پنجشنبه 3 فروردین 1396 - 21:17

آمار فاجعه بار حوادث رانندگی در تعطیلات نوروز 96/آخرین آمار حوادث رانندگی در کهگلویه و بویراحمد

 گروه اجتماعی- موج اول بازگشت مسافران نوروزی با پایان تعطیلات عملاً آغاز شده و بار ترافیکی راه های کشور در حال افزایش است

به گزارش بویرنیوز، طی روزهای اخیر اخبار ناگواری از حوادث جاده ای مخابره شد که شنیدن آن هر شنونده و هم وطنی را متاثر کرد.

استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به واسطه آب و هوای خوب، مناطق زیبا و گردشگر پذیری که دارد، ترافیک نسبتاً سنگینی در مسیرهای ورودی و خروجی خود را شاهد بود.

(عکس تزئینی است)

از ابتدای شروع طرح نوروزی تاکنون، ۱۷۲مورد تصادف شهری و جاده‌ای به مرکز اورژانس ۱۱۵ استان گزارش داده شد و 3 نفر کشته نتیجه این تصادفات بود که البته نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش قریب به 30 درصدی را به خود دید.

بدون شک با آغاز موج اول بازگشت و آغاز موج دوم مسافرت های نوروزی،  لزوم عایت بیش از پیش قوانین برای پیشگیری از وقایع تلخ امری اجتناب ناپذیر است.

علاوه بر ضرورت زمانبندی سفر، رعایت قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی، پرهیز از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی و مواردی از این دست برای حفظ جان هموطنان و پیشگیری از وقوع حوادث تلخ لازم به نظر می رسد.

به گزارش بویرنیوز، حوادث رانندگی در تعطیلات امسال تا کنون 145 کشته در کشور برجای گذاشته است، آمار تاسف باری که نشان از ضرورت مراقبت بیشتر پلیس و دستگاه های خدمات رسان، فرهنگ سازی رانندگی صحیح و اصولی و قوانین سخت گیرانه در برخورد با رانندگان پرمخاطره می دهد.

بر پایه این گزارش در تعطیلات امسال،26 اسفند ما با 414 فقره تصادف، 29 فوتی و 385 مصدوم پرحادثه ترین دور رفت نوروزی بود که همین امر زمانبندی سفر را به یک ضرورت جدی بدل کرده است.

مهم ترین هدف از سفرلذت بردن از جاذبه های طبیعی، تاریخی، خرید و تنوع است و از آن مهم تر سالم رسیدن به مقصد، پس برای حفظ جان خود و همنوعانمان یاد بگیریم بدون نیاز به حضور مامور و اعمال نظارت های بیشتر با رعایت جوانب احتیاط، سفری سالم و بدون حادثه را رقم بزنیم.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=223515
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    برادران، احتیاط احتیاط

دیدگاه شما