پنجشنبه 26 اسفند 1395 - 18:28

انجام ورزش یا هرکار دیگری در ورزشگاه تختی یاسوج حرام است!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از غصبی بودن ورزشگاه تختی یاسوج خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از غصبی بودن ورزشگاه تختی یاسوج خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، سید نورالله جنتی پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه برکات سنت حسنه وقف تا همیشه ساری و جاری است، اظهار داشت: وقف به فقر زدایی کمک می‌کند و می‌توان با مدیریت آن بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تفاوت میان یک موقوفه با نیت خیرخواهانه، گفت: بسیاری از مکان‌هایی که به عنوان خیریه بنا شده است پس از مدتی بلاتکلیف رها شده و یا منافع آن در جاهای نامعلوم هزینه می‌شود در حالی که اموال موقوفه به درستی مدیریت می‌شود و دارای سند رسمی است.

وی در ادامه با اشاره به پایین بودن تعداد موقوفات در سطح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اراضی مستعد موقوفه در سطح استان داریم که متاسفانه در دست دستگاه‌های دولتی هستند و در مرکز استان تنها موقوفه منفعتی در متراژ 6 هزار مترمربعی واقع شده است.

جنتی پور با انتقاد از اینکه بعضی از مسائل در این استان مدیریت نمی‌شود، عنوان کرد: به عنوان مثال موقوفه طاهری مدت‌هاست در دست اداره کل ورزش و جوانان است و آنها اجازه نمی‌دهند که ما این موقوفه را به یک وقف منفعتی تبدیل کرده تا بخشی از مشکلات مردم برطرف شود.

وی افزود: در حالی که شهردار یاسوج قول مساعدی مبنی بر اینکه یک ورزشگاه با همین استانداردها و مطابق بر همین شرایط در کنار ساحل احداث و به این اداره کل تحویل دهد ولی مسئولان ورزش و جوانان استان از پذیرش این پیشنهاد خودداری کرده و عملا مانع از انجام فعالیت‌های اوقاف نسبت به این موقوفه می‌شوند در حالی که به علت غصبی بودن این مکان اکنون انجام ورزش یا هرکار دیگری در این ورزشگاه از نظر شرعی جایز نبوده و حرام است.

جنتی‌پور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آستان مقدس امامزاده بی بی حکیمه (س) در ایام نوروز سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون زائر داشت، تصریح کرد: بیش از 100 میلیون تومان صرف خدمات رفاهی در این امامزاده واجب التعظیم شد در حالی که درآمد بقعه 250 میلیون تومان بود.

وی پیرامون خدمات رفاهی آستان امامزاده بی بی حکیمه (س) خاطرنشان کرد: یک پارگینک جدید در کنار آستان امامزاده در آینده نزدیک احداث و از قسمت رودخانه تا شعاع 300 متری کانال سرپوشیده می‌شود و همچنین بازارچه را به بیرون از صحن امامزاده منتقل می‌کنیم./تسنیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=223008
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. Mohamad گفت:

    ام..
    ازماست که برماست

دیدگاه شما