چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 14:46

جوابیه استانداری کهگیلویه و بویراحمد به خبر بویرنیوز/حمایت از تولید در دستور کار جدی مسئولان استان!

چندی پیش بویرنیوز خبری پیرامون گلایه های یکی از کارآفرینان استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان (واقعیت های تاسف برانگیزی که کارآفرین کهگیلویه و بویراحمدی برملا کرد (+عکس)) را منتشر کرد. (اینجا بخوانید)

به گزارش بویرنیوز، استانداری استان متعاقبا جوابیه ای به خبر بویرنیوز ارسال نموده که عینا منتشر می شود.

مدیر محترم سایت بویر نیوز

سلام علیکم

احتراماً، در پاسخ به مطلب منتشره در مورخ شنبه 21/12/1395 در آن سایت تحت عنوان «واقعیت های تأسف برانگیزی که کار آفرین کهگیلویه و بویراحمد برملا کرد» مواردی جهت تنویر افکار عمومی اعلام می شود، لذا شایسته است به استناد قانون مطبوعات در اولین فرصت نسبت به درج این پاسخ اقدام لازم بعمل آید.

  • براساس پیگیری های متعدد، آقای قاسم پور مالک و صاحب مجتمع نان بهارستان یاسوج در تاریخ 4/5/1389 از سوی سازمان صنعت- معدن و تجارت پروانه بهره برداری جهت انجام فعالیت خدماتی برای ایشان صادر گردید.
  • بانک ملی استان در سال 1389 در راستای حمایت از این طرح مبلغ یکصد و پنجاه میلیون تومان تسهیلات به این واحد پرداخت نموده است.
  • با توجه به مشکلات فی ما بین این واحد خدماتی به شهرداری یاسوج در خواست مشارالیه درخصوص تمدید قرارداد اجاره مکان فعالیت طرح ( که مربوط به شهرداری یاسوج است) موضوع در کارگروه و جلسه 7/5/1394 ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح شد و شهرداری یاسوج نیز همکاری لازم را با ایشان معمول نمودند.
  • مهم تر از همه موارد مطروحه بالا ایشان در سامانه بهین یاب ثبت نام و از محل طرح رونق تولید در سال 1395 مبلغ 550 میلیون تومان تسهیلات به ایشان پرداخت گردیده است.
  • ایشان در جهت بهره مندی از فرصت های مالی و تسهیلاتی صندوق کارآفرینی امید تفاهم نامه ای چهار جانبه را با اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتمایی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری منعقد و مقرر شد در 8 شهرستان استان با هماهنگی صندوق یاد شده نسبت به راه اندازی 8 واحد تولید نان سنتی اقدام نماید. براساس مفاد تفاهم نامه یاد شده مقررات در صورت راه اندازی 8 واحد تولیدی شهرستانی به هر کدام مبلغ پانصد میلیون ریال تسهیلات پرداخت گردد که تاکنون آقای قاسمپور صرفاً 2 واحد از 8 واحد مذکور را راه اندازی کرده و مبلغ یکصد میلیون تومان تسهیلات به آنها پرداخت شده است و علی الظاهر یک واحد دیگر نیز در شرف تکمیل راه اندازی بوده که به محض آماده شدن مبلغ پنجاه میلیون تومان به ایشان پرداخت خواهد شد. علاوه بر آن در صورتی که در مجموع 4 واحد از 8 واحد به بهره برداری برسد. مبلغ یکصد میلیون تومان تسهیلات به خود ایشان نیز پرداخت خواهد شد لذا مهمترین دلیل عدم پرداخت تسهیلات مورد توافق در تفاهم نامه مذکور ناشی از عدم انجام تعهدات از سوی آقای قاسمپور بوده است.
  • صندوق کار آفرینی امید مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات و قرض الحسنه دیگر نیز در جای دیگر به ایشان پرداخت نموده است.
  • شرکت بازرگانی دولتی (غله) استان نیز از بدو فعالیت نامبرده تاکنون نسبت به تامین آرد مجتمع تحت مدیریت ایشان علاوه بر اختصاص سهمیه ثابت، سهمیه ای مازاد را در جهت حمایت از روند فعالیت این واحد خدماتی در اختیار ایشان قرارداده است. حال با توجه به اقدامات مطروحه بالا که همگی دال بر حمایت دستگاههای اجرائی استان از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت- سیستم بانکی- شرکت غله است جای تعجب فراوان است که نامبرده بدون توجه به این مسائل و حمایت های بعمل آمده ادعاهای عجیبی را مطرح می نمایند که صرفاً نوعی شانتاژ و در واقع ناسپاسی در حق دولت و همه مسئولین می گردد.

ایشان عنوان نموده اند درابتدا با دو چالش روبرو بوده ایم، تحریم و بی مهری مسئولان ارشد استانی (عدم بازدید از مجتمع)، مسئولان این است اساساً تحریم چه ارتباطی با تولید و توزیع یک مجتمع نان ساده دارد؟

در ثانی یک مجتمع تولید نان مگر چند بار بایستی مورد بازدید قرار گیرد که بطور حتم از بدوفعالیت تا کنون چندین بار از سوی مستولین استانی( مدیریت غله، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و … مورد بازدید قرار گرفته است.

ایشان عنوان نموده اند سازمان ها در کار ایشان سنگ اندازی نموده اند؟

آیا اگر اداره و یا سازمانی مطالبات قانونی خود را از اینگونه واحدها طلب نماید بایستی نام آن را کارشنکی و سنگ اندازی نهاد، پس قانون چگونه باید اجراء شود؟

این در صورتی است که چنانچه ایشان مشکلی با دوایر دولتی در باب پرداخت مطالبات بانکها عوارضات- مالیات و … داشته باشند می توانند با مدیران آنها در میان گذاشته و قطعاً قانون راه حل هایی برای برون رفت از اینگونه مشکلات پیش بینی نموده است- لذا ادعای ایشان نیز فرافکنی و صرفاً زیر سئوال بردن مسئولین و قوانین و مقررات مربوط و همچنین حمایتهای همه جانبه دستگاههای ذیربط از این مجتمع می باشد.

لذا به ایشان توصیه می شود در صورت انجام مصاحبه با رسانه ها و ایراد هرگونه مطلب و بیان مشکلات ابتدا اطلاعات خود را در خصوص مسئله مورد نظر کامل کرده و سپس به بیان مشکلات احتمالی خود نسبت به رعایت انصاف نیز اقدام نماید. علاوه بر آن ضمن پرهیز از کلی گویی و تشویش اذهان عمومی و بیان مواردی که نمی توان استنباط خواسته یا بیان مشکل از آن داشت نیز اجتناب نماید.

                       روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=222912
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما