یکشنبه 29 اسفند 1395 - 20:30

/ آخرین دلنوشته آیت‌الله هاشمی برای مردم/ شرط فراکسیون امید برای حمایت از «روحانی»

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

آغاز به کار ستاد شهردار شدن محسن هاشمی

هدایت‌کنندگان حزب کارگزاران به این جمع‌بندی رسیده‌اند که برای به دست گرفتن شهرداری تهران محسن هاشمی را مطرح کنند و با پررنگ کردن نقش اسحاق جهانگیری نیم نگاهی نیز به ریاست جمهوری داشته باشند. در همین رابطه اخیرا ستاد شهردار شدن محسن هاشمی با هدایت حسین مرعشی و همکاری برخی از اعضای مرکزی حزب اتحاد (مشارکت) نیز تشکیل شده است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.
جلیلی و قالیباف؛ دو بال ابراهیم رئیسی می‌شوند؟

خبرها درست بود ؛ رایزنی ها برای کناره گیری محمد باقر قالیباف از رقابت 29 اردیبهشت افزایش یافته است. این کناره گیری البته نه برای نامزدی سعید جلیلی است و نه برای گزینه اجماعی جمنا. شکل رقابتی که اصولگرایان برای انتخابات در حال تدارک آن هستند تفاوت زیادی دارد با آن تصوری که در بیرون وجود دارد. هر چه قدر که افرادی مانند بذرپاش و زاکانی تلاش می کنند تا به تحرکات انتخاباتی خود شدت بخشیده و در این شلوغی ها سطح سیاسی خود را تا حد داوطلب نامزدی ریاست جمهوری بالا ببرند تحلیل گران آنها را کاندیدای مشقی به شمار آورده و نگاهشان را به اتفاقات محرمانه درون جناح دوخته اند؛ شاید که با اخبار تازه، تحلیل های بهتری داشته باشند. زمزمه های تازه حالا نشان داده که خبرهایی که در مورد انصراف قالیباف از انتخابات وجود داشته چندان بیراه نبوده و البته نکات ویژه ای به همراه دارد. کسانی که ابراهیم رییسی را به عنوان نامزد نهایی اصولگرایان در نظر دارند قبل از هر چیزی باید صحنه را خلوت کنند. نامزدهای جدی نه تنها باید کناره گیری کنند بلکه باید ابراهیم رییسی را مستظهر به حمایت خود کنند. وقتی در این مورد حرف میزنیم حتما منظورمان محمد باقر قالیباف و البته سعید جلیلی است. به این معنا که آنها دو بال سیاسی ابراهیم رییسی خواهند شد . یک بال نمادی از کار و عملگرایی خواهد بود و آن بال دیگری وجه آرمانخواهی اصولگرایان. شاید البته این پدیده با جزییات بیشتری همچون اعلام پست های آن ها در کابینه جدید هم همراه باشد تکلیف نامزدهای مشقی هم این است که تا می توانند تا نزدیکی های انتخابات علیه روحانی حرف زده و نکاه جامعه را به جناح اصولگرا بازگردانند. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.
اصولگرایان رضازاده، دبیر و جدیدی را از لیست خود خط زدند

اصولگرایان دستکم ۵ نفر از اعضای کنونی شورای شهر تهران را از لیست انتخاباتی شورای شهر دوره پنجم تهران حذف می کنند. عباس جدیدی، علیرضا دبیر و حسین رضازاده ۳ چهره ورزشی شورای شهر دیگر مورد حمایت اصولگرایان نخواهند بود. همچنین عباس شیبانی به علت کبر سن، نامزد انتخابات نخواهد شد. گفته می شود رحمت الله حافظی نیز بدلیل انتقادات گسترده از مدیریت شهرداری تهران و شخص قالیباف از لیست اصولگرایان خط خورده است. ۲۴ آنلاین این خبر را منتشر کرد.
آخرین دلنوشته آیت‌الله هاشمی برای مردم

آیت الله هاشمی رفسنجانی آخرین دلنوشته خود را برای مردم در آستانه نوروز سال 95 نوشت. متن دلنوشته آیت الله بدین شرح است: مردم عزیز ایران، سلام!. سال نو بر شما مبارک. سال94 ، سال شما بود. سال شما که به حق امّت وسط هستید. سال شما که به همه درس اعتدال دادید .سال 94، سال شما بود. که هم با برجام، به دنیا گفتید در پی تعامل هستید و از جنگ گریزانید و هم با رأی خود، نشان دادید که “روحانیت، بی مردم” حتی توان حفظ خود را هم نمی ¬یابد!. مردم عزیزم! اکنون شما در جایگاه استادی نشسته ¬اید و همچون خمینی کبیر، که مردم را رهبر خود می¬ دانست ما نیز در سال 94 در کلاس درس شما نشستیم و به قلب خود فهمیدیم گذشت شما را، از خطاهای گذشته و حمایتهای ناصواب . و به گوش خود شنیدیم و فریاد شما را در پذیرش «اعتدال» و برجام. و به چشم خود دیدیم روی برگرداندن معنادارتان را از عده ای در انتخابات 94. پارسال برایتان نوشتم، چه من باشم یا نباشم ، فردا از آن شماست! و امروز در نوروز پیش رو قلبم عین دریا روشن است و گواهی می دهد که: سال 95 هم، سال شماست. تا روز به روز در سایه حضورتان دایره تنگ افراطی ها تنگ تر و گشایش پنجره اعتدال فراخ¬ تر گردد. همچون شاگردی در مقابل استاد همت و آگاهی شما را می ستایم و تعظیمش می کنم و همچون گذشته می گویم اگر آبرویی دارم از شماست و همیشه آماده ¬ام در طبق اخلاص پیشکش مرام و معرفت شما کنم.انشاءالله باشم و روزهای پررونق تان را ببینم. ( 26 اسفندماه 1394)
ممانعت دولت ترکیه از برگزاری جشن های نوروز

حزب حاکم ترکیه محدودیت هایی را برای برگزاری جشن نوروز در برخی از نقاط این کشور از جمله استانبول برقرار کرده است. وب سایت روزنامه “بیر گون” ترکیه، نوشت “پروین بولدان” نماینده مجلس از حزب کردی دموکراسی خلق ها (HDP) با انتقاد از عدم صدور مجوز از سوی شهرداری استانبول برای برگزاری جشن نوروز در روز ۱۹ مارس (۲۹ اسفند) در استانبول، گفت: هیچ کس نمی تواند مقابل برگزاری آیین باستانی نوروز بایستد. گفتنی است امسال علاوه بر استانبول شهرداری های شهرهای ازمیر، آنکارا، آدانا و مرسین برگزاری گردهمایی ها به مناسبت نوروز را ممنوع کرده و برای این تجمعات مجوز صادر نکرده اند. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.
گاه فاسدتر از بخش دولتی هم داریم

سعید لیلاز گفت: ما الان۲برابر مصرف کشور ظرفیت تولید لبنیات، ۴برابر مصرف، ظرفیت تولید ماکارونی و چندین برابر ظرفیت تولید فرش ماشینی داریم. توان تولید کارخانه‌های نصب شده کاشی و سرامیک کشور، سه برابر مصرف سالانه ایران و عراق و افغانستان است. این کارخانه‌ها و تاسیسات را اصلا برای تولید نیاورده‌اند، بلکه هدف این بوده که از دولت ارز بانرخ رسمی و ریالش را از بانک بگیرند و پس ندهند. رویداد این خبر را منتشر کرد.
روحانی دولت را به جهانگیری واگذار کرده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رئیس‌جمهور فرصتی برای پرداختن به اقتصاد مقاومتی ندارد،‌ آنچه از وضع جامعه برمی‌آید حاکی از عدم تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است و نمره دولت در این حوزه نمره تجدیدی است. روحانی عملا مدتی است که نهاد ریاست جمهوری و مجموعه دولت و سایر مجامعی که باید آنها را اداره کند را به معاون اول خود واگذار کرده است. امسال نسبت به سال‌های گذشته وضعیت مردم در شب عید به مراتب سخت‌تر است. فارس این خبر را منتشر کرد.
پرتقال گران می‌شود مردم موز و نارنگی بخورند!

 

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار گفت: پرتقال در حال حاضر از طریق واردات تامین شده است و به قیمت 3500 تومان به فروش می‌رسد. حسب گزارش های رسیده قاچاقچیان میوه هم اکنون در مرزها مقادیر قابل توجهی میوه دپو کرده اند و با قیمت‌های بیشتری نسبت به قیمت ستاد تنظیم بازار به فروش خواهند رسید. مردم در بازار شب عید به گونه ای برنامه ریزی کنند که برای عرضه پرتقال بحرانی ایجاد نشود و اولویت مصرف را به سیب، نارنگی، خیار، موز و کیوی بدهند. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.
دیدار هیات رییسه جمنا با کاندیداهای ریاست جمهوری

 

عضو هیأت رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری چهارمین نشست شورای مرکزی این جبهه جزئیات این جلسه را تشریح کرد.سیدمحمد حسینی عضو هیأت رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری چهارمین نشست شورای مرکزی این جبهه به تشریح جزئیات این جلسه پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از دیدارهای برخی از اعضای هیأت رئیسه با کاندیداها مطرح شد که گزارش مثبت و امیدبخشی بودو غالباً همراهی خود را اعلام کردند و از اینکه درمجمع ملی درمعرض آراء حاضران قرارگیرند، استقبال کردند.حسینی در ادامه تصریح کرد: به ۱۰ نفری که در مجمع اول بیشترین آرا را داشته‌اند این فرصت داده می‌شود که برنامه‌ها و دیدگاههای خود را اعلام کنند و سپس رای‌گیری به عمل خواهد آمد تا ۵ کاندیدای منتخب مشخص شوند.
بقایی، تمام معادلات جمنایی ها را به هم ریخت

دبیرکل حزب ایران زمین از سیاستمداران خواست تا از شعارهای عوامفریبانه بپرهیزند و گفت: اعلام نامزدی بقایی، تمام معادلات جمنایی ها را به هم ریخته است.ابوالقاسم رئوفیان افزود: دو ماه مانده به انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری شاهدیم برخی نامزدها جامعه را به دو قطب سفید و سیاه تبدیل کرده اند.وی ادامه داد: عده ای از نامزدها اعلام کرده اند که اصولگرا یا اصلاح طلب نیستند بلکه انقلابی هستند. ایشان به عبارتی اصولگرایان و اصلاح طلبان را به زبان بی زبانی غیرانقلابی خوانده اند و گرنه چه معنای دیگری برای این حرف می توان تصور کرد؟رئوفیان اضافه کرد: مشکلی ساختاری در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که آن را تهدید می کند.این مشکل، سردادن شعارهای عوام گرایانه برخی نامزدهای انتخاباتی است. این فعال سیاسی تصریح کرد: دولت ها قدرت محدودی دارند و انتظارات از آنها نیز باید واقع بینانه باشد اما متاسفانه گروه ها و احزاب سیاسی برای جلب رای مردم در ایام تبلیغات، وعده هایی می دهند که مردم را بی جهت امیدوار کرده و شیب توقعات آنها را تند می کند.رئوفیان، توسعه اقتصادی و سیاسی را بدون توسعه فرهنگی دست نیافتنی دانست و ادامه داد: یکی از مصادیق خلاف توسعه فرهنگی، نهادینه کردن صداقت و راستی در بین سیاستمداران است. به قول شهید بهشتی دروغ در سیاست اسلامی جایی ندارد.اگر جامعه سیاستمداران ما از دروغ بپرهیزد دیگر شاهد انبوه شعارهای مردم فریبانه از سوی نامزدها نخواهیم بود.وی با اشاره به نامزدی بقایی اضافه کرد: جریان موسوم به احمدی نژادی ها با هدفی پنهان پا به انتخابات گذاشته اند. آن ها از رد صلاحیت بقایی تقریبا مطمئن هستند اما می خواهند شخصی گمنام را از سوی خود نامزد کنند که مراجع چهارگانه و شورای نگهبان هم وی را تایید صلاحیت کنند.
مرعشی رییس ستاد تهران اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر شد

شورای ستاد تهران حسین مرعشی را به عنوان رییس ستاد انتخابات شورای شهر اصلاح طلبان تهران انتخاب کرد.ژاله فرامرزیان دبیر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اظهار کرد: روز گذشته آخرین جلسه شورای عالی سیاستگذاری انتخابات اصلاح‌طلبان برگزار شد.وی ادامه داد: صبح امروز جلسه شورای ستاد تهران برگزار شد و اعضا، هیات رییسه این شورا را انتخاب کردند. نعیمی‌پور، فراهانی، کمالی، رسولی، مهرعلیزاده، کرباسچی و خود من به عنوان هیات رییسه مسئول فعالیت شده‌ایم.وی در پاسخ به اخباری مبتنی بر مشخص شدن رییس ستاد انتخابات شورای شهر اصلاح‌طلبان، یادآور شد: در ارتباط با انتخاب رییس هم بحث‌ شد و حسین مرعشی به عنوان رییس ستاد انتخابات شورای شهر اصلاح طلبان تهران انتخاب شد.جلسه آتی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان یکشنبه 6 فروردین برگزار خواهد شد.
شرط فراکسیون امید برای حمایت از «روحانی»

عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید شرط این فراکسیون برای حمایت از «روحانی» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ را تشریح کرد.فاطمه سعیدی عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه فراکسیون امید با رئیس‌جمهور، اظهار داشت: موضوع این نشست انتخاب مجدد حجت‌الاسلام روحانی از سوی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به عنوان کاندیدای اصلی در انتخابات 96 بود.وی افزود: یکی از درخواست‌های جدی ما از دکتر روحانی در صورت انتخاب مجدد به‌ عنوان رئیس جمهور، این است که حداقل یکی از وزرای پیشنهادی برای دولت دوازدهم از قشر بانوان باشد.سعیدی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش را از گزینه‌های مطلوب برای تصدی بانوان در دولت آینده می‌دانم، عنوان کرد: از نظر بنده وزارت آموزش و پرورش می‌تواند گزینه مناسبی برای فعالیت بانوان توانمند ما باشد.عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین درباره معرفی آلترناتیو در کنار روحانی برای انتخابات 96، گفت: فعلاً بحثی درباره حضور کاندیدای حمایتی نشده، اما اگر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به تفاهم و اجماع بر سر این موضوع برسد، فراکسیون امید نیز حمایت می‌کند.
معیار دولت برای ایجاد اشتغال چیست؟

حجت‌الاسلام احمد سالک‌کاشانی امروز در گفت‌وگو با فارس در اصفهان با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری در سال 92 در قالب 24 بند به دولت ابلاغ شد. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اقتصاد مقاومتی عملیاتی شده بود، نرخ بیکاری در قشر تحصیلکرده بالغ بر 6 میلیون نفر نبود. وی ادامه داد: معنا و مفهوم آمارهای دولتی برای ایجاد اشتغال این است که اگر کسی حتی یک ساعت هم در جایی مشغول به کار شد و 20 هزار تومان نیز دریافت کرد به عنوان فردی شاغل شناخته می‌شود، در حالی که این اشتغال نیست بلکه اشتغال به معنای 8 ساعت کار روزانه است.
کشف ابعاد جدید اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان

محمدمهدی زاهدی امروز در گفت‌وگو با فارس در شیراز با اشاره به اینکه در دولت قبل نیز سوء استفاده از صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته اما با ابعاد کمتر، اظهار داشت: در بررسی پرونده صندوق هرچه پیش می‌رویم ابعاد جدیدتری از اختلاس را کشف می‌کنیم که با کامل شدن بررسی‌ها و تحقیقات، نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.این مسؤول در پاسخ به این سؤال که آیا تمام اختلاس‌ها در این دولت صورت گرفته یا نه، خاطرنشان کرد: برخی از این سوءاستفاده‌ها در دولت قبل نیز بوده، اما حجم آن نسبت به دولت یازدهم کمتر است. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در بررسی پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان هر چه پیش می‌رویم، ابعاد جدیدتری از اختلاس کشف می‌شود.
وقوع یک پدیده طبیعی نادر در سواحل بوشهر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مفقود شدن پنج تن و مصدومیت 20 نفر در پی بروز پدیده طبیعی نادر در سواحل بوشهر خبر داد.اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: صبح امروز بروز پدیده ای نادر به نام “سیش” در بندر دیر، عسلویه و نخل تقی سبب مصدوم شدن 20 نفر شد.وی ادامه داد: این حادثه طبیعی نادر سبب مفقود شدن پنج تن شده است، که سه یا چهار نفر از این افراد نیز جز مسافران و گردشگران نوروزی بودند.نجار با بیان اینکه شدت این پدیده در بندر دیر بیشتر بوده است گفت: در پی این حادثه به تعدادی از قایق ها و کشتی ها و همچنین لنج‌ها خساراتی وارد شد.رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه شدت جریان آب به حدی بوده که قایق‌ها را به بیرون از ساحل پرتاب کرده است گفت: همچنین موج وارده به مراکز جمعیتی در ساحل نیز وارد شده و به برخی از خانه ها و واحدهای تجاری خساراتی را وارد کرده که کارشناسان در حال ارزیابی آن هستند.
شکست توطئه آمریکایی- انگلیسی علیه ایران

 

پایگاه اینترنتی راشاتودی در گزارشی نوشت: انگلیس و آمریکا طرحی توطئه‌آمیز برای تضعیف قدرت ایران اجرا کردند تا با استفاده از جنگ‌های نیابتی در سوریه به این کشور ضربه بزنند. اما نتیجه کاملا خلاف انتظار آمریکا و انگلیس شد و کار به جایی رسیده که آنها بیش از هر زمان دیگری از تضعیف ایران ناامید شده‌اند.بسیاری از اندیشکده‌های آمریکایی معتقدند آمریکا و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن نباید فقط به مطالعه و درک استراتژی و قدرت نفوذ ایران در منطقه توجه داشته باشند؛ بلکه باید یک راهبرد منسجم را برای مقابله با این کشور بیابند. با درنظر گرفتن قدرت نفوذ مذهبی، اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک هر دوطرف می‌توان به روشنی دریافت آمریکا و متحدانش راه را برای پیشرفت‌های بیشتر ایران باز گذاشته‌اند. تحلیلگران غربی معتقدند به واسطه همین بی‌توجهی آمریکا و متحدانش، ایران به شکل فزاینده‌ای در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است.راشاتودی در ادامه این گزارش نوشت: همکاری ایران،روسیه، سوریه، عراق و حزب‌الله به شکل‌گیری ائتلاف “۱+۴” منتهی شده که آمریکا را به شدت نگران کرده است.

 

پیام انتخاباتی احمدی نژاد برای بقایی

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان در پیامی ضمن ابراز حمایت از “کاندیداتوری حمید بقایی” در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام کرد: صیانت از حقوق عمومی و مراقبت از حرکت کشور در مسیر صحیح، وظیفه‌ای همگانی است و بر این اساس وظیفه خویش می‌دانم که مراقبت نمایم تا اشتباهات سال 1392 یعنی حذف برخی انسان‌های صالح از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری تکرار نشود، اشتباهاتی که عملاً دایره انتخاب مردم را محدود ساخت و کشور را از حرکت در مسیر پیشرفت برای سال‌ها به عقب انداخت.
مصرف بنزین رکورد زد

سخنگوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: مصرف بنزین در ۲۸ اسفندماه رکورد زد و در این روز ۱۰۵ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین به مصرف رسید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=223245
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما