چاپ این برگه

توضیحات اداره کل کار کهگیلویه و بویراحمد درباره آخر شدن در رتبه بندی کشوری (+اسناد و پاسخ بویر نیوز)

گروه اجتماعی – در پی انتشار خبری مبنی با عنوان یکی از ادارت کل کهگیلویه و بویراحمد با اقتدار در رتبه‌بندی عملکرد در کشور آخر شد! (+سند)؛ اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد به این موضوع واکنش نشان داد.

به گزارش «بویر نیوز»، متن پاسخ اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد و اسناد این اداره بی کم و کاست در ادامه آمده است:

مدیرمسئول محترم سایت بویرنیوز استان
باسلام واحترام
پیرو مطلب منشترشده درآن سایت خبری پیرامون رتبه بندی عملکرد این اداره کل بدینوسیله جوابیه این اداره کل به منظور درج درآن سایت برای آگاهی افکارعمومی بویژه مخاطبین ارجمند ارسال می گردد.
مبنای ارزیابی عملکرد سالیانه درابعاد شاخص های اختصاصی وعمومی، اطلاعات ومستنداتی است که وارد سامانه ارزیابی عملکرد وزارت متبوع میشود وبعد از بررسی وتایید به سامانه ارزیابی عملکرد سازمان اموراداری واستخدامی کشور ارسال می گردد دراستانها سازمان های برنامه وبودجه متولی بررسی اطلاعات ومستندات ارسال شده توسط دستگاههای اجرایی از طریق سامانه مذکور هستند وامتیاز نهایی هردستگاه را مشخص می نمایند.

براین اساس وبا عنایت به اعلام سازمان برنامه وبودجه اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان دربین 46دستگاه مشارکت کننده درفرایندارزیابی عملکرد 1394حائزرتبه 3درشاخص های اختصاصی ،رتبه 5درشاخص های عمومی ورتبه 4درمجموع شاخصهای عمومی واختصاصی گردیده است(نامه شماره 953206.مورخ22/10/95 سازمان برنامه وبودجه استان)

بدیهی است روش های امتیاز دهی سازمان برنامه وبودجه استان ها همانند هم نبوده واین موضوع باعث ایجاد تناقض های آشکار میان رتبه های کسب شده توسط دستگاهها دراستانها وهمچنین دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی درسطح کشور شده است که این موضوع باعث اعتراض ادارات تعاون کار ورفاه اجتماعی نسبت به نحوه رتبه بندی دستگاهها توسط وزارت متبوع گردیده است. به پیوست مدارک مرتبط با موضوع جهت انتشار بمنظور تنویر افکار عمومی ارسال می گردد و درصورت عدم انتشار ودرج درآن سایت خبری ، از طریق سایرسایت های خبری استان اقدام خواهد شد

-درخصوص اعتراض جناب آقای دکتر خادمی استاندار محترم نسبت به آمار این اداره کل تاکنون ودرهیچ جایی چنین اقدامی صورت نگرفته وصحت موضوع را میتوانید از حوزه استانداری دریافت نمایید والبته درج اخبار غیرواقعی از ابتکارات اجتناب ناپذیر آن سایت است کما اینکه در سال گذشته اقدام به انتشار خبری کذب نمودید که با پیگیری حقوقی این اداره کل از طریق دستگاه قضایی اتهام شما اثبات وبا توجه به عذرخواهی واظهار ندامت از سوی سایت بویرنیوز این اداره کل براساس آموزه های دینی و تعالیم اسلامی طی نامه شماره1166 مورخ16/2/94 اقدام به گذشت واعلام رضایت نمودندکه درصورت لزوم به مخاطبین ارائه ومنتشر خواهد شد .

نکته قابل تامل ، انتشار کامنت ها ونظرات ساختگی ویک طرفه هست که مطابق میل وخواسته سایت منتشر واز انتشار سایرکامنت ها خوداری میشود.

اگر آن سایت ادعای اطلاع رسانی وآگاهی بخشی به افکارعمومی دارد می بایست قبل از نشرهرگونه مطلبی با توجه به نداشتن تخصص کافی وآشنایی لازم در زمینه چگونگی ارزیابی ورتبه بندی دستگاهها ابتدا نسبت به صحت وسقم مطالب وبررسی سایرجنبه های خبر می پرداخت وسپس نسبت به انتشار مطالب اقدام می نمود قدرمسلم انتشار یک نامه اداری وزیرسئوال بردن خدمات یک دستگاه بدون اطلاع ازسایرجوانب ومسائل مربوطه امری خلاف قانون ، عرف واخلاق خبر رسانی است وعلاوه بر تشویش اذهان عمومی و بی اعتمادی مردم نسبت به خدمتگزاران واقعی شان منجر به کم رنگ شدن جایگاه سایت های خبری خواهد شد .جای تاسف فراوان دارد برای سایت بویرنیوز که رسالت واقعی خویش را فراموش وبه دنبال مسائل حاشیه ای وتخریب برخی از مدیران می باشد وبجای همدلی وکمک به توسعه استان به تشویش وتهییج اذهان عمومی می پردازد. بدیهی است این اداره کل پیگیری موضوع را برای احقاق حقوق خود از طریق مراجع قضایی با توجه به وجود مستندات ومدارک مربوطه انجام خواهد داد .
روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد

 

 

 

پاسخ «بویر نیوز»

با توجه به اینکه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد در توضیحات خود با بیان اینکه نسبت به این موضوع به وزارت متبوع خود اعتراض کرده است عملا صحت خبر مندرج شده را تائید کرده است، بنای توضیحات مضاف بر خبر منتشر شده نبود، اما ضمن تشکر از تائید خبر «بویر نیوز» مواردی  مطرح شده که نسبت به آنها ارائه توضیحاتی اجتناب ناپذیر است.

1 – به مخاطبان محترم یادآور می شود؛ همانگونه که در متن جوابیه آمده است، جشنواره شهید رجایی در ابعاد استانی است که این اداره کل توانسته است بر اساس نظر سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در آن به موفقیت برسد و که تقدیرنامه وزیر محترم نیز بر اساس آن کسب شده است اما این موضوع نافی ارزیابی وزارت خانه و مقایسه با سایر استان ها نیست. در واقع نمره 1517 ارائه شده از سوی سازمان مدیریت با نمره 1516/9 برابری می کند.

2 – اگر ادعای اداره کل کار در خصوص ارزیابی و امتیازدهی متفاوت و ناهماهنگ سازمان برنامه و بودجه استان با سایر استان ها صحیح باشد؛ سازمان برنامه و بودجه استان باید نسبت به این موضوع توضیح دهد چرا که در این صورت ممکن است حق سایر دستگاههای استان در مقایسه با دستگاههای مشابه در سایر نقاط کشور ضایع شده باشد. بر همین اساس پایگاه خبری – تحلیلی «بویر نیوز» در این خصوص هیچ مسئولیت و تقصیری ندارد و سازمان برنامه و بودجه باید در این خصوص توضیح دهد.

ضمن اینکه شایسته بود اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد، مدارک مبنی بر اعتراض به وزارت کار و یا سازمان برنامه بودجه در خصوص این رتبه بندی را منتشر کند.

3 – درخصوص اعتراض استاندار به آمارهای ارائه کار که مختصرا در مطلب قبلی اشاره شده بود و اداره کار آن را رد می کند؛ برای جلوگیری از شائبه نه به اخبار «بویر نیوز» بلکه به اخبار سایر رسانه ها رجوع می کنیم که تاکنون در دو سه نوبت در گزارش هایی از جلسات استانداری به این موضوع اشاره شده است و تصویر یکی از این اخبار در ادامه آمده است.

4 – پیرامون شکایت اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد که به موضوع آن اشاره نشده است، در همان مقطع نسبت به انتشار خبر مورد نظر (که هیچکدام از موارد مطرح شده در این مطالب نبست) توضیح داده شد و اتفاقا این موضوع موئد بی طرفی و واقع نگاری «بویر نیوز» است که شهامت عذرخواهی در خصوص یک اشتباه سهوی را داشته است.

5 – درباره انتشار کامنت ها و نظرات که آن اداره محترم مدعی شده است ساختگی و یک طرفه هستند را مخاطبان باید قضاوت کنند و اگر لازم باشد به این اتهام در مراجع قضایی رسیدگی شود تا مشخص شود کدام نظرات ساختگی هستند و اتفاقا کدام نظرات از آی پی ها تکراری ارسال شده اند!؛

به نظر می رسد توضیح اضافی در این خصوص نیاز نباشد چرا که بقول یکی از مخاطبان رتبه 31 دیگر جایی برای دفاع ندارد که کسی بخواهد برای تشویق آن کامنت هم بگذارد و تنها چند مورد توهین و اتهام به «بویر نیوز» بود که از آی پی تکراری رسیده بود و اتفاقا منتشر شد.

خوشبختانه کامنت ها قابل ردیابی است و پیشنهاد می شود اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از طریق مراجع قضایی نسبت به صحت ادعای خود که نظرات ساختگی هستند، اقدام کند تا جای شک و شبه ای باقی نماند و  در این صورت برخورد قضایی صورت گیرد اما اگر نتوانست اتهام خود را اثبات کند شهامت عذرخواهی داشته باشد.

6 – در پایان ضمن اینکه تاکید می شود «بویر نیوز» آمادگی انتشار مجدد پاسخ مسئولان محترم را دارد، آماده پاسخگویی به تمام اخبار منتشر شده در مراجع قضایی نیز هست، ولی بنظر می رسد راه بهبود عملکرد دستگاههای دولتی در استان کهگیلویه و بویراحمد شکایت کردن و تحت فشار گذاشتن رسانه ها نیست و باید نسبت به اقدامات خود تجدید نظر کنند.

با آرزوی توفیق و استمرار موفقیت