چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 14:35

صفوف سنگی عجیب و مرموز در فرانسه+عكس

مجله بویر نیوز- از صدها سایت مگالیتیک در اروپا، تنها تعدادی از آن ها محبوبیت استون هنج را به دست آوردند. اما سایت های دیگر جذابیت کمتری از استون هنج ندارند. یکی از آن ها که ممکن است هرگز درباره آن نشنیده باشید در روستای کارناک در بریتنی در شمال غرب فرانسه قرار دارد.

در زمین های باز این سایت بیش از 3000 سنگ به حالت ایستاده در ردیف های طولانی از خطوط موازی چیده شده اند که طول برخی از آن ها به چند صد متر می رسد. اعتقاد براین است که این سنگ ها در دوره نوسنگی برپا شده اند، حدود 3300 سال پیش از میلاد، و بزرگترین سایت مگالیتیک جهان است. سه گروه اصلی از این صفوف سنگی در کارناک وجود دارد. در دوران باستان، همه آن ها به یک گروه تعلق داشته اند اما هرچه سنگ ها توسط نسل های بعدی برداشته می شدند سه گروه سنگی متمایز پدید آمد. بزرگترین گروه از 1029 سنگ تشکیل شده که در 10 ردیف و به طول بیش از یک کیلومتر کشیده شده اند. گروه بعدی از دوازده ردیف و حدود 1100 سنگ و گروه دیگری از سیزده ردیف و 555 سنگ به طول 800 متر تشکیل شده است.

اهمیت این ساختارها، قرن هاست که مورد بحث قرار گرفته است. برخی براین باورند که از آن ها برای مراسم تشریفاتی یا مذهبی استفاده می شده است. برخی دیگر بر این باورند که آن ها اهداف کاربردی تری مثل پیش بینی های سماوی یا تعیین زمان بهینه برای کاشت و برداشت محصول داشته اند. هیچکس واقعا نمی داند که هدف از این سنگ ها چه بوده است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=221643
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما