دوشنبه 7 فروردین 1396 - 14:20

چه کسی برای ابراهیم رئیسی امضا جمع می‌کند؟

زمان زیادی به اعلام اسامی 5 نفری که قرار است نامزدهای نهایی جبهه مردمی باشد باقی نمانده است. از قرار معلوم موعد اعلام این لیست هفته آینده خواهد بود. چه کسانی حذف می شوند؟ آیا محذوفان تصمیم جمنا را خواهند پذیرفت؟ از این 5 نفر کدامشان تا روز آخر در انتخابات باقی خواهند ماند؟

به گزارش بویرنیوز، این سوالات اگر چه مهم و جدی هستند اما قبل از آن یک سوال جدی تر وجود دارد؛ پدیده ابراهیم رییسی چه آرایشی را در میان اصولگرایان ایجاد خواهد کرد؟ جدی بودن و مهم بودن این سوال را می توان از بیانیه آخر علیرضا زاکانی فهمید. آنجا که او نوشته :« همه نامزدهای دعوت شده – چنانچه تصمیم به حضور گرفته اند – باید طبق سازوکار پیش بینی شده در جبهه مردمی وارد میدان شوند و خود را در معرض قضاوت منتخبین مردم انقلابی از شهرهای مختلف و اقشار گوناگون قرار دهند و شورای مرکزی جبهه مردمی نیز باید از این اصل مهم وحدت بخش صیانت نماید.»

این یعنی اینکه گویا قرار است اتفاق دیگری در انتخای نامزد نهایی رخ دهد. یا اصلا جلوتر از آن می‌توان از جنگ رسانه ای بدنه نامزدهای این شخصیت ها در فضای مجازی هم متوجه شد که چگونه این افراد مستاصل از وضعیت به وجود آمده همچنان تلاش می کنند رییسی را ناشناخته و فاقد بدنه مردمی عنوان کرده و نامزد خود را نیاز و مطلوب زمانه معرفی کنند.

این وسط اما اخبار مهم تری هم منتشر شده که نشان از تلاش های مهم و البته پشت پرده ای دارد که زمینه را برای ورود ابراهیم رییسی به انتخابات آماده می کند. بر اساس خبری که سایتهای هوادار رییسی منتشر کرده اند ۵۰ نفر از اعضای مجلس خبرگان در نامه‌ای به مقامات عالی رتبه از کاندیداتوری رئیسی حمایت کردند. این مقامات خواسته اند تا شرایط را برای حضور او فراهم کنند. آنان با بیان اینکه عملکرد “مثبت یکساله رئیسی” در سمت تولیت آستان قدس رضوی مثبت بوده و “سوابق درخشان” او و نیز “نیاز امروز کشور به یک رئیس جمهور شجاع و انقلابی در مقطع حساس کنونی”، او را در بین نامزدهای مطرح اصلح دانستند.

اگر چه که هنوز مشخص نشده این افراد کدام اعضای مجلس خبرگان بوده اند اما نکته مهمتر این است که گویا اصل خبر صحت داشته و برخی تلاش ها در این زمینه انجام شده است. حالا سوال در محافل رسانه ای این است که مسئول جمع آوری این امضاها چه کسی یا چه کسانی بوده اند؟ برخی می گویند این تلاش ها یادآور جمع آوری امضا در مجلس خبرگان برای ریاست مرحوم آیت الله مهدوی کنی بوده که باعث آیت الله هاشمی دیگر رییس مجلس خبرگان نباشد . همان زمان گفته شد که نامه ای با 50 امضا توسط اعضای خبرگان خطاب به آیت الله مهدوی کنی تنظیم شده و از او خواسته شده که نامزد انتخابات ریاست خبرگان شود. آن زمان نام یک عضو خبرگان که اکنون عضو هیات رییسه است و نیز یکی از نمایندگان خبرگان در استان خراسان به عنوان تهیه کنندگان این نامه در رسانه ها مطرح بود.

اکنون نیز برخی گمانه زنی ها از نقش مهم علم الهدی در رابطه با جمع آوری امضا برای ابراهیم رییسی حکایت دارد. گفتنی است ابراهیم رییسی داماد، سید احمد علم الهدی است.

علم‌الهدی هنوز در مورد نامزدی احتمالی ابراهیم رییسی ابراز نظری نداشته است. شاید این اخبار است که علیرضا زاکانی و برخی دیگر از چهره های اصولگرا را به اعتراض واداشته است . باید منتظر رسمی تر شدن این اخبار بود . آیا اعضای خبرگان این نامه را امضا کرده اند ؟ اگر چنین نامه ای وجود خارجی دارد آیا سید احمد علم الهدی نقشی در تهیه آن داشته است ؟/ نامه نیوز

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=224038
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما