یکشنبه 29 اسفند 1395 - 10:57

چگونه شیرینی های عیدِ سالم تری داشته باشیم؟

بویرنیوز- به جای شكر، از قند رژیمی استفاده كنید تا میزان كالری شیرینی ‌های تان كاهش پیدا كند

 

با این كه آرد شیرینی ‌پزی معمولا آرد بسیار سفید است اما ما به شما توصیه می ‌كنیم از آرد كامل و سبوس‌دار استفاده كنید ولی بدانید كه شیرینی‌ ها كمی تیره ‌تر می ‌شوند.

طرز تهیه شیرینی های سالم برای عید,نکاتی برای تهیه شیرینی

این شیرینی ‌ها برای كسانی كه از یبوست رنج می ‌برند و یا حتی برای بچه ‌ها در هر سنی، به خصوص به عنوان میان وعده به همراه شیر یا یک لیوان آب میوه تازه بسیار مفید هستند.

 

شیرینی های عید را سالم تر کنید

به جای شكر، از قند رژیمی استفاده كنید تا میزان كالری شیرینی ‌های تان كاهش پیدا كند. به علاوه، می ‌توانید به عنوان شیرین كننده، از عسل طبیعی استفاده كنید البته اشتباه نكنید،عسل به اندازه شكر كالری دارد اما به غیر از آن، دارای خواص مفید فراوان دیگری هم است.

 

به جای تخم‌ مرغ معمولی از تخم ‌مرغ‌ هایی كه امگا 3 دارند استفاده كنید تا به جای كلسترول، امگا 3 مورد نیاز بدن تان تامین شود و با خوردن شیرینی‌ ها، از خواص بی‌ نظیر اسیدهای چرب امگا 3 بهره ببرید. استفاده از این تخم مرغ‌ ها فقط برای افرادی كه چربی خون دارند، توصیه نمی ‌شود بلكه امگا 3 برای هر سنی خصوصا كوكان نیز مفید است.

 

سعی كنید شیری را كه به كار می ‌برید، شیر بدون چربی باشد. بسیاری از افراد به غلط تصورمی‌ كنند كه شیر بدون چربی هیچ‌ گونه خاصیتی ندارد، در حالی كه فقط تفاوت این شیرها در میزان چربی آن ها است و از نظر مواد مغذی دیگر هیچ تفاوتی ندارند.

 

حتی می‌ توانید به جای شیر، از ماست استفاده کنید. استفاده كردن از ماست، تردی بیشتری را به شیرینی ‌های تان می‌ دهد البته سعی كنید از نوع كم چرب آن استفاده كنید.

 

به جای كره از روغن مایع استفاده كنید البته به مقدار كم تا از این طریق سطح كلسترول موجود در شیرینی ‌های تان كاهش پیدا كند.

 

برای تزئین شیرینی‌ های تان، به جای خامه از انواع میوه ‌های تازه و ژله استفاده كنید تا از این طریق انواع ویتامین و پروتئین را نیز دریافت كنید.

 

اما اگر شیرینی ‌های تان از نوع خشک هستند مغز ‌هایی نظیر پسته، بادام و فندق از بهترین موادغذایی برای تزئین به حساب می ‌آیند به علاوه می‌ توانید از آن ها در داخل شیرینی ‌ها نیز استفاده كنید تا ارزش تغذیه ‌ای آن ها چند برابر شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=223228
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما