پنجشنبه 19 اسفند 1395 - 2:01

فوت یک بیمار با تزریق سفتریاکسون در بیمارستان گچساران

چند روزی است که خبر فوت یک بیمار به دلیل آنچه تزریق آمپول اشتباهی در بیمارستان شهید رجایی عنوان شده، در محافل مطرح شده است.

در راستای بررسی و صحت این موضوع با خانواده متوفی ارتباط برقرار کرده و پیگیر این قصور احتمالی پزشکی در بیمارستان شهید رجایی گچساران شده است.

به گزارش بویرنیوز، غلام ارشادی برادر شوهر متوفی که خانمی ۵۶ ساله ساکن روستای سرآبیزباشت  بوده و سیده جواهر حسینی نام دارد به خبرآوران گفت: مرحومه سیده جواهر حسینی به علت ابتلا به یک سرماخوردگی معمولی به بیمارستان شهید رجایی گچساران مراجعه می‌کند که بعد از معاینه توسط پزشک بیمارستان برای وی آمپول سفتریاکسون تجویز می‌شود.

ارشادی تصریح کرد: بعد از تهیه داروهای مرحومه از داروخانه آمپول سفتریاسون بلافاصله بدون هیچ‌گونه تست و آزمایشی تزریق می‌شود و بعد از تزریق نیز وی مرخص می‌شود.

وی افزود: مرحومه بلافاصله بعد از خروج از بیمارستان در حالی که چند متری از این مکان فاصله گرفته بود دچار عوارض تزریق این آمپول به صورت خارش دست و پا و دیگر اعضای بدن می‌شود که همراهان وی سعی در برگشت وی به بیمارستان را دارند اما متاسفانه در همین مدت زمان کم وی جان خود را از دست می‌دهد.

ارشادی تصریح کرد: این نوع آمپول معادل آمپول پنی سیلین بوده که به دلیل ورود نوع مخرب و تآیید نشده آن به بازار باید با حساسیت خاصی تزریق شده و مراقبت‌های بعد از تزریق نیز اعمال شود تا شاهد چنین اتفاقاتی که باعث عزادارکردن یک خانواده می‌شود، نباشیم.

وی یادآور شد: با بررسی‌های صورت گرفته ظاهرا این نوع آمپول به علت عوارض خطرناک دارای یک آمپول پادزهر بوده تا در مواقع بروز حساسیت‌های آن به بیمار تزریق گردد اما این مسئله به علت نبود امکانات یا علم لازم در خصوص این بیمار اعمال نشده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=221828
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    مردم بيچاره اي كه مثل حيوان باهاشون برخورد ميشه توي بيمارستان رجايي و مسئولان كه اونجا نميان كه ميرن شركت نفت با خيال راحت اگ بيان رجايي كه مي فهمن كه چه خبره

  2. شهروند گفت:

    مسئولان شهر بيدار بشيد ديگه يه تكوني بخوريد حداقل يه تنبيهي براي اين كساني كه با جان مردم بازي مي كنن بكنيد تا حداقل مردم اميدوار بشن به شماها

  3. شهروند گفت:

    از امام جمعه محترم خواهشمنديم توي نماز جمعه تذكر بدن به پزشكان و بيمارستان رجايي كه حساب كار بياد دشتشون

دیدگاه شما