دوشنبه 23 اسفند 1395 - 22:44

تقدیر وزیر علوم از رئیس دانشگاه یاسوج/از ارتقاء رتبه علمی دانشگاه تا ساماندهی پروژه های رها شده گذشته(+تصاویر)

-در جدیدترین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ایران، دانشگاه یاسوج در بین 71 دانشگاه جامع کشور رتبه 14 را کسب کرد که صعود 10 پله ای را در این زمینه شاهد بودیم.

گروه دانشگاه- نشست مطبوعاتی مدیر طرح‌های عمرانی دانشگاه یاسوج برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز؛ محمد غلامی مدیر طرح‌های عمرانی دانشگاه یاسوج بیان مهم ترین اقدامات دانشگاه یاسوج در راستای بهره وری از فضاهای بلا استفاده دانشگاه و سرعت بخشیدن به طرح های عمرانی بر زمین مانده گذشته پرداخت که در ادامه آمده است:

-در جدیدترین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ایران، دانشگاه یاسوج در بین 71 دانشگاه جامع کشور رتبه 14 را کسب کرد که صعود 10 پله ای را در این زمینه شاهد بودیم.

-در تابستان امسال کارهای تعمیراتی زیادی در دانشگاه یاسوج انجام دادیم که همه در راستای عملیاتی کردن فرمان اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری بود.

-فضاهای بلا استفاده دانشگاه را با استفاده اصولی مورد استفاده قرار دادیم

-ظرفیت خوابگاه های دانشگاه یاسوج را بدون ساخت و ساز جدید، قریب به 650 نفر افزایش دادیم

-خوابگاه های خودگردان که معضل اجتماعی هم بود تماماً حذف شد و همه آنها در محوطه دانشگاه ساماندهی شدند.

-دانشکده فنی و مهندسی در فضای 13 هزار متر مربعی شروع شد، فاز اول آن تا آبان‌ماه سال آینده تکمیل می‌شود و برای فاز دوم که به 15 میلیارد تومان  نیاز دارد به شرط تخصیص بودجه در سال 97 عملیاتی خواهد شد.

-پارک علم و فناوری تجهیز شد و در دانشگاه با حضور فعالان عرصه دانش و فناوری فعال است

-پروژه استخر در مجموعه ورزشی دانشگاه که کار ساخت آن از سال 82 شروع شده بود و پیشرفت خاصی نداشت، با برنامه‌ریزی مناسبی که در این طرح داشتیم اکنون آماده بهره‌برداری است.

-ساختمان مرکزی دانشگاه هم از دیگر پروژه‌های مهم ما به حساب می‌آید که سقف آن در حال تکمیل بوده و مراحل ساخت آن به سرعت در حال انجام است.

-عمدتاً پروژه های عمرانی از 82 به بعد شروع شده بود و تا قبل از 95 دارای رشد و پیشرفت ناچیزی بود که امسال بسیاری از طرح ها به مرحله بهره برداری رسیده و یا بیش از 40 درصد پیشرفت داشته اند.

-دانشکده منابع طبیعی که از سال 87 آغاز شده بود و تا پیش از 95 تنها 50 درصد پیشرفت داشت امروز و در سال 95 قریب به 85 درصد پیشرفت کرده استو در آینده نزدیک در فضای حدود 11 هزار متر مربعی به بهره برداری خواهد رسید

-اهمیت موضوع در این است که در این پروژه‌ها بدون نیاز و جذب مشاور اقدام کردیم و نقشه‌های طراحی شده توسط خودمان از باکیفیت‌ترین نقشه‌ها بود که توانستیم به خوبی اقتصاد پروژه را با این صرفه‌جویی‌ها تأمین کنیم.

در زمینه های رفاهی از جمله سرویس غذاخوری، راه دسترسی خوابگاه ها نیز اقداماتی نظیر احداث راه اختصاصی درون دانشگاه و از مجموعه خوابگاه ها تا مراکز آموزشی دانشگاه و ایجاد سلف سوریس پیشرفته و صنعتی را عملیاتی کردیم.

-توجه به فضای سبز و مسادل زیست محیطی دور از ذهن نمانده و در تمام اقدامات عمرانی دانشگاه لحاظ شده است.

-این اقدامات تقدیر زیر علوم از رئیس دانشگاه یاسوج را به همراه داشت

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=222763
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما