیمارستان چرام دغدغه همه مردم این شهرستان بود و همینجا از دکتر ایلامی و مجموعه همکارانش  و خصوصا بنیاد برکت  برای عملیاتی شدن این پروژه تشکر می کنم. ادامه داد: دیروز از صبح اول وقت تا ظهر پیگیر نهایی کردن قرارداد اجرای این پروژه بودم و با آقای دکتر مخبر، آقای نوروزی (بنیاد برکت) و همچنین وزیر بهداشت ملاقات نموده و پول پروژه نیز تصویب شد و مقرر شد احداث و تحویل ساختمان  بیمارستان بر عهده بنیاد برکت و تاسیسات و تجهیزات نیز بر عهده وزارت بهداشت باشد.

عدل هاشمی پور با تاکید بر اینکه در سال های 94 و 95 یک ریال از ماده 180  برای این پروژه تخصیص داده نشد، گفت: هر چیزی در استان که بودجه آن از این محل بود، قفل شد و برای این پروژه نیز همین احتمال را می دادیم که برای این بیمارستان بار دیگر هم همینگونه شود و به همین دلیل به دنبال راه حل دیگری بودیم.

وی با بیان اینکه «بیزارم از اینکه برویم در مکانی و شهرستانی کلنگ زنی کنیم ولی اتفاقی نیفتد»،  عنوان نمود: دیروز خیابان های تهران ترافیک نبود! در یک ساعت بنیاد برکت را رفتم، ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت بهداشت و درمان را هم رفتم و خوشبختانه نماینده وزارت بهداشت هم حضور داشت که تفاهم نامه های مشارکتی را باید مبادله کنند و همانجا آقای مخبر با آقای نوروزی تماس گرفتند و گفتند که این بیمارستان(چرام) از صفر تا 100 ساخته شود.

وی با بیان اینکه تجهیزات و تاسیسات را نیز وزارت بهداشت تقبل کرده است، ادامه داد: این هدیه ای برای مردم شهرستان چرام در این ایام نوروز است.

وی خطاب به پیمانکار پروژه تاکید نمود: امیدوارم از امروز که شروع عملیات اجرایی این پروژه است اصلا شاهد توقف آن نباشیم و همانند پروژه بهمیی نشود.

دکتر اورنگ ایلامی، سرپرست دانشگاه علوم پرشکی استان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته نماینده کهگیلویه بزرگ در تسریع عملیات اجرایی این بیمارستان گفت: اگر قرار بود عملیات اجرایی این بیمارستان،  شکل معمول و عادی خود را بدون کمک بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام طی می کرد، تا دو سال دیگر هم به ثمر نمی نشست.

وی با اشاره به وضعیت بیماردهی شهرستان چرام گفت: به صورت متوسط در شهرستان چرام روزانه 270 بیمار به صورت سرپایی ویزیت می شوند که از این تعداد حدود 15 بیمار نیاز به بستری و اعزام پیدا می کنند.

دکتر ایلامی ادامه داد: همچنین به صورت متوسط روزانه یک مورد در سرویس زنان وزایمان نیاز به اعزام پیدا می کند و اگر تعداد تخت های بیمارستان را 32 تخت در نظر بگیریم با دو روز بستری در شهرستان این تعداد تخت های تکمیل خواهند شد.

وی زیربنای بیمارستان در حال احداث چرام را 4هزار و 500 متر مربع  و زمین محوطه بیمارستان را نیز دو هکتار عنوان کرد و افزود: بودجه ای که برای احداث بیمارستان در نظر گرفته شده بود 20 میلیارد ریال از محل ماده 180 بود که متاسفانه این اعتبار محقق نشد و با پیگیری های نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی مقرر شد از محل منابع بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) فاز اول این پروژه به میزان 40 میلیارد ریال تامین اعتبار شود.

وی کل اعتبار پیش بینی شده برای احداث ساختمان بیمارستان را 130 میلیارد ریال عنوان نمود و ادامه داد: در کهگیلویه بزرگ  نسبت  جمعیت به تخت های بیمارستانی بسیار پایین است.

دکتر ایلامی همچنین گفت: در  شهرستان های کهگیلویه، بهمیی، چرام و لنده 96 تخت استاندارد وجود دارد که  این بیمارستان 96 تخت خوابی نیز به بیمارستانی با 200تخت فعال بیمارستانی به دلیل نیاز مردم به خدمت رسانی درمانی بیشتر تبدبل شده است.

سرپرست دانشگاه علوم دپزشکی استان تاکید نمود: اگر نسبت به وضعیت جمعیت در شهرستان چهارگانه بررسی کنیم 0.3 تا نیم درصد به ازای هر هزار نفر جمعیت، تخت در این شهرستان داریم، در حالی که استاندار تعریف شده در کشور برای تخت های بیمارستانی1.7 به ازای هزار نفر جمعیت است.

دکتر ایلامی با تاکید بر اینکه ممکن است جذب اعتبارات  پروژه  بیمارستان چرام زمان بر باشد تاکید نمود: به پیمانکار پروژه تاکید کردیم که باید این پروژه را با سرعت و دقت پیش ببرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم با بیان اینکه این بیمارستان هم اکنون از سه محل مختلف دارای اعتبار است، گفت: محل اول؛ از ردیف 1-10 که ابتدا در محل پیوست بودجه ملی تصویب شد و مجوز ما برای شروع عملیاتی اجرایی از آنجاست.

دکتر موسی خادمی اظهار داشت: برای کمک به این پروژه ها از ماده 180 نیز برای بیمارستان های در حال احداث اعتبار در نظر گرفتیم، اما متاسفانه با عدم تخصیص روبرو شد و کار جدیدی که نماینده مردم شهرستان های چهارگانه برای تحقق آن خیلی تلاش کردند، حضور بنیاد برکت در این پروژه به صورت مشارکتی با وزارت بهداشت هست که با این کار هم اکنون کلنگ زنی این پروژه انجام می شود.

وی با بیان اینکه با این سه منبع مالی و با چشم انداز خوبی که شاهد هستیم امیدواریم این بیمارستان به سرعت به نتیجه برسد.

دکتر خادمی در پایان خطاب به پیمانکار پروژه تاکید نمود: همینجا مجدد به پیمانکار پروژه شرط می کنیم که این روزها و در فاصله زمانی کوتاه، پولی دریافت نخواهد کرد، اگر کار را شروع کرد و متعهد شد تا پیشرفت 40 درصدی کار، دنبال پول نیاید! ما آماده همکاری با وی خواهیم بود و نیابد پیمانکار منتظر باشد که به روال معمول پروژه در احداث این بیمارستان عمل شود.



نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=224070
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما