پنجشنبه 19 اسفند 1395 - 7:43

اخاذی تعمیرکار گوشی همراه از دختر جوان

مجله بویر نیوز- سرهنگ افتخاری رئیس پلیس فتا هرمزگان در تشریح این خبر گفت: پیرو شکایت یکی از شهروندان بندرعباس و برابر اظهارات وی، شخصی ناشناس با سوء‌استفاده از تصاویر شاکی اقدام به ایجاد صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی نموده و با ارسال پیام‌های تهدید آمیز و درخواست‌های نامشروع، ‌موجب سلب آرامش وی شده بود؛ همچنین با توجه به اظهارات شاکی مشخص شد متهم از وی شناخت کافی دارد.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد شاکی در مدت زمان دانشجویی به همراه همکلاسی‌هایش جهت تعمیرات گوشی همراه خود به شخصی به هویت معلوم مراجعه می کرده و از طرف این شخص نیز قبلا مزاحمت‌هایی برای دوستانش به وجود آمده است.

سرهنگ افتخاری تصریح کرد: با بررسی‌های اولیه مشخص شد صفحه شبکه اجتماعی مربوطه با استفاده از ایمیل جعلی ایجاد گردیده لذا در این خصوص نتیجه‌ای میسر نشد.

وی گفت: در ادامه با اقدامات فنی، تخصصی و شگردهای خاص پلیسی شخصی به هویت م.م که همان تعمیرکار موبایل بود شناسایی شد.

این مقام انتظامی افزود: با دستور مقام قضایی مبنی بر جلب و جمع‌آوری کلیه ادله مربوط به وی، اکیپی از مامورین این پلیس به محل سکونت وی عزیمت و پس از جلب نامبرده، یک دستگاه گوشی آیفون و یک دستگاه کامپیوتر رومیزی از وی توقیف شد.

سرهنگ افتخاری خاطر نشان کرد: در بازجوئی صورت گرفته متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بود که پس از مشاهده ادله و مستندات موجود به بزه انتسابی معترف و بیان نمود در ابتدا درخواست دوستی با شاکی را داشته است ولی وی از درخواستش امتناع کرده که متهم با ساخت آی‌دی دخترانه در شبکه اجتماعی با شاکی ارتباط برقرار نموده و تصاویر شخصی وی را جمع آوری می‌نماید در ادامه با آی‌دی دیگری اقدام به تهدید و ایجاد مزاحمت برای شاکی کرده است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به اینکه شهروندان در فضای مجازی به راحتی به افراد ناشناس اعتماد نکرده و تصاویر و اطلاعات خصوصی‌شان را منتشر نکنند، گفت: افراد در مواجهه به موارد مشکوک می توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyber police.ir بخش ارتباطات مردمی به این پلیس اطلاع رسانی کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=221853
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما