یکشنبه 22 اسفند 1395 - 20:58

۷ راهکار ساده برای جلوگیری از ویروسی شدن تلفن همراه

بویرنیوز- اگر شما هم مانند برخی از کاربران گوشی های هوشمند معتقدید که ویروس ها، بد افزارها و تروجان ها صرفا به کامپیوترها و لپ تاپ ها آسیب می زنند تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

کاهش سرعت، هنگ کردن و پاک شدن فایل ها و عکس های مهم و مورد علاقه از جمله مواردی است که کم و بیش یا خود با آنها دست به گریبان بوده ایم و یا دوستان و اطرافیانمان با آنها مواجه شده اند. اینها تنها بخشی از آسیب هایی است که ویروس ها، بدافزارها و تروجان ها بر روی گوشی های شما به یادگار می گذارند. این موضوع با افزایش قیمت گوشی ها کمی نگران کننده شده چراکه گوشی گران و مورد علاقه شما که در هنگام خرید محو سرعت و قدرت پردازش بالای آن بوده اید پس از مدتی کارایی دستگاهی با یک چندم قیمت خود را هم ندارد.

برخلاف تصور رایج ویروس ها به شکل های مختلفی بر روی گوشی های هوشمند اثر می گذارد اما به راحتی می توان با رعایت قواعد و راهکارهای ساده از مشکلات بزرگی که ممکن است بعدها با آنها مواجه شویم جلوگیری کنیم. در این گزارش ما به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد

  1. لینک های ناآشنا دردسرهایی است که با شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک و تلگرام گره خورده اند. چندانی تفاوتی هم نمی کند که ارسال کننده این لینک چه کسی باشد؛ چه بسا که شما قربانی اعتماد به دوستان خود باشید اما آنها کاملا از این موضوع بی اطلاع باشند و این لینک به واسطه یک بدافزار یا ویروس پنهان شده در گوشی یا لپ تاپ آنها برای شما ارسال شده باشد. در کلیک کردن روی این لینک ها محتاط باشید.
  2. گوشی و یا تبلت خود را به کامپیوترهای ناشناس متصل نکنید. حتی اگر از بروز رسانی آنتی ویروس لپ تاپ یا کامپیوتر خودتان نیز مدت ها گذشته بهتر است از اتصال گوشی خود به آنها نیز صرف نظر کنید.
  3. نرم افرازهای مورد نیاز خود را از سایت های معتبر دانلود کنید. خوشبختانه بخش قابل توجهی از نیاز کاربران گوشی های هوشمند توسط برنامه های مارکت نظیر Google Play Store رفع می شود و آنها می توانند بسیاری از بازی ها، برنامه ها، آهنگ ها و کتاب های مورد علاقه خود را به طور رایگان دانلود کنند.
  4. برنامه هایی مانند موبایل بانک که خدمات مختلفی را در بستر اینترنت ارائه می دهند باید از منابع معتبر دانلود شوند و بهترین منبع همان وب سایت بانک مورد نظر است چراکه آلوده بودن این گونه از برنامه ها به ویروس تنها به هنگ کردن و پاک شدن عکس و فایل خلاصه نمی شود و گاهی به سرقت رمزها و برداشت غیرمجاز از حسابتان منجر می شود.
  5. در مارکت ها یا فروشگاه های آنلاین اپلیکیشن به میزان امتیازهایی که کاربران دیگر به نرم افزار موردنظرتان داده اند توجه کنید. یکی از راه های حصول اطمینان از آلوده نبودن برنامه ها همین اقبال و علاقه بیشتر کاربران به آنهاست.
  6. رعایت تمام نکات بالا لازم و سودمند است اما امکان بروز خطا و یا ویروسی شدن گوشی شما از راه های دیگری هم وجود دارد. بهترین راهکار که خیالتان را از هر بابت راحت می کند نصب یک آنتی ویروس معتبر و شناخته شده است. در حال حاضر آنتی ویروس های قدرتمندی در بازار وجود دارند که می توانید به رایگان یا با پرداخت یک اشتراک سالیانه اندک از آنها استفاده کنید. تنها نکته ای که در این میان نباید از آن غافل شوید این است که آنتی ویروس مورد نظر باید مورد تایید و شناخته شده باشد زیرا بسیاری از ویروس ها و بدافزارها در قالب یک آنتی ویروس طراحی می شوند و به جای محافظت از گوشی شما موجب آسیب دیدن دستگاه و دسترسی به فایل های خصوصیتان می شوند. پی بردن به این موضوع نیز چندان کار دشواری به نظر نمی رسد و با یک جستجوی چند دقیقه ای در میان صفحات وب به آسانی به نتیجه مطلوب می رسید.
  7. برنامه Webroot SecureAnywhere یکی از بهترین نرم افزارهای امنیتی است که پس از نصب آن به راحتی می توانید تلفن همراهتان را از شر نفوذ ویروس ها در امان نگه دارید. این برنامه با امکانات مختلفی نظیر مرور صفحات وب به صورت کاملا ایمن، بازرسی اپلیکیشن ها قبل از نصب و به کارگیری رمز عبور حفاظت شده، کاربری ایمنی را برای شما فراهم می کند.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=222534
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما