یکشنبه 22 اسفند 1395 - 20:07

اقدام ماندگار علوم پزشکی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد (+تصاویر)

اولین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه وبویراحمد صبح امروز همزمان با 4 استان با حضور وزیر بهداشت، مسئولین وزراتی، روسای دانشگاه های شهر طبس، لار، الیگودرز و جهرم از طریق تله کنفرانس افتتاح شد.

اولین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه وبویراحمد صبح امروز همزمان با 4 استان با حضور وزیر بهداشت، مسئولین وزراتی، روسای دانشگاه های شهر طبس، لار، الیگودرز و جهرم از طریق تله کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش  بویرنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: به دلیل حجم بالای ترافیک جاده های استان، صعب العبور و کوهستانی بودن برخی نقاط کهگیلویه و بویراحمد و با توجه به اهمیت نجات جان مصدومان حوادث ترافیکی در حداقل زمان ممکن و امداد رسانی سریع در شرایط بحران احداث و راه اندازی اورژانس هوایی در استان ضروری است.

دکتر اورنگ ایلامی با اشاره به اینکه مرکز اورژانس 115 به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم است، اظهار داشت: خوشبختانه پوشش فراگیر اورژانس های پیش بیمارستانی شهری و جاده ای سرعت عمل و تلاش مستمر کارکنان اورژانس 115 در کاهش تلفات سوانح و تصادفات بسیار موثر بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت استقرار اورژانس هوایی در استان، یادآور شد: نجات جان زن 40 ساله میمندی، زن باردار 30ساله طسوجی و فرد مصدومی که دچار آسیب نخاعی شده بود از  جمله ماموریت های اورژانس هوایی طی چند روز گذشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه با بیان اینکه در دولت یازدهم خدمات ارزنده ای در اورژانس 115 استان صورت گرفته خاطر نشان کرد: 60 دستگاه آمبولانس پیش بیمارستانی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال ارائه خدمت به مردم هستند که از این تعداد 42 دستگاه در دولت یازدهم به ناوگان اورژانس 115 استان اضافه شده است.

دکتر ایلامی ادامه داد: همچنین 39 پایگاه جاده ای، شهری و هوایی در استان وجود دارد که از این تعداد 11 پایگاه در دولت تدبیر و امید افتتاح شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه اظهار امیدواری کرد و گفت: پیش بینی می شود پایگاه دوم اورژانس هوایی مناطق گرمسیری استان در ابتدای سال آینده راه اندازی شود.

دکتر ایلامی در پایان خاطر نشان کرد: با استقرار این دو پایگاه، تقریبا تمام نقاط استان پوشش امداد هوایی داده می شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه وبویراحمد در ادامه این مراسم با بیان اینکه اورژانس 115 استان در سال جاری بالغ بر 25 هزار ماموریت داشته، گفت: تعداد ماموریت های اورژانس نسبت به سال گذشته 3.6 افزایش داشته است.

جلال پورانفرد با توجه به اهمیت زمان در انتقال فرد بیمار یا مصدوم،  افزود: فوتی حین انتقال و زمان رسیدن بیمار به مراکز درمانی دو مولفه مهم در ماموریت های اورژانس 115 است که با استقرار پایگاه اورژانس هوایی این مهم به حداقل خود می رسد.

گفتنی است؛ اولین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه وبویراحمد و بیست و نهمین پایگاه اورژانس هوایی کشور صبح امروز همزمان با 4 استان، در یاسوج  افتتاح شد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=222493
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دختر لر گفت:

    دست دكتر يزدان پناه درد نكنه

دیدگاه شما