شنبه 5 فروردین 1396 - 13:56

نشست فوری خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد/آمار تامل برانگیز تصادفات در استان/تذکر جدی خادمی به مسئولان(+تصاویر)

گروه اجتماعی- نشست خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد با موضوعیت مقابله و پیشگیری از سوانح رانندگی برگزار شد و دستگاه های مختلف به بیان عملکرد، نواقص و بایدها پرداختند.

به گزارش بویرنیوز، در ابتدای این نشست جلال پوران فر اظهار داشت:  244 مورد تصادف در استان داشتیم که 451 مصدوم و 3 کشته بر جای گذاشت.

رئیس اورژانس گفت: محورهای یاسوج-بابامیدان و یاسوج-اصفهان بیشترین آمار تصادفات را داشتند.

وی افزود: در خصوص تصادفات بین شهری هم یاسوج و گچساران به ترتیب بیشترین آمار تصادفات را داشتند.

پوران فر مراجعه کنندگان به بیمارستان های استان را 15300 نفر اعلام کرد و گفت: 1154 نفر بستری شدند و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

*************

در ادامه این نشست رئیس سازمان هلال احمر استان گفت: در تعطیلات امسال دو طرح “امداد و نجات نوروزی” و “ایمن و سلامت نوروزی” را عملیاتی کردیم.

جهانبین با اشاره به آمادگی تیم های امداد و نجات، آمبولانس ها و بالگردهای این سازمان برای خدمات رسانی در سطح استان، تصریح کرد: قریب به 240 امدادگر در سطح استان حضور دارند و تاکنون به قریب به 14 هزار نفر خدمات رسانی کرده اند.

*************

سردار مهدی انصاری در ادامه با اشاره به آمادگی کامل پلیس برای خدمت رسانی به مردم و مسافران، عنوان کرد: در زمینه تصادفات متاسفانه آفزایش اندکی را شاهد بودیم که عمده ترین آن وضعیت جوی این روزهای استان است.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: 500 واحد گشتی پیاده و سوراه با قریب به 2000 نیرو را برای امنیت مردم به کار گرفتیم و خوشبختانه کاهش 21 درصدی سرقت، افزایش 73 درصدی کشفیات را داشتیم.

سردار انصاری گفت: سرعت  سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ بیشترین علل حوادث رانندگی اخیر در استان بود.

*************

میراث فرهنگی- 307132 اقامت کننده در استان

*************

آموزش و پرورش:

تدارک 300 پایگاه اسکان در قالب 170 مدرسه

کاهش مراکز اسکان و افزایش کیفیت مراکز

قریب به 57 هزار نفر ساعت اسکان داشتیم

*************

صنعت؛ معدن و تجارت:

132 تن سیب و 285 تن پرتقال توزیع شد که بیشترین رقم مربوط به شهرستان بویراحمد است

245 تن مرغ منجمد تنظیم بازار توزیع شد

واحدهای نانوایی را شیفت بندی و برای آسایش هم استانی ها و مسافران عزیز، 70 تن آرد مازاد بر سهمیه را توزیع کردیم

1171 مورد بازرسی از اصناف مختلف داشتیم

*** در اینجا استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشازه به گرانی برخی اقلام خصوصا گوشت و میوه، بیان کرد: نظارت ها باید بهتر و قویتر باشد، اصلا قابل قبول نیست که مثلا مغازه دار مامور را میشناسد و به محض ورود ماموران قیمت های پایین عرضه می کند و در بقیه موارد گران میفروشد.

موسی خادمی گفت: گروهی متشکل از تعزیرات، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی تشکیل شود و در کل استان قیمت ها به خصوص میوه، گوشت مرغ و گوسفند را رصد کنند و با متخلفان برخورد جدی داشته باشند.

 

*************

اداره کل راهداری کهگیلویه و بویراحمد

188 نقطه حادثه خیز در استان هست که از این تعداد 12 نقطه بحرانی هستند

43 کیلومتر روشنایی معابر، خط کشی 850 کیلومتر از راه ها، 2000 مورد نصب علائم، حذف 13 نقطه حادثه خیز، 300 سرعت گیر، 300 گاردریل، مرمت 3000 عدد گارد ریل و حضور 250 تیم گشتی به همراه پلیس بخشی از اقدامات راهداری بود.

*************

کاظمی؛ مدیردفتر فنی استانداری در این نشست بیان کرد: فارغ از مساله استاندارد نبودن خودروها در برخی محورها از جمله دشت روم یاسوج و در نزدیکی دو راهی دلی اولاد علی مومن چند مورد تصادف منجر به فوت داشتیم که ضرورت توجه به این مسیر را ضروری می سازد.

وی گفت: پیاده روهای خیابان شهید هرمز پور و بلوار کشاورز مغازه و بازارچه هایی ایجاد شده که باعث قفل شدن ترافیک شهر شده است و باید با نگاه ویژه در کارگروه ترافیک مطرح و پیگیری شود.

کاظمی با انتقاد از راه  و شهرسازی، خاطر نشان کرد: در پل سوم بشار میبینیم راه و شهرسازی هر روز یک نقشه دارد در حالیکه باید اول به دقت کار کارشناسی صورت بگیرد و بعد فاز اجرا شروع شود، یا در مسیر “پاتاوه-دهدشت” و “گچساران-بابامیدان”، کار تمام نشده و به دنبال رفع نقاط حادثه خیز هستند.

*************

هواشناسی

هفته جاری با باران به پایان میرسد، چهارشنبه و پنج شنبه بارانی است

  • 13 و 14 فروردین بارش شدید باران را در استان داریم
  • حدود 172 میلیمتر کاهش بارندگی در بلند مدت را شاهد بودیم

*************

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک سال نو، اظهار داشت: هم به مسافران نوروزی و هم مردم استان توصیه میکنم جغرافیای استان را به دقت بشناسند، استان کوهستانی است و متاسفانه در خیلی از موارد جاده ها استانداردهای لازم را ندارند.

موسی خادمی با اشاره به اینکه روند استان تا الان در زمینه سوانح رانندگی خیلی خوب نبوده است، گفت: بخشی از کار به نظارت و عملکرد مسئولان برمی گردد و بخشی نیز به خود راننده ها!

وی گفت: اگر انجام اقدامتت عمرانی هم مقدور نباشد ارزش دارد که به صورت ویژه به خصوص در مسیر های حاثه ساز هم نصب علائم و هم حضور فیزیکی ماموران را داشته باشیم.

خادمی گفت: در بحث بازار باید دقت زیادی شود، اصلا قابل قبول نیست قیمت استان ما از استان های همجوار بیشتر باشد و نباید اجازه داد یک فروشنده بخاطر سود بیشتر چهره 700 هزار نفر را مخدوش کند.

استاندار استان خاطر نشان کرد: در زمینه تدارک برنامه های شاد و مفرح هم باید کار شود، بعضا میبینیم یک برنامه ساده و شاد 700 و حتی 1000 نفر را جذب خودمیکند، پس ضروری است از این ظرفیت هم بهره برد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=223723
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما