چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 11:29

اعدام در ملاءعام؛ مجازات قاتلان تاجر و خانواده‌اش

بویرنیوز:

عاملان قتل تاجر برنج و خانواده‌اش پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص در ملاءعام محکوم شدند.

عرش نیوز :
در این جنایت که صبح جمعه هفتم آبان 89 رخ داد، مرتضی توکلی تاجر 64‌ساله به همراه همسرش معصومه 34ساله و دو فرزندشان علیرضا 11‌ساله و عسل هفت‌ساله در خانه ویلایی‌شان کشته شدند.

تیم جنایی پس از حضور در محل و انجام تحقیقات تخصصی، دو کارگر ساختمانی به نام‌های مرتضی 33‌ساله و ابراهیم 37‌ساله را به اتهام قتل شناسایی و دستگیر کردند. آن‌ها هم در بازجویی‌های فنی، تخصصی لب به اعتراف گشوده و به بیان جزییات جنایت پرداختند.

مرتضی در اعترافاتش گفت: «سه هفته قبل از قتل، همراه دایی‌ام ابراهیم در خانه مرد تاجر تعمیرات ساختمانی می‌کردیم. با مشاهده وضع مالی صاحبخانه و به تصور این‌که پول و طلای زیادی در خانه نگه می‌دارند، وسوسه شده و نقشه سرقت را طراحی کردیم. از آنجا که می‌دانستیم مرد صاحبخانه حدود ساعت شش صبح برای خرید نان و ورزش از خواب بیدار می‌شود، طبق نقشه سوار بر خودرو دایی ابراهیم خود را به محل جنایت رسانده و به بهانه برداشتن وسایل و ابزار بنایی زنگ خانه را زدیم، اما وقتی هیچ‌کس جواب نداد، با تلفن همراه صاحبخانه تماس گرفته و از او خواستیم در را باز کند. پس از ورود به انباری داخل حیاط در لحظه‌ای مناسب با دسته‌کلنگ چند ضربه به سرش زده و با سیم برق خفه‌اش کردیم. پس از ورود به ساختمان نیز معصومه و سپس علیرضا و عسل را کشتیم.»

قضات دادگاه پس از شنیدن آخرین دفاعیات متهمان و وکلایشان، ختم رسیدگی به پرونده را اعلام کردند و برای صدور حکم وارد شور شدند. آن‌ها سپس مرتضی را به اتهام مشارکت در چهار فقره قتل به چهار بار قصاص در ملاءعام و به اتهام سرقت به سه سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم کردند. ابراهیم نیز به اتهام مشارکت در قتل علیرضا، پسر خانواده به یک‌بار قصاص در ملاءعام و به دلیل کمک در قتل مرتضی توکلی به حبس ابد، به دلیل معاونت در قتل عمد معصومه و عسل به 15 سال حبس تعزیری و به اتهام سرقت به سه سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

با اعتراض متهمان به حکم دادگاه، پرونده برای بررسی‌های نهایی به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد، اما در دیوان‌عالی کشور حکم مجازات مرتضی، عامل اصلی جنایت تایید و حکم اعدام ابراهیم نقض شد. با نقض حکم ابراهیم، پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه سه کیفری استان مازندران فرستاده شد. دایی و خواهرزاده در جلسه محاکمه اتهام قتل را به گردن یکدیگر انداختند و منکر دست داشتن در این جنایت شدند.

در ادامه قضات دادگاه از متخصصان پزشکی قانونی خواستند که با بررسی‌های تخصصی مشخص کنند که اقدام مرتضی در مرگ پسربچه تاثیر داشته است یا خیر. متخصصان پزشکی قانونی پس از معاینات تخصصی اعلام کردند که در جسد علیرضا توکل آثار وسیع خون‌مردگی زیر گردن و طرفین حنجره وجود دارد که نشان‌دهنده فشار بر گردن بوده است.

پس از آخرین دفاعیات متهمان، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و هر دو آن‌ها را به قصاص در ملاءعام پس از پرداخت نصف دیه به هر کدام از متهمان محکوم کردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=22212
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما