دوشنبه 7 فروردین 1396 - 1:01

جشن نوروزگاه در شهر تاریخی بلادشاپور (+تصاویر)

به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جشن نوروزگاه در شهر تاریخی بلادشاپور درحال برگزاری است.

به گزارش «بویر نیوز»، با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد، معاون سیاسی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان، فرماندار کهگیلویه وبرخی از مسئولین استانی وشهرستانی سومین روز جشن نوروز گاه در بلاد شاپور دهدشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، جشن نوروز گاه به مدت پنج روز در شهر دهدشت درحال برگزاری است.

تقدیر استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نوروزگاه در بلادشاپور

سید موسی خادمی در سومین روز جشن نوروزگاه در بلادشاپور با تقدیر از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بلادشاپور ظرفیت بالایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال های اخیر به علت کمبود اعتبار نتوانستیم کاری در بلادشاپور انجام دهیم، افزود: خوشبختانه امسال اعتبارات خوبی به این بافت تاریخی اختصاص یافته که امیدواریم بتوانیم اقدامات خوبی در این مکان انجام دهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد جشن نوروز را جشن همدلی بین همه مردم دانست و بیان کرد: اینگونه جشن ها می تواند شور و نشاط اجتماعی و امید بین مردم ایجاد کند.

خادمی عنوان کرد: چنین جشن هایی در معرفی آداب، رسوم و مهمان نوازي مردم کهگیلویه و بویراحمد به گردشگران نقش زیادی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد هم در این جشن گفت: نوروز میراث ماندگار ایرانیان است که در فرهنگ این میراث بزرگ آداب و رسومي مانند سفره هفت سین، خانه تکانی، دید و بازدید و غیره وجود دارد.

محمود باقری با اشاره به برگزاری جشن نوروزگاه در کنار بلادشاپور به عنوان مهمترین اثر تاریخی استان، افزود: سال گذشته جشن نوروزگاه در 11 استان کشور برگزار شد و امسال قرار شد این جشن همه استان ها برگزار شود.

وی به عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سال گذشته اشاره داشت و گفت: کلنگ زنی هتل و پارک آبی یاسوج، افتتاح اولین اقامتگاه بومگردي استان و تشکیل انجمن توليدکنندگان صنایع دستی از مهمترین اقدامات این اداره کل بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تخصیص 150 میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس جمهور به زیرساخت های گردشگری از دیگر رویدادهای مهم سال گذشته بود که از این میزان اعتبار حدود یک و نیم میلیارد تومان به کهگیلویه اختصاص یافت.

باقری ثبت چهار اثر معنوی استان شامل لباس محلی زنان، لباس محلی مردان، مهارت های ساخت میخک و میلو و قهص های ساز و نقاره را از دیگر اقدامات سال گذشته عنوان کرد و گفت: همچنین پیگیر ثبت آیین عروس برون در سال 96 هستیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=223967
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اعتدال گفت:

    سلام
    احسنت بر مدیر توانمند مهندس باقری

دیدگاه شما