چاپ این برگه

معاون جدید علوم پزشکی استان در مراسم معارفه: افتخار می‌کنم نام «بویراحمد» در شناسنامه فرزندانم هست! (+تصاویر)

 

معاون جدید درمان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ ترسی از نقد ندارم.

به گزارش بویرنیوز، تودیع و معارفه معاونت قدیم و جدید درمان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج و فرماندار بویراحمد و جمعی از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب برگزار شد.

بنا بر این گزارش در ادامه گزیده صحبت‌های غلامعباس سبز معاون جدید درمان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد می‌آید؛

*جا دارد از دکتر چمن نیز به خاطر مصاحبه‌ای که در نقد سیستم مدیریتی ایشان انجام دادم و به تیم مدیریتی ایشان برخورد حلالیت بطلبم..هرچند حالا هم از آن مصاحبه پشیمان نیستم و حتی اگه اشکالی در سیستم مدیریتی خودم ببینم به خودانتقادی روی می آورم و هیچ ترسی هم از این بابت ندارم

*به نیکی یادکردن از بزرگان و پیشکسوتان از آموزه های دینی ماست. به همین خاطر از استادم دکتر پرویز یزدان پناه که هردو از نظر فکری عضو یک خانواده هستیم به خاطر زحمات ۴ ساله اش تقدیر و تشکر می نمایم.

*این گردش روزگار است که این صندلی ها هرروز در اختیار کسی باشد..اگر این صندلی ها وفادار بودند که که این چرخش ها اتفاق نمی افتاد و به ما نمی رسید

*من احساس می‌کنم که امروز هم جلسه معارفه‌ام هست و هم جلسه تودیع، به عبارتی هم جلسه استیضاحم هست و هم جلسه رای اعتمادم.

*افتخارم این است که یه کتابخانه دارم از کودکی با کتاب بزرگ شده ام. و اگر این منصب را از دست دادم به کتابخانه ام بر می گردم و کما فی سابق در مطب و اتاق عمل به ادامه خدمت حرفه ای ام می پردازم

*به عنوان کسی که در ده سالگی با تاریخ طبری آشنا شدم و در هفده سالگی شریعتی و مطهری خواندم با شهید چمران آشنا شدم وقتی پا به محیط دانشگاه گذاشتم،گمشده خود را درجنبش دانشجویی یافتم..جنبشی که من از شانه های آن بالا آمدم و خود را به آن مدیون می دانم..

*حالا که بر شانه های این جنبش ایستاده ام و افق بالاتری را می نگرم باید حساسیت بالایی نسبت به عملکردم داشته باشم چرا که آبروی من ،آبروی دوستانی است که بر شانه های آنها ایستاده ام و من را نماینده خودشان می دانند

*یکی از مشکلاتی که در سیستم بروکراتیک اداری ایران وجود دارد نگاه ارباب رعیتی است. نگاهی که زیر دست دست ها را بنده می پندارد و بالا دست ها را ارباب.از سوی دیگر قدرت در ذات خود وسوسه انگیز است. من یاد فیلم زنده باد زاپاتا افتادم که زاپاتا وقتی از یک کشاورز ساده به بالل ترین مرتبه قدرت رسید در صدد حذف مخالفان و منتقدان برآمد اما زمانی که خواست دور اسم یکی از مخالفین خط قرمز بکشد یادش آمد که خودش نیز روزی در همین جایگاه قرار داشته و فرماندار وقت دور اسمش خط قرمز کشیده بود،به خاطر ارزشهای انسانی،قدرت را رها کرد..این یعنی اینکه قدرت این قدر ارزشمند نیست که انسان بخواهد برای آن معامله کند از آبرو و عزتش بگذردو هرتاوانی را بپردازد..

*اگر این قدرت مهار نشود منجر به تجمع متملقین حول منبع قدرت می شود..

*جا دارد به مناسبت ۲۹ اسفند یادی بکنم از دکتر محمد مصدق بزرگ مرد عرصه سیاست؛ کسی که وقتی به دادگاه لاهه می رود و میخواهد از حقوق ملت ایران دفاع کند با این شعر زیبای حضرت حافظ شروع می کند که:

ما بدین در نه پی حشمت وجاه آمده ایم

از بد حادثه اینجا به پناه آمده ایم

هنگام سخنرانی این مرد بزرگ، نماینده انگلیس به تحقیر و تمسخر می گوید تو که دستانت می لرزد چطور می خواهی از حقوق ملتت دفاع کنی ؟!و مصدق جواب جانانه ای داد :ما در اصفهان منار جنبان داریم که سالهاست لرزیده ولی همچنان پایدار است و روی زمین نیفتاده است.

*من از نماد جنبشی صحبت می کنم که شعارش این بوده:

سراپا اگر زرد و پژمرده ایم

ولی دل به پاییز نسپرده ایم

چو گلدان خالی لب پنجره

پر از خاطرات ترک خورده ایم

اگر داغ دل بود ما دیده ایم

اگر خون دل بود ما خورده ایم

اگر دل دلیل است ما آورده ایم

اگر داغ شرط است ما برده ایم

دلی سربلند و سری سر به زیر

از این دست عمری به سر برده ایم

*باید برگردیم به آموزه های مولا علی (ع)که فرمودند بر صورت مداحان خاک بپاشید..و یا وقتی منافقی از ایشان تعریف می کردند می فرمودند:من بالاتر از آنم که در دل می پندارید و کوچکتر ازآنم که بر زبان می آورید….واین یعنی باید از سخنان مولا پند بگیریم که قدرت با کسی تعارف ندارد

*اولین برنامه من اخلاق مداری است..اگر اخلاق مدار نباشیم،آفت های قدرت به سراغمان می آید…جا دارد خاطره ای نقل بکنم از شهید رجایی که بعد از رسیدن به ریاست جمهوری،خدمت حضرت امام(ره) رسیدند. حضرت امام(ره) فرمودند که یک وقت فکر نکنی که انسان بزرگی شده ای و به پست بزرگی رسیده ای… تو رییس جمهور ایران شده ای و ایران هم بخشی از خاورمیانه است که خود بخش کوچکی از آسیاست و آسیا هم بخشی از کره زمین است که تنها بخش کوچک و ناچیزی از کهکشان راه شیری را تشکیل می دهد.پس خودت رو گم نکن و به مردمت خدمت کن.شهید مظلوم رجایی ادامه می دهد در جواب ایشان گفتم من محمد علی رجایی هستم واز یک دبیر ساده به اینجا رسیده ام و از اطرافیانم می خواهم که مدام در گوش من زمزمه کنند که تو کی بودی و به کجا رسیدی تا یادم نرود من همان کسی هستم که در سختی بزرگ شده ام وحتی دستفروشی کرده ام.

*من از پیش برنامه عملیاتی وزارت بهداشت در سال ۹۶ ،سلسله مباحثی را استخراج کرده ام وبا توجه به مدیریت تحلیل محیط از فاکتورهای درونی و بیرونی مواردی برآن افزوده ام تا به هدف اصلی برنامه طرح تحول سلامت که در واقع،توسعه و بهبود کمیت و کیفیت خدمات درمانی و درنتیجه ارتقاء سلامت جامعه است دست یابیم..

*افتخار می‌کنم که در شناسنامه فرزندانم کلمه بویراحمد است، در گچساران درس خوانده‌ام و مردم کهگیلویه را هم خوب می‌شناسم.

*از غلام محمد زارعی تشکر و قدردانی می‌کنم.