دوشنبه 7 فروردین 1396 - 1:01

اقدام پسندیده شهردار یاسوج؛ احداث بوستان مقتول محیط بان دنا (+عکس)

شهردار یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد در اقدامی پسندیده، بوستان مقتول محیط بان دنا را در این شهر احداث و در اختیار عموم قرار داد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از ایلنا، محمدعلی جاوید شهردار یاسوج در اقدامی نیکو و پسندیده، پارک محله ای با نام محیط بان مقتول دنا را در این شهر احداث کرد.

پارک محله ای یا همان بوستان ” مرحوم مجتبی رضایی نیک ” فرزند اسماعیل که خود از علاقمندان به محیط زیست و عرصه های منابع طبیعی است با توصیه ” سیدشرف الدین ملک حسینی” نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری و با  همت” جاوید ” شهردار یاسوج احداث شده است.

بوستان مرحوم ” مجتبی رضایی نیک” در شهرک جهاد، خیابان معدل(پشت پارکینگ سابق نیروی انتظامی)، خیابان فرعی شهید زارعی و بن بست کوچه های طوطی و الفت احداث شده است.

درختان این بوستان شامل گردو و توت بوده که روزانه توسط خانواده اسماعیل رضایی نیک پدر مرحوم مجتبی نگهداری می شود.

مساحت این بوستان بیش از 500 مترمربع بوده و البته هنوز نیازمند برخی زیرساخت ها مانند آسفالت درون بوستانی و نصب تجهیزات بازی های کودکان است.

در تاریخ 26 مرداد 87 در منقطه حفاظت شده دنا مرحوم مجتبی رضایی نیک به دست اسعد تقی زاده محیط بان دنا کشته شد.

سرانجام پس از هشت سال از این اتفاق خانواده مرحوم رضائی نیک به همراه بستگان و نزدیکان خود با حضور در دفتر آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه و در آیین باشکوهی اقدام به بخشش قاتل کردند.

شانزدهم اسفندماه 1394 محیط بان دنا مورد عفو خانواده رضایی نیک و هم طوایفی های وی قرار گرفت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=223968
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما