سه شنبه 17 اسفند 1395 - 13:35

نجات 19 قاتل از پای چوبه‌دار در کهگیلویه و بویراحمد/ رشد طلاق و خودکشی در استان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از رهایی و نجات 19 قاتل از پای چوبه دار در این استان در سال‌جاری خبرداد.

به گزارش بویرنیوز،”فتاح محمدی” در نشست کمیته‌های‌تشکل‌های مردمی مبارزه با موادمخدر گفت: به کمک معتمدین، ریش سفیدان و شورای اصلاح ذات البین در کهگیلویه و بویراحمد، تاکنون 19 قتل اصلاح و منجر به بخشش قاتل شده است .

وی با تشریح دلایل کاهش 28 درصدی نزاع های دسته جمعی و 49 درصدی نزاع های فردی در کهگیلویه و بویراحمد، یکی از دلایل آنها را ارتباط معتمدین و ریش سفیدان با دستگاه های متولی دانست و خاطرنشان کرد: پاسخگویی مناسب دستگاه های دولتی یکی دیگر از دلایل کاهش نزاع در استان به شمار می رود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: طلاق در سالجاری در این استان نسبت به سال های 92 و 93 از شدت رشد بیشتری برخوردار بوده است.

افزایش خودکشی در بین مردان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

محمدی از افزایش طلاق در این استان خبر داد و تصریح کرد: افزایش خودکشی نیز نسبت به سال گذشته در استان و به نسبت در بین مردان نگران کننده است که باید در این زمینه فعالیت ها پیشگیری بیشتری انجام گیرد.

وی گفت: مهمترین چالش در کهگیلویه و بویراحمد مسائل فرهنگی و هویتی است و البته با قناعت و ایثارگری می توان جامعه را از شرایط سخت آسیب ها حفظ کرد.

رئیس کمیته تشکل های مردمی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بخش آسیب اعتیاد، این استان در وضعیت سفید قرار دارد و اگر برنامه‌های آموزشی و کنترل در آن به درستی انجام شود به دلیل محدوده کوچک این استان اثربخشی آنها را به خوبی شاهد خواهیم بود.

محمدی معتقد است به دلیل تنوع ابزار های تفریحی و سرگرمی که در اختیار جوانان قرار می گیرد و همچنین سطح گسترده شبکه های مجازی آسیب های متعددی در این حوزه در کمین فرزندان ما است که نیاز به پیشگیری و کنترل دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=221479
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما