پنجشنبه 26 اسفند 1395 - 12:50

آخرین خبرها از بیکاری و اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد/سرانجام مطالبات پیمانکاران استان

گروه اقتصادی- رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری استان ۴.۴ درصد نسبت به سال ۹۴ کاهش داشته است.

به گزارش بویرنیوز، حسن نوروزی  پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: بر اساس طرح آماری نیروی کار و آمار ارائه شده مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان در سال جاری ۱۳.۳ درصد بوده است.

نوروزی تاکید کرد: نرخ بیکاری استان در سال گذشته ۱۷.۷ درصد بود.

نوروزی  به آخرین آمار جمعیتی استان بر اساس گزارش مرکز آمار اشاره کرد و گفت: جمعیت استان ۷۱۳ هزارو و۵۲ نفر است.

وی افزود: نرخ رشد جمعیت استان ۱.۶۶ درصد است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نرخ جمعیت شهری بر اساس سرشماری سال جاری را ۵۵.۷ درصد عنوان کرد و بیان داشت: ۴۴.۳ درصد از جمعیت استان روستایی است.

نوروزی نرخ با سوادی کشور را ۸۷.۶ درصد دانست و افزود: نرخ باسوادی در استان ۸۴.۴ درصد است.

نوروزی به جمعیت شهرستان های استان بر اساس گزارش مرکز آمار اشاره کرد و گفت: جمعیت شهرستان بویراحمد ۲۹۹ هزارو ۸۸۵ نفر، کهگیلویه ۱۳۱ هزارو ۳۵۱ نفر، گچساران ۱۲۴ هزارو ۹۶ نفر، دنا ۴۲ هزارو ۹۳۹ نفر، بهمئی ۳۸ هزارو و ۱۳۶ نفر، چرام ۳۳ هزارو ۵۴۳ نفر، لنده ۲۱ هزارو ۸۱۲ نفر و باشت ۲۱ هزارو ۶۹۰ نفر است.

وی افزود: ۵۰.۷ درصد از جمعیت استان را مردان و ۴۹.۳ درصد جمعیت  را زنان تشکیل می دهند.

نوروزی ادامه داد: امسال برای نخستین بار بخشی از اعتبارات استان در قالب اسناد خزانه بند ز ابلاغ شد که با جذب حدود ۹۱ درصد این اسناد، از استان‌های موفق در این حوزه بودیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطر نشان کرد: درآمد عمومی استان حدود 223 میلیارد تومان بود که توانستیم حدود 222 میلیارد تومان از این درآمد را جذب کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=222988
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    آقای نوروزی چه گلی به سر این استان زدی؟؟؟ فقط مدیذان ما فکر صندلی خود هستند !! با این آمارها نمی تونید کلاه سر مردم بذارید، درصد بیکاری هر سال و روز در این استان حال افزایشه ، از خدا بترسید

دیدگاه شما